Augusztus elsejétől egész nap félóránként járnak a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között, és ezzel egyidejűleg fizetőssé válik a szolgáltatás.
Fontos tájékoztató vasútvillamos fedélzeti jegyvásárlási lehetőségekről!
Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy a bankkártyás fizetési lehetőséget biztosító, a Tram-train járműveken elhelyezésre kerülő fedélzeti automaták beüzemelése még folyamatban van. Azokból a jegyvásárlási lehetőség, sajnos, az előzetes tervekkel szemben, alkatrész beszállítói késése miatt még nem lesz elérhető 2022. augusztus 1-től.
Az SZKT és a MÁV-START mindent megtesz annak érdekében, hogy a fedélzeti jegykiadó automaták mihamarabb üzembe állhassanak.
Az ebből eredő esetleges kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.
A fedélzeti jegyértékesítő eszközök telepítésének menetéről illetve azok üzembe helyezéséről folyamatos tájékoztatást adunk ki szokásos csatornáinkon.
A tram-train járatok Szeged közigazgatási határán belüli utazás esetén a szegedi városi jegyekkel, bérletekkel természetesen továbbra is igénybe vehetőek.
A hiba elhárításáig az alábbi jegyvásárlási lehetőségek közül is tudnak választani:
- a vonal mentén vasúti jegypénztár található Szeged vasútállomáson, Szeged-Rókuson, Hódmezővásárhelyi Népkert és Hódmezővásárhely vasútállomásokon.
- az egyszeri utazásra érvényes jegyek az utazás megkezdése előtt megvásárolhatók a MÁV app és az új Elvira felületén is
- a tram-train jegyvásárlási lehetőség MÁV-START automatáiból az alábbi megállóhelyeken biztosított:
- Szeged vasútállomás
- Szeged, Aradi vértanúk tere
- Szeged, Széchenyi tér
- Szeged, Anna-kút
- Szeged, Rókusi templom (átmenetileg nem üzemel)
- Szeged, Vásárhelyi Pál utca
- Szeged, Rókus vasútállomás
- Algyő
- Hódmezővásárhelyi Népkert vasútállomás
- Hódmezővásárhely, Strandfürdő
- Hódmezővásárhely, Hősök tere
- Hódmezővásárhely, Kossuth tér
- Hódmezővásárhely, Kálvin János tér
- Hódmezővásárhely vasútállomás
A fedélzeti automaták beüzemeléséig kérjük szíves türelmüket és megértésüket.
Augusztustól a vasútvillamos a jelenlegi, órás ütemű menetrendhez képest kora reggeltől késő estig jelentősen sűrítve, félóránként közlekedik. A továbbiakban is fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon a peremidőszaki órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a tramtrain járatok üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek. A bővített menetrendben az eddigi kínálathoz képest hétfőtől csütörtökig a jelenlegi, irányonként 26 vasútvillamos helyett 40-re, pénteki napokon a jelenlegi, irányonként 29 helyett 44-re, hétvégi és ünnepnapokon pedig a jelenlegi 24 helyett szintén irányonként 44-re növekedik az igénybe vehető vasútvillamos járatok száma.
A vasútvillamos vonalhálózata

Teljes méretért kattintson a képre.
A letölthető vonalhálózai térképet itt érheti el.
Megállóhelyek és átszállási kapcsolatok
Teljes méretért kattintson a képre.
A letölthető verziót itt érheti el.
A vasútvillamos díjszabása és menetrendje
A vasútvillamos menet- és pótdíjait ide kattintva érheti el.
A díjkedvezményekről, valamint a kerékpár- és élőállatszállítás részleteiről ide kattintva tájékozódhatnak.
Hódmezővásárhely - Szeged
Indulási állomás | Indulási időpont | Célállomás |
---|---|---|
Hódmezővásárhely vasútállomás | 3:30 | Szeged vasútállomás |
Hódmezővásárhely vasútállomás | tovább minden óra :30-kor és óra :01-kor | Szeged vasútállomás |
Hódmezővásárhely vasútállomás | utolsó indulás vasárnap és szerda között: 22:30 | Szeged vasútállomás |
Hódmezővásárhely vasútállomás | csütörtök, péntek és szombat késő esti és éjszakai indulások: 23:01, 0:01, 1:01, 2:01 |
Szeged vasútállomás |
Szeged - Hódmezővásárhely
Indulási állomás | Indulási időpont | Célállomás |
---|---|---|
Szeged vasútállomás | 4:16 | Hódmezővásárhely vasútállomás |
Szeged vasútállomás | tovább minden óra :15-kor és óra :45-kor | Hódmezővásárhely vasútállomás |
Szeged vasútállomás | utolsó indulás vasárnap és szerda között: 22:45 | Hódmezővásárhely vasútállomás |
Szeged vasútállomás | csütörtök, péntek és szombat késő esti és éjszakai indulások: 23:16, 0:16, 1:16, 2:16, 3:16 |
Hódmezővásárhely vasútállomás |
Félórás követés minden nap:
Szeged vasútállomás—Hódmezővásárhely vasútállomás között: 4:16-tól 22:45-ig.
Indulások Szeged vasútállomásról óra ’16 perckor és minden óra ’45 perckor.
Hódmezővásárhely vasútállomás—Szeged vasútállomás között: 3:30-tól 22:30-ig, pénteki, hétvégi és ünnepnapokon 23:30-ig.
Indulások Hódmezővásárhely vasútállomásról üzemidőben óra ’01 perckor és minden óra ’30 perckor.
Éjszakai közlekedés csütörtöki, pénteki, szombati és ünnepnapokon:
A csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon a korábbiakhoz hasonlóan biztosítja a MÁV-START az órás ütemes közlekedést:
Szeged vasútállomás—Hódmezővásárhely vasútállomás között: 23:16-tól 3:16-ig órás éjszakai közlekedés,
Hódmezővásárhely vasútállomás—Szeged vasútállomás között:23:30-tól 2:30-ig órás éjszakai közlekedés.
Hajnalban és késő este az alábbi garázsmenetekkel is lehet utazni: Szeged, Rókus vasútállomásról Szeged vasútállomásra naponta 4:50-kor, valamint hétfőtől csütörtökig 3:50-kor, Szeged vasútállomásról Szeged, Rókus vasútállomásig naponta 23:45-kor, valamint vasárnaptól szerdáig 23:16-kor.
A vasútvillamos megállóhelyek szerinti menetrendje - Érvényes 2022. augusztus 1-jétől. |
|
Hódmezővásárhely és Szeged között nagyvasúti eljutási lehetőség is rendelkezésre áll. |
Továbbutazási lehetőségek Budapestre és egyéb városokba:
Továbbutazási lehetőségek Volán járatokkal:
Szeged városán belüli közlekedéssel kapcsolatos információk:
A menetrend hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet.
Közlekedjen körültekintően!
Felhívjuk a közlekedők figyelmét, hogy a vasútvillamos vonala mentén még óvatosabban vezessenek, kerékpározzanak, körültekintően keljenek át a gyalogos átkelőhelyeken. A KRESZ szabályai szerint a vasútvillamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Elsőbbséget kell adni a körforgalomban haladó járművel is a körforgalmat keresztező tramtrain részére!
Vasútvillamos termékek leírása és használatának feltételei
Az SZKT+TramTrain kombinált bérleteken és az erről készült számlán is külön sorban jelenik meg a helyi és a helyközi bérlet (lásd csatolt jegymintákat), emiatt a kombinált bérlet helyközi része ugyanúgy elszámolható munkába járás költségtérítéseként, mintha az utas önállóan vett volna TramTrain zónás bérletet.
Modern, praktikus, biztonságos
A dízel-villamos hibrid vasútvillamos 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérült hely. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes vasútvillamos járművek korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított. Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.
Vasútvillamos a közlekedésben
Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 80 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
Technikai adatok
A Stadler Rail Valencia S.A.U. által gyártott, CityLink járműcsaládba tartozó Szeged-Hódmezővásárhelyi hibrid vasútvillamos járművek főbb műszaki paraméterei a következők:
- A jármű hosszúsága: 37,2 m
- Maximális szélessége: 2650 mm
- Maximális magassága (leengedett áramszedővel): 3943 mm
- A jármű önsúlya: 69,7 tonna
- 92 ülőhely (16 felhajtható üléssel)
- 216 utas (4 fő/m²)
- A jármű 2 db többcélú utastereiben összesen 4 db kerekesszékkel közlekedő utas, ill. 8 db. kerékpár szállítható
- Oldalanként 4-4 (összesen 8 darab) dupla lengő-toló feljáróajtó, szimmetrikus elrendezésben.
- 360 és 600 mm belépési magasság, igazodva a városi sk+30 cm és a nagyvasúti sk+55 cm peronokhoz.
- 360 mm beszálló magasságú peronok esetében 1 db/peron, 600 mm beszálló magasságú peronok esetében 2 db/peron kimozduló lépcsővel rendelkezik az utasok felszállásának megkönnyítése és az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.
- A kerekesszékkel közlekedő mozgássérült utasok akadálymentes bejutása a jármű többcélú utastereibe mind a városi sk+30 cm, mind a nagyvasúti sk+55 cm peronok esetében is.
- Kerékátmérő új állapotban 720 mm, kopottan 640 mm
- Névleges beépített villamos vontató motor teljesítmény: 4X145 kW
- Névleges dízelmotor teljesítmény: 2X390 kW
- Legnagyobb engedélyezett sebesség nagyvasúti üzemmódban: 100 km/h (konstrukciós sebesség nagyvasúti dízel üzemmódban 110 km/h, városi villamos üzemmódban 70 km/h).
- Legkisebb bejárható ívsugár 22 m (kis sebességnél).
- A jármű teljesíti az EN15227 szerinti C-III-as ütközésvédelem és DIN 5566-3 szerinti láthatóság (1200mm @300m) követelményeket.
- A jármű felépítéséből adódóan könnyűszerkezetes, karbantartást nem igénylő felépítéssel rendelkezik; duplex nagy szilárdságú, rozsdamentes acélból készült kocsiszekrényekkel.
- Alkalmas 2 db azonos típusú tramtrain jármű szinkronüzemének megvalósítására.
A Stadler Rail Valencia S.A.U. gyártmányú vasútvillamos járművek a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, tágas utastérrel, fedélzeti WiFi mobilinternet kapcsolattal, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas 230 V AC hálózati és 5 V DC USB csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek. A járművek multifunkcionális terei négy darab kerekes székes utas, illetve 8 db kerékpár vagy 4 darab babakocsi szállítására lesznek alkalmasak. A járművek nagyszélességű feljáró terekkel rendelkeznek az optimális utasáramláshoz, a gyártó – a gyors utascsere biztosítása érdekében – oldalaként 4-4 darab széles, kétszárnyű feljáró ajtót alakít ki. A szolgáltatás színvonalát növeli a kivételesen csendes futás, a nagyrészben alacsonypadlós felépítés, a tágas- és világos belső terek és a fejlett légkondicionáló rendszer is.
A CityLink családba tartozó vasútvillamos járművek a legfrissebb biztonsági szabványok szerint készülnek (a legújabb ütközési és szilárdsági szabványoknak megfelelő, rozsdamentes acélból készített kocsiszekrényekkel).