Vasárnap kezdődik a korábban már bejelentett, átmeneti időszak, amikor Debrecen és Nagykereki között szünetel a vonatforgalom, a MÁV-csoport pedig pótlóbuszokkal szállítja utasait. A térségi polgármesterekkel is egyeztetett autóbusz-menetrendek jól illeszkednek a vonal vonzáskörzetében élők utazásai igényeihez, nem egy esetben pedig akár félórával is gyorsabb eljutást kínálnak az ingázók számára.
Fontos hangsúlyozni, hogy a 106-os vasútvonal nem szűnik meg, csak a térségben zajló munkahelyteremtő beruházásoknak jobban megfelelő, új nyomvonalat kap. Így egy érintett pályaszakasz elbontását, valamint az új nyomvonal előkészítését és megépítését követően visszatér ide a vonatközlekedés – a MÁV-csoport szándékai szerint a korábbinál jobb menetrendi kínálat és általános szolgáltatási színvonal mellett.
Budapest, 2025. október 15. - Folytatódik a MÁV-csoportnál annak az összesen 1000 db vadonatúj autóbusznak a szolgálatba állítása, amelyek beszerzésére Lázár János építési és közlekedési miniszter 10 vállalásának egyikeként kerül sor. Mint emlékezetes az idei főszezonban már megérkezett 131 db új autóbusz, a mai nappal pedig megkezdődött a fennmaradó 869 db magyar gyártású Credobus Econell 12 Next autóbusznak az átvétele és forgalomba állítása is. A két nagyobb részre bontott eljárás most zajló, második szakaszában még az idén további 269 jármű áll az utasok szolgálatába 17 vármegye helyközi vonalain. Ezzel már az idei évben eléri a 400 darabot azoknak az új járműveknek a száma, amelyek a három évre tervezett program keretében érkeznek, hogy a nemzeti közszolgáltató autóbuszos flottáját tovább erősítsék és korszerűsítsék. Az 1000 új autóbuszra vonatkozó miniszteri vállalás szervesen illeszkedik a MÁV-csoport még 2018-ban elindított járműfiatalítási programjához. Ennek végrehajtásával a magyar közlekedési társaság VOLÁN-flottája válik Közép-Európa legnagyobb és legfiatalabb közúti közszolgáltató flottájává. Az állomány kétharmadát ráadásul hazai gyártású járművek adják, így a járműállomány-fejlesztési program egyben hozzájárul a magyar munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez is.
Budapest, 2025. október 15. – A MÁV-csoport járatain tavaly ősztől kötelező a jegyelővétel Budapest elővárosi zónájában, a vonatokra természetesen csak érvényes jegy vagy bérlet birtokában lehet felszállni. Korábban, ha valaki a jegyellenőrzéskor, azaz még a fedélzeten fizetett pótdíjat, alacsonyabb összeggel számolhatott, mintha ezt utólag, csekken tette volna meg.
Budapest, 2025. október 9. – A MÁV-csoport nemzetközi szolgáltatásai már hosszú évek óta nyújtanak kényelmes, biztonságos és környezettudatos utazási lehetőséget számos népszerű európai úticélba. A MÁV-csoport vonatai sűrűn, akár óránként, két óránként is közlekednek a szomszédos országokba. A nemzetközi jegyek vásárlása legkönnyebben és leggyorsabban a jegy.mav.hu oldalon végezhető el, ahol megtervezhető például egy bécsi hétvége, prágai városnézés vagy akár egy éjszakai út Berlinbe.
Budapest, 2025. október 9. - Szombaton a budapesti Gyermekvasút vásári vigadalommal várja a családokat a hűvösvölgyi végállomáson. A vonatok sűrített menetrend szerint, a szokottnál gyakrabban közlekednek, a vasútvonal alsó szakaszán betétjáratok is indulnak.
A Zöld Busz Program folytatásaként 20 darab környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezik a MÁV-csoport flottájába 2025-ben az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első négy e-busz Keszthelyen, Komáromban, illetve Hajdúszoboszlón már forgalomba állt, további három jármű pedig Balatonfüreden korszerűsíti mostantól a teljes helyi flottát. Hamarosan Tatán és Komlón is zöldül a helyi buszállomány.
Budapest, Debrecen, 2025. október 1. – Kormányzati tervek szerint a térségben zajló munkahelyteremtő beruházásoknak jobban megfelelő, új nyomvonalat kap a 106-os vasútvonal. A régi nyomvonal érintett pályaszakaszának elbontása, az új nyomvonal előkészítése és megépítése idejére Debrecen és Nagykereki között október 19-től átmenetileg szünetelni fog a vonatforgalom: a vonatok helyett itt pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Befejeztük az elmúlt időszak legnagyobb műszaki felújítását a Keleti pályaudvaron, ahol augusztus 25-től éjjel-nappal és hétvégén is dolgoztak kollégáink.
Vasárnaptól visszatér a megszokott élet a történelmi főépület csarnokába és peronjaira: munkagépek helyett ismét a személyszállító vonatok veszik birtokba a pályahálózatot, amelyek újra a Keletiig közlekedhetnek, nem csupán az ideiglenes végállomásokig és átszállópontokig.
Ezzel fokozatosan véget ér a közel 1 hónapos ideiglenes forgalmi rend az ország legforgalmasabb nagyállomása térségében, de utómunkák még folyamatosan lesznek egészen a decemberi menetrendváltásig. A sebességkorlátozások csak ekkor szűnnek meg teljeskörűen és ettől kezdve közlekedhetnek majd a vonatok a forgalmi rend szerinti 40, 60, illetve 80 km/órás sebességgel is a főpályaudvar hálózatán.
A nagyszabású műszaki felújítás során váltókat, felsővezetéket, biztosítóberendezéseket javítottunk és síneket, talpfákat, illetve betonaljakat cseréltünk. A cél az volt, hogy a Keletiben pontosabban, megbízhatóbban indíthassuk és fogadhassuk a győri, a hatvani-miskolci, a pécsi és az újszászi-békéscsabai vonalon közlekedő vonatokat.
A főpályaudvar lezárása idejére kialakított ideiglenes közlekedési rend hatékonyan működött és jelentősebb fennakadások nélkül biztosította naponta az ingázást, ami természetesen nem történhetett volna meg utasaink együttműködése és megértése nélkül.
Köszönjük mindannyiuknak a támogatást, munkatársainknak pedig a megfeszített és profi munkát, amelynek köszönhetően határidőre és a meghatározott költségkereten belül, mégis a tervezettnél több felújítást sikerült megvalósítani az elmúlt szűk egy hónap során.