A hivatalos megnyitón Alexander Dobrindt azt hangsúlyozta, hogy a 11. InnoTrans történelmi lépést tett az új innovációkkal teli világban, a vasúti szállítás és közlekedés megérkezett a digitális korba, „hivatalos nevén a Mobility 4.0-ba”. Az InnoTrans kiállításon 2950 kiállító mutatkozik be. A rendezvény méretére jellemző, hogy 140 vasúti gyártmány itt mutatkozik be először a világ nagyközönsége előtt. Olyan újdonságokkal lehet találkozni – hogy a legnagyobbakat említsük –, mint a svájci Stadler cég Giruno-ja, azaz az első, EC250 márkanév alatt futó nagysebességű villamos motorvonata, amely 2017-ben áll majd forgalomba, s 2019-től a világ leghosszabb vasúti alagútjában, a júniusban megnyitott alpesi Gotthárd-alagútban fog szolgálatot teljesíteni.
A Siemens a török megrendelésre készített „Velaro Turkey” gyorsvasútját, valamint a „Metro Riyadh” szerelvényét hozta. Ez utóbbit Szaúd-Arábia fővárosában fogják használni, és kifejezetten az ottani klimatikus körülményekre fejlesztettek ki német szakemberek. A kiállítók között van a francia Alstom nulla széndioxid-kibocsátású helyi vonata, a csehek pedig egy villamost, a Škoda Transportationt hozták el: a „ForCity plus” névre keresztelt jármű 350 fő szállítására alkalmas.
A világ vasúti vezetőinek csúcstalálkozóján Dávid Ilona több kétoldalú megbeszélést is folytatott többek között az osztrák, a német és az orosz vasút képviselőivel, valamint személyesen tárgyalt Violeta Bulc uniós biztossal a Szerbiával közös Budapest–Belgrád projektről.
Berlin, 2016. szeptember 20.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG