Bemutatkozás MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. hat alappillére

A Gazdasági üzletág fő feladata a MÁV-csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban számviteli rendszereinek kialakítása és működtetése, valamint a Társaság pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységének biztosítása.

A Humán üzletág fő feladata a MÁV-csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban komplex humán szolgáltatási tevékenység, valamint a munkabiztonsági, az egészségvédelmi szolgáltatások és az oktatási szolgáltatás biztosítása, továbbá a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vonatkozásában a humánerőforrás gazdálkodással összefüggő feladatok ellátása.

A Beszerzési üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok tevékenységének ellátásához. Általános anyagkörök tekintetében központosított szolgáltatások a beszerzések, közbeszerzések lebonyolítása, szállítás és flottakezelés, eszköznyilvántartás és gazdálkodás, leltározás és selejtezés lebonyolítása, vasúti technológiához kapcsolódó energiagazdálkodás, környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése.

Az Anyagellátás üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok tevékenységének ellátásához. Általános anyagkörök tekintetében központosított szolgáltatások a komplex készletgazdálkodási, operatív beszerzési, raktározási szolgáltatás biztosítása, gázolaj ellátás, gázolaj ellátó rendszerek üzemeltetése, műszaki szolgáltatások biztosítása.

Az IT üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának felügyelete, irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.

Menedzsment támogató és ügyviteli szolgáltatások üzletág országosan 6 városban lát el  a szolgáltatási szerződéssel rendelkező MÁV-csoport társaságok, valamint a Rail Cargo Hungaria részére Ügykezelési és dokumentációs szolgáltatást, valamint Irattári és levéltári jellegű szolgáltatást nyújt, melynek keretében üzemelteti az Archívumot. Kollégáink átlagosan évi 730 000 küldeményt dolgoznak fel, melyek nagy része digitalizálásra kerül. Az irattárakban több, mint 6 000 iratfolyóméternyi iratot tárolunk, továbbá az Archívum ezen felül még további kb. 13 000 iratfolyóméter örökös megőrzésű irat szakszerű kezeléséről gondoskodik. Ezen feladatok ellátását a mai kor igényeinek megfelelő informatikai rendszerek és eszközök támogatják. Az Üzletág a Társaság saját tevékenységével összefüggő ügyviteli és menedzsment támogatási feladatokat is ellát. Hatáskörébe tartozik a Vezérigazgató munkájának teljes körű támogatása, döntés előkészítő anyagok készítése, a testületi ülések megszervezése és komplett vezetői információs rendszer működtetése a Társaság SharePoint felületén.