Jegyértékesítő automaták kezelése

A MÁV-START megújította az internetes jegyvásárlási rendszerét. Ha Ön korábban profiljában kérésünkre teljeskörűen kiegészítette adatait, és a régi rendszerben regisztrált e-mailcímével próbál meg belépni vagy regisztrálni, a belépési adatok megadásakor az új Elvira vagy a MÁV applikáció fel fogja ismerni a régi rendszerből másolt fiókot, akár az új Elvirába, akár a MÁV alkalmazásba lép be. Ebben az esetben a rendszer felajánlja, hogy a korábbi belépési adataival is regisztrálhat. Minderről az internetes jegyvásárlási rendszer bejelentkező oldalán is tájékoztatást nyújtunk.

A jegyértékesítő automatákon vásárlóknak is lehet tennivalójuk: ha számlát igényelnek, a számlázási adatokat ugyanúgy módosított formában kell ismét megadniuk, mint az interneten vásárlóknak. Ha még nem tette volna meg, a módosítást a MÁVDIREKT-et hívva végezheti el.

Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a nem módosított számlázási adatokat nem lehet a fizetés során kiválasztani, ezért kérjük, hogy a módosításokat mielőbb végezzék el!

A jegyértékesítő automaták használatával bármilyen belföldi viszonylatra vásárolhatók menetjegyek, bérletek, kerékpárjegyek illetve élőállat jegyek.  Az automatáknál a nap huszonnégy órájában készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni, továbbá lehetőség van az érintkezésmentes bankkártyák használatára is. A korábbi internetes jegyátvételi automatákból is lehetséges már a jegyvásárlás, de fizetni csak bankkártyával lehet.

A fejlesztéssel a budapesti elővárosban egyszerűsödik az utasok jegyhez jutási lehetősége olyan állomásokon és megállóhelyeken, ahol eddig nem volt jegyvásárlási lehetőség, illetve csökken a sorban állásra fordított idő ott, ahol eddig is volt jegypénztár.

Az automatákkal, működésükkel kapcsolatos észrevételeiket várjuk Ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

Jegykiadó automaták
A Jegykiadó automaták használatáról bővebben olvashat az oldal alján letölthető anyagokban.

Jegykiadó automatákhoz kapcsolódó hasznos információk

Panaszok kezelése:

Minden esetben hívja a MÁVDIREKT-et, akik felvesznek egy panaszfelvételi adatlapot, amely az Ön adatait és a történteket tartalmazza. Az ügyintézést meggyorsítandó JEGYEZZE MEG ÉS DIKTÁLJA BE AZ AUTOMATA HÁROMJEGYŰ AZONOSÍTÓJÁT.

MÁVDIREKT telefonszáma: +36 (1) 349 4949

Ha az automata nem nyomtatja ki a jegyét, pedig a fizetés megtörtént:

  • ha van nyitva tartó pénztár az állomáson, vegye meg ott a jegyét, a kezelt jegy sorszámát pedig diktálja be a MÁVDIREKT-nek. Az automata által ki nem adott jegy(ek) árát, vagy az elnyelt pénz teljes összegét Ügyfélszolgálatunk kezelésiköltség-mentesen visszatéríti,
  • ha nincs nyitva tartó pénztár az állomáson, szálljon fel a vonatra és jelezze a jegyvizsgálónak a gép meghibásodását. A fedélzeten váltott jegyet, vagy utasleadási lapot juttassa el Ügyfélszolgálatunkra, vagy lehetőség szerint a számát diktálja be a MÁVDIREKT-nek.

Ha Ön megszakította a vásárlást, és már dobott be pénzt, de nem kapta vissza azt:

  • A MÁVDIREKT-en, vagy Ügyfélszolgálatunkon bejelentett eset vizsgálata után, annak eredményének függvényében a felmerülő összeget Ügyfélszolgálatunk kezelésiköltség-mentesen visszatéríti.

Fizetés:

Fizetni csak a vásárlás befejezésekor lehet, addig az automata pénzelfogadó nyílásai zártak, a bankkártyaelfogadás nem üzemel.

Ajánlatok a választott viszonylatra:

Egyes vonatok több sorban jelennek meg, ami azt jelenti, hogy a vonat különböző mértékű felárakkal vehető igénybe (pl. az egyik rész pót- és helyjeggyel, a másik rész gyorsvonati pótjeggyel).

Kérjük, hogy ezeknél a vonatoknál fokozottan ügyeljen arra, melyik ajánlatot választja!

5%-os automatás kedvezmény:

A vásárlási folyamat során látható összegek nem tartalmazzák az 5%-os automatás kedvezményt, de az a végösszegből minden esetben levonásra kerül, a fizetési képernyőn már a kedvezményes ár látható, ennyit kell fizetni.

Számla:

Számlázási adat regisztrálásához és az ehhez tartozó ügyfélkód előállításához hívja a MÁVDIREKT-et.

Miért nem fizethetek nagy értékű bankjegy címletekkel?

Az automata bankjegy- és érmekészlete véges, ezért 7700 forintban maximalizáltuk a legnagyobb visszaadható összeget, de ennek ellenére előfordulhat olyan is, hogy egy-egy automata készpénzkészlete olyan alacsony, hogy nem tud ennyit visszaadni. Ilyenkor a vásárlás sztornózásra kerül, a bedobott pénzt az automata visszaadja, kérjük, ilyen esetben próbálja meg a tranzakció ellenértékét kisebb címletű bankjeggyel, vagy bankkártyával kiegyenlíteni.

A fentiek miatt fordul elő, hogy az automata kisebb értékű készpénzes vásárlásoknál áthúzza a 20 000 Ft-os és a 10 000 Ft-os bankjegyek ikonjait.

Letölthető dokumentumokMéretDátum
PDF ikon Jegyértékesítő automaták54.9 KB2021.05.20.
PDF ikon Jegyértékesítő automata - gyors jegyvásárlás1.26 MB2021.06.28.
PDF ikon Jegyértékesítő automata - jegyvásárlás1.76 MB2021.06.28.
PDF ikon Jegyértékesítő automata - bérletvásárlás1.12 MB2021.06.28.