(Az agglomerációs közlekedési megállapodásnak megfelelően a Budapest GO alkalmazáson természetesen továbbra is éppúgy követhetők maradnak a MÁV-csoport vonat- és buszjáratai, mint az EMMÁ-n a BKV-járatok információi. Sőt a jelenlegi – a budapesti elővárosra korlátozódó – MÁV-csoportos járatinformációk hamarosan az ország egészére vonatkozóan elérhetők lesznek, kibővülnek.)
Az EMMÁ-n már most követhető az adott vonat- vagy buszjárat pontos tartózkodási helye, esetleges késése és várható érkezési ideje, de ezek hamarosan újabb információkkal is kiegészülnek: a fokozatosan megújuló felületen kialakítunk például olyan megoldást is, amely az esetleges vonatszám-változásokat is követhetővé teszi, ezzel kapcsolatban ugyanis számos téves vagy megtévesztő információ jelent meg korábban a nyilvánosságban, de lehetőség lesz a haváriahelyzetek kezelésére elindított mentesítő vonatok vagy pótlóbuszok mozgásának valós idejű követésére is.
Az EMMA, amely az új MÁV+ appban is térképes felület alapjául szolgál, már a menetrendváltáskor, azaz június 21-étől biztosítja az utasok által leginkább keresettebb információkat, de a következő időszakban fokozatosan a fent említett újabb szolgáltatásokkal is kiegészül.
A vármegye- és országbérletek révén megvalósult Magyarországon a tarifaközösség: egyetlen díjtermékkel a MÁV-csoport bármelyik járműve igénybe vehető, azaz busszal és vonattal, illetve HÉV-vel és TramTrainnel is utazhatunk ugyanazzal a bérlettel. A 10 miniszteri vállalás keretében pedig nemrégiben elindult a késési biztosítás, amelynek érvényesítésével a 20 percet elérő vagy azt meghaladó mértékű késések esetén az utasok visszakapják a jegyár felét.
Mindezek figyelembe vételével a MÁV-csoport olyan térképes szolgáltatás kialakítása mellett döntött, amely az utas számára releváns információt könnyen elérhetővé és áttekinthetővé tesz.
Így az utazóközönség számára gyakran csak nehezen értelmezhető, kizárólag a vasúttársaság szakemberei számára szükséges információt tartalmazó, régebbi térképes adatbázisok helyett a főszezon első napjától az utasoknak szóló nyilvános felületeken egységesen az EMMA bázisán felépülő, megújuló térképes szolgáltatás lesz elérhető.
Az eddigi térképek – utasok számára releváns – minden információját összegző és azokat egységesen bemutató EMMÁ-n nemrégiben teljesen megújult a térképes felület.
A helyközi buszok megállói sárgával, a vonatok, HÉV-ek, TramTrain-ek megállói kékkel, a helyi megállók pedig lila színnek kerültek megjelölésre, illetve a felületen megjelenik az összes – a felhasználó közelében közlekedő – helyi és helyközi járat, egy-egy állomást/megállóhelyet kiválasztva pedig minden olyan autóbuszjárat vagy vonat is, ami az adott időpillanatban közlekedik az országban és a kiválasztott állomáson/megállóhelyen megáll.
Az egyes megállóhelyek, állomások menetrendje közvetlenül a keresőből is megnyitható az óra piktogram segítségével, sőt az indulási/érkezési adatokon, vágányszámokon/kocsiállásokon túl az EMMA felületén már megjelennek azok a vasúti havariaüzenetek is, amelyeket az adott állomás fizikai kijelzőin láthatnának az utasok.
Az EMMA jelenleg is zajló fejlesztései eredményeképpen a megújuló térképen a fenti információk mellett hamarosan azonnal látható lesz, ha egy adott VOLÁN- vagy vonatjárat elérte vagy meghaladta a 20 perces késést, amely után bérletkedvezmény vagy pénzvisszatérítés jár az utasoknak.
De egyszerre, egymás mellett feltüntetésre kerül majd a vonatok eredeti és – esetlegesen – megváltoztatott új járatszáma is, hogy a forgalomszervezési okból érvényesített változások ellenére is mindenki számára könnyen követhető legyen a késési biztosítás érvényessége.
A vasútbarátok kedvéért az EMMA térképese felülete hamarosan még egy funkcióval bővül: feltüntetjük majd, hogy egy adott vonatot pontosan melyik vontatójárművel, mozdonnyal továbbítjuk.