Személyszállítás

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. díjnyertes személyszállítási szolgáltatásai olyan megoldásokra épülnek, melyek a világ fejlett országaiban az elmúlt években forradalmasították a tömegközlekedést. A szolgáltatások két fő terület köré szerveződnek: utas-információs és jegykezelési megoldások. Mindkét területen a szolgáltatások célja az utasok magasabb szintű kiszolgálásának lehetővé tétele, valamint a közlekedési szolgáltatók üzleti pozícióinak javítása. E szolgáltatások együttesen, megfelelő mérési és adatgyűjtési technológiák integrálásával intelligens közlekedési rendszereket alkotnak. E szolgáltatások egyaránt alkalmasak a helyi és helyközi tömegközlekedés kiszolgálására.

Az utasinformációs szolgáltatások segítségével a közlekedési vállalat sokfajta csatornán juttathatja el menetrendi, díjszabási és szolgáltatási információit az utasok felé. A csatorna lehet Internet, mobiltelefon, érintőképernyős állomási terminál, bárhol felállított kioszk, jegykiadó automata és egyéb más eszköz is. Az információs szolgáltatások az utasokon túl a közlekedési vállalat saját munkatársai számára is nélkülözhetetlen adatokat biztosítanak mindennapi munkájukhoz a járattervezéstől, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásáig. A jegykezelési megoldások egyfelől az utasok minél könnyebb és gyorsabb jegyhez jutását biztosítják, másfelől a jegyek hatékony ellenőrzését és kezelését. A sorban állás nélküli jegyhez jutás érdekében megoldásaink többféle csatornán, többféle jegy értékesítését teszik lehetővé. A vásárlás történhet akár Interneten, mobiltelefonon, jegykiadó automatán, a jegy lehet hagyományos papír alapú, elektronikus chipkártya alapú, otthon nyomtatott, vagy akár virtuális is. Mindehhez többféle elektronikus fizetési mód kapcsolódik a helyi és távoli bankkártyás fizetéstől az elektronikus pénztárcáig. A jegykezelés megoldása a jegy típusához igazodik. Papír alapú jegyek esetén vonalkódos technológiát, chipkártyás jegyrendszerekhez kártyaolvasókat, virtuális jegyekhez mobiltelefonokat, valamint mindezekhez, terminálokat és kézi adatgyűjtőket (PDA) lehet csatlakoztatni. A jegykezelés csak check-in vagy check-in/check-out rendszerben egyaránt működhet. Az így gyűjtött utazási adatokat a tömegközlekedési szolgáltató felhasználhatja a járattervezésben a járatok optimalizálásához és jobb kihasználásához; igazságosabb, igénybevétel arányos és a különböző felhasználásokhoz jobban alkalmazkodó tarifarendszer létrehozásához; valamint alkalmazottainak követésére.

E rendszerek így egyszerre biztosítanak

  • költségcsökkentést az élőmunka igény csökkentésével (a szolgáltatások értékesítésének és ellenőrzésének automatizálásán keresztül) és a hatékonyság növelésével (az eszközök jobb kihasználtságának segítségével);
  • több bevételt a bliccelés visszaszorításával és a jegyhez jutás megkönnyítésével
  • nagyobb biztonságot a készpénzkezelés visszaszorításával, a hamisítások kizárásával és hatékonyabb ellenőrzéssel.

E rendszerekkel a tömegközlekedési vállalat rugalmasan tud alkalmazkodni a változó igényekhez, az elvárásoknak megfelelő új díjtermékeket tud kialakítani, s azokat egyszerűen be tudja vezetni. Ilyen intelligens közlekedési rendszerek kialakításához működő termékeket és egyedi szolgáltatásokat képes a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. kínálni. A szolgáltatások az üzleti modell kialakításától, az elszámolási rendszer kiépítésén keresztül a kész, integrált műszaki megoldás kiépítéséig és működtetéséig terjednek.