A tavaly megkötött, 2022 januárjában módosított és jelenleg is hatályos hároméves bérmegállapodásban foglaltakat a munkaadó a 2021. évben maradéktalanul betartotta és a 2022. évben is betartja.
A MÁV-START Zrt. a mozdonyvezetők felelősségteljes munkáját javadalmazásuk során mindig kiemelten kezelte, munkabérük az elmúlt öt év során több mint 60 százalékkal növekedett, amit az idei év elejétől újabb 10 százalék béremelés követett. Mind a vállalatcsoporton belül, mind a teljes nemzetgazdaságban is kiemelkedő mértékű havi átlagkeresetük 2021. évben meghaladta a 700 ezer forintot. Ezt tovább növelte 415 ezer forint lojalitási és további 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatás. Mindezeken túl a mozdonyvezetők közel 90 százaléka részesült további külön kifizetésekben a tavalyi évhez kapcsolódóan, 120-160 ezer forint közötti összegben.
A MÁV-Volán-csoport a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkfenyegetését jogellenesnek is tartja, különös tekintettel arra, hogy a bérmegállapodás módosításakor a kollektív szerződést kötő szakszervezetek kijelentették, részükről a 2021. és 2022. évre vonatkozó bértárgyalásokat lezártnak tekintik.
A társaságnál működő, kollektív szerződést kötő szakszervezetek, illetve a további, mozdonyvezetőket képviselő szakszervezet egyaránt elzárkóznak a sztrájk támogatásától. Volt, aki írásban is kinyilatkoztatta, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezetének célja ezzel a sztrájkkal elsősorban a zavarkeltés.
A vállalatcsoport a járványhelyzet okozta utasszám-csökkenés miatt elszenvedett jelentős bevételkiesés mellett valamennyi munkavállalóját megtartva biztos munkahelyet jelentett és jelent dolgozóinak, ezért a sztrájkbejelentést a munkáltató nem csak jogellenesnek, hanem megalapozatlannak és felelőtlennek tartja.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
- Csoport tagjai
- Sajtószoba
- Sajtóelérhetőségek
- Forgatási engedélyek
- Vasút a nagyvilágban
- Hírfolyam
- MÁV-CSOPORT Magazin
- Fejlesztések / Beruházások
- IKOP pályázatok
- PLOTO projekt
- Közlekedésbiztonsági projekt
- Közlekedésbiztonsági projekt - IKOP
- INKA projekt
- Vasútvonal - fejlesztési projekt
- Állomásfejlesztési projekt
- Állomásfejlesztési Projekt IKOP
- Transzeurópai Közlekedési Hálózat fejlesztése
- Stadler FLIRT motorvonat beszerzése (6 db)
- Stadler FLIRT motorvonat beszerzése (9 db)
- Stadler KISS motorvonat beszerzése (19 db)
- Hybrid tram-train jármű beszerzése
- Budapest Keleti és Budapest Nyugati pályaudvar utasforgalmi fejlesztése
- Spektrum Program
- Egységes szolgáltatási színvonalú járműpark kialakítása
- Szeged-Röszke vasútvonal átépítése és villamosítása
- Intelligens Integrált Vasútfelügyeleti Rendszer
- Kulcsmenedzsment és monitoring rendszer projekt
- Kis-Gellért-hegyi alagút és Központi Forgalomirányítás kiépítésének előkészítése projekt
- Hírközlési Hozzájárulások
- HKIR projekt
- CEF projektek
- IKOP Plusz pályázatok
- 50 megújuló állomás
- Idegen beruházások engedélyezése
- TOP projektek
- IKOP pályázatok
- Visszaélés bejelentő rendszer
- Társadalmi felelősségvállalás
- A MÁV-csoport kockázatkezelési irányelve
- Beszerzések / Pályázatok
- FELHÍVÁS a kis- és közepes méretű állomási ingatlanok hasznosítására
- Adatvédelem
- Közérdekű adatok




