Vegye meg interneten vonatjegyét!

Vásároljon vonatjegyet kényelmesen, sorban állás nélkül!

Simple payOnline fizetés? Intézze egyszerűen és nyerjen! Használja a Simple-fiókban elmentett kártyáját az online jegyvásárlásához!

Ha a 2021. március 12. és május 2. között megvásárolt vasúti jegyét Simple-fiókban elmentett kártyájával fizeti, részt vehet a sorsoláson!

Részletek és játékszabályzat a játékot szervező OTP Mobil oldalán.

Szeretné elkerülni a pénztári sorban állást? Attól fél, hogy az indulás előtt már nem lesz helye az IC-vonatokon? Szeretné biztonságban érezni magát? Vegye meg kényelmesen belföldi vagy az átszállás nélkül elérhető, népszerű külföldi célpontokra vonatjegyét online, akár mobiltelefonról is! Ráadásul belföldi menetjegy, kerékpárjegy, élőállatjegy illetve pót- és helyjegyek (gyorsvonati pótjegy, helyjegy, IC pót-és helyjegy) online vásárlása esetén a pénztári árhoz képest 10% kedvezményt biztosítunk.

 Tovább a jegyvásárlásra

Az ELVIRA jegyvásárlási felület megújult, ezért vonatjegyeit már az új online oldalon tudja megvenni, amelyet ezen a linken érhet el: https://jegy.mav.hu
Változás a fizetési folyamatokban (SimplePay)

2021. március 22 -től a MÁV app és a megújult Elvira értékesítési rendszerekben a fizetési folyamatokban (SimplePay) – mind a normál kártyás, mind a tárolt kártyás fizetéseknél aktiválásra kerül az erős ügyfél hitelesítési (SCA) megoldás. A vonatkozó szabályok szerint az erős ügyfélhitelesítést minden olyan bankkártya esetében alkalmazni kell, amit az EU területén bocsátottak ki.

Ez azt jelenti, hogy a fizetés során a kártyaadatok sikeres megadása vagy a tárolt kártya kiválasztása után a fizetési folyamat részeként még egy további megerősítésre is szükség lehet, mely a magyarországi bankok esetében legtöbbször egy SMS-ben érkező megerősítő kódot jelent. A fizetés folytatásaként ezt a megerősítő kódot kell az utasnak megadnia a fizetés során megjelenő oldalon. Bankonként és azon belül kártyatípusonként a megerősítési folyamat eltérhet (pl.: az sms-ben kapott kódon kívül még egy további, az ügyfél által korábban beállított kódot is meg kell adni), sőt több bank az erős ügyfélhitelesítést összeghatárhoz köti, így előfordulhat, hogy az utas nem is találkozik a fizetés során megerősítéssel.

Az SCA folyamat 2021.01.01-jei bevezetése után több probléma is fellépett, de a tapasztalt problémák jelentős részét elhárították a kártyakibocsátó bankok, valamint stabilabbá vált a SimplePay (OTP Mobil Kft.) fizetési szolgáltatás is. Több módosítás került bevezetésre a MÁV app és az új Elvira rendszerekben is. Azonban tekintettel a folyamat összetettségére és a résztvevők számosságára előfordulhatnak a fizetés során problémák, melyek sikertelen fizetést eredményezhetnek.

Megkérjük felhasználóinkat, hogy fizetés előtt tájékozódjanak a kártyakibocsátó bankjuk által közzétett információkról, hogy kártyájuk használata során milyen változásokra kell felkészülni, előkészülni. Bankonként és kártyatípusonként más-más kezelési eljárások lehetnek. Amennyiben problémát tapasztal a fizetések elutasításával vagy a megerősített azonosítással kapcsolatban, kérjük, hogy elsődlegesen a bankjával vegye fel a kapcsolatot.

A nagyobb bankok által a tárgyban publikált tájékoztatók elérhetőségei:

OTP Bank - https://otpmindennap.hu/kartyabiztonsag/

K&H Bank - https://www.kh.hu/sca

UniCredit Bank - https://www.unicreditbank.hu/hu/maganszemelyek/psd2.html

Erste Bank - https://www.myerste.hu/hu/myerste_lakossagi/bankkartya/bankkartya-hasznalat/erste-internetes-vasarlas/erste-internetes-vasarlas-valtozasok-20210101 -

Raiffeisen Bank - https://www.raiffeisen.hu/maganszemely/elektronikus-szolgaltatas/eros-ugyfelhitelesites

Takarékbank - https://www.takarekbank.hu/fontos-internetes-bankkartyas-fizetes-valtozasa

CIB Bank - https://www.cib.hu/Maganszemelyek/bankkartyak/3d_secure.html

MKB Bank - https://www.mkb.hu/3d-secure

Budapest Bank - https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/szamlavezetes/bankkartyak/bankkartyatudnivalok

Sberbank - https://www.sberbank.hu/hu/kartyasfizetes.html

GRÁNIT Bank - https://granitbank.hu/psd2

MagNet Bank - https://www.magnetbank.hu/sca

Hol találom meg a korábbi internetes vásárlásaimat? A https://jegyvasarlas.mav-start.hu címen elérhető maradt a korábbi jegyvásárlási rendszer, ahol a vásárlástól számított 1 évig még megnézheti korábbi jegyeit, és letöltheti az ezekről kiállított számlákat is. Azonban ezen a címen jegyet vásárolni már nincs lehetősége. Tovább a régi online jegyvásárlási rendszerhez
 

Mit jelent az, hogy megújult az Elvira?

A MÁV-START új, webes felületről elérhető jegyértékesítési rendszert fejlesztett, ez az új Elvira, amely már mobilképernyőre optimalizált felülettel és a MÁV applikációval közös felhasználói fiókkal is rendelkezik.

Miben más a megújult Elvira, mint a korábbi verzió?

  • A legszembetűnőbb változás a modern, letisztult kezelőfelület,
  • a legelőremutatóbb pedig, hogy a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot lehet kialakítani, ha ugyanazokkal az adatokkal (e-mail cím, jelszó) regisztrál mind a két felületre (de használatához a MÁV applikáció letöltése nem kötelező).
  • Ha használja a MÁV applikációt is, akkor az új Elvirában vásárolt jegyeit az alkalmazáson MÁV appon is bemutathatja, de a már megszokott módon e-mailben is megkapja PDF formátumban. Tehát a jegyet letöltheti, és továbbküldheti annak, akinek a nevére szól.
  • Bármelyik felületen kezdeményezhet jegyvisszatérítést az online vásárolt jegyekre, ha a vásárlási feltételeknél ez a lehetőség nincs kizárva.
  • Elmentett számlázási- és bankkártyaadatait mindkét felületen használhatja.
  • A vásárláshoz és utazáshoz szükséges adatait egyetlen kényelmes felületen kezelheti, szükség esetén aktualizálhatja.
  • Akár késésben lévő vonatokra is vásárolhat jegyet.
  • Átszállás nélkül elérhető osztrák, szlovák, cseh, román, lengyel és német városokba is vásárolhat online vonatjegyeket, de az elérhető országok körét folyamatosan bővítjük.

Hogyan tudok belépni az új Elvirába?

  • Ha korábban már letöltötte a MÁV applikációt, és ott regisztrált, akkor javasoljuk, hogy az új Elvirában is az ott megadott belépési adatokat használja, így a két fiók a háttérben automatikusan kapcsolódni fog, és az új Elvirán megvett jegye a MÁV applikációban is megjelenik
  • Ha Ön a régi internetes rendszerben korábban kérésünkre teljeskörűen kiegészítette adatait, és a régi rendszerben regisztrált e-mailcímével próbál meg belépni vagy regisztrálni, a belépési adatok megadásakor az új Elvira vagy a MÁV app fel fogja ismerni a régi rendszerből másolt fiókot, akár az új Elvirába, akár a MÁV alkalmazásba lép be. Ebben az esetben a rendszer felajánlja, hogy a korábbi belépési adataival is regisztrálhat. Ha ezt az opciót választja, akkor az így létrehozott új felhasználói fiókot egy e-mailben kapott linkkel aktiválni szükséges, és utána lehet majd használni a belépési adatait mindkét felületen (az új Elvirában és a MÁV appban is.)
  • Ha Ön még nem regisztrált sem a MÁV applikációban, sem a régebbi internetes rendszerünkben vagy egyik lehetőséggel sem kíván élni, természetesen új fiókot is regisztrálhat.

Nem szeretnék regisztrálni, tudok így is jegyet vásárolni?

A jegyvásárláshoz nem minden esetben kötelező regisztrálni. Regisztráció vagy meglévő fiókba való belépés nélkül, vendégként vásárolhat belföldi és nemzetközi vasúti jegyeket. Vendégvásárlás esetén is szükséges e-mail címének megadása, hogy jegyét el tudjuk küldeni Önnek, a visszaigazoló e-mail mellékleteként. A jegye viszont nem fog letöltődni a MÁV applikációba, illetve az új Elvirában sem fogja tudni visszakeresni azt. E-mail címét fokozott gondossággal adja meg, mert a jegyeket nem tudjuk ismételten kiküldeni. Az elektronikus jegyek nagy része személyhez kötött, ezért vásárlásnál egyéb, az utazóra vonatkozó személyes adatok megadása is szükséges. Mivel a rendszer elektronikus számlát állít ki minden vásárlásról, ezért számlázási címet is meg kell majd adnia. A vendégvásárlás során megadott adatokat nem menti el a rendszer, így azokat egy következő vásárlásnál ismét meg kell adnia. Egyes ajánlatok kizárólag regisztrált felhasználók számára, a felhasználói fiókba való belépéssel érhetők el.

Érdemes azonban regisztrálni, mert ingyenes és kötelezettséggel nem jár, viszont számos többletszolgálatás érhető el regisztrált és felhasználói fiókjukba belépő felhasználóknak

Hogyan lehet felhasználni az új Elvirában vásárolt vonatjegyet?

Az új Elvirában kizárólag elektronikus jegyek vásárolhatók. Az elektronikus jegy személyhez kötött, kizárólag a rajta feltüntetett személy utazhat vele a megadott útvonalon. A jegy ellenőrzésekor a személyazonosságot és a kedvezményre való jogosultságot igazolni kell, és a vásárláskor megadott igazolványokat is be kell mutatni. A jegy a rajta feltüntetett időszakban, és ha szerepel rajta vonatszám, akkor a megadott napon és vonaton érvényes. A jegyen az utas nevét és születési dátumát is feltüntetjük.

Az új Elvirában vásárolt jegyeket PDF formátumban megküldött elektronikus jegyként és/vagy a MÁV applikációba letöltött jegyként kapja meg, a vásárláskor kijelzettek szerint.

A menetjegy-ellenőrzéskor:

  • a PDF formátumú elektronikus jegyet arra alkalmas készülék képernyőjén, vagy fehér vagy natúr színű A/4-es oldalra kinyomtatva kell bemutatni. Kérjük, gondoskodjon arról, hogy utazása során a vonatjegye bemutatható legyen a telefonján, illetve a nyomtatás minősége megfelelő legyen, és a kinyomtatott jegy sértetlen maradjon. A részben kinyomtatott, sérült, szennyezett vagy olvashatatlan PDF jegy érvénytelen.
  • a MÁV applikációba letöltött jegyet az applikációból, a telefon képernyőjén kell bemutatni. Az ilyen jegy nem a MÁV applikációból bemutatva érvénytelen. Kérjük, jegyét időben, még az utazás megkezdése előtt töltse le telefonjára, és gondoskodjon arról, hogy menetjegy-ellenőrzés alkalmával a készüléke megfelelően üzemeljen.

A jegyek képernyőn történő bemutatásához használt készüléknek alkalmasnak kell lennie a vonalkód 160x160 pixel méretű megjelenítésére.

Megvásárolt jegyeit az érvényességi időtől függetlenül az érvényességi idő végét követő három hónapig bármikor letöltheti, ha a profilja aktív, de a jegyet csak az érvényességi időben használhatja fel utazásra.

A megújult Elvira az első időszakban még próbaüzemben működik, ezért kisebb hibák, rövid leállások még előfordulhatnak. A tapasztalt hibákat és a rendszerrel kapcsolatos észrevételeit a próbaüzem ideje alatt az oldal tetején található bejelentőlapon jelezheti.

Bízunk benne, hogy a megújult online jegyvásárlási rendszerünk felhasználói között is köszönthetjük.

Gyakran Ismételt Kérdések a megújult Elviráról