Felhasználó- és környezetbarát fejlesztésekkel frissült a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítési rendszere

2021. december 10. péntek, 11.55

Budapest, 2021. december 10. – Fontos, az utasok mindennapjait érintő fejlesztésekkel bővült a MÁV jegyértékesítő rendszere. A legfontosabb újdonság a papír alapú változatot felváltó e-nyugta, az ELVIRA akadálymentesebb használhatósága, a MÁV mobilalkalmazás biztonságosabbá tétele és egy kínai mobilkészülék-gyártó operációs rendszerével való kompatibilitás. Az új programverzió miatt a mobiltelefonokon, tableteken újra kell telepíteni az alkalmazást, a megnyitása után a frissítés gombra kattintva vagy az operációs rendszerek alkalmazásboltjain keresztül. A fejlesztések lehetővé teszik azt is, hogy az új ELVIRA felületén és a MÁV appban a közeljövőben még több fajta nemzetközi vasúti menetjegy legyen könnyen és gyorsan megvásárolható.

A jegyértékesítési rendszer (JÉ) legfrissebb programverziójának legnagyobb horderejű és környezetbarát változása, hogy a pénztárakban, a vonatok fedélzeten vagy az automatákból vásárolt jegyek mellé az utasok már nem kapnak papírra kinyomtatott nyugtát. Azt elektronikus formában, az új ELVIRA felületéről lehet könnyen letölteni a https://jegy.mav.hu/e-nyugta aloldalra kattintva. Ez a webcím a belföldi jegyeken is megtalálható. A letöltési felületen az adott vásárlás során megvett jegyek bármelyikének sorszámát kell megadni az e-nyugta letöltéséhez, ami a NAV előírásainak megfelelő, elektronikus aláírással és időbélyeggel hitelesített PDF fájl, és tartalmazza mindazon adatokat, amik a papíralapú nyugtán is megjelennének. Érdekesség, hogy az évente kiállított nyugtákkal 24 hektárnyi területet (34 focipályát) lehetne betakarni. A környezetünk megóvása érdekében hozott intézkedéssel évente 28 tonna papírral kevesebbet használ fel a MÁV-START. Az e-nyugta csak elektronikus formában hiteles; a számlákat a változás nem érinti, azokat – az online csatornák kivételével – továbbra is papír alapon állítja ki a MÁV-START.

A MÁV appból bemutatott jegyeken megjelent egy új biztonsági elem, ami az ellenőrzést végzőket segíti abban, hogy gyorsabban meggyőződhessenek a bemutatott jegy eredetiségéről. A jegyvizsgálók ezért a jövőben kérhetik az utasokat, hogy a jegy bemutatásánál mozgassák a jegyképet az új elem megjelenítéséhez.

Elkészült a MÁV mobilalkalmazás Huawei telefonokon működő változata is, ami a Huawei AppGallery-ből tölthető le. Ezáltal az ilyen készülékekkel rendelkezők, a MÁV app iOS-es és androidos felhasználóihoz hasonlóan, már élhetnek az applikációból történő rendszeres vásárlás és jegybemutatás kényelmével.

A legutóbbi, hasonló horderejű változás tavaly év végén történt, azóta ugyanis az utasok regisztrációja lényegében nem egy-egy felülethez kapcsolódik, így a mára már kilencszázezret is meghaladó regisztrált felhasználó mind a MÁV appban, mind az ELVIRA felületén meg tudja váltani menetjegyeit és bérleteit, függetlenül attól, hogy melyik felületen regisztrált a rendszerbe.

A MÁV-Volán-csoport jegyértékesítési (JÉ) rendszere a magyarországi közösségi közlekedés legtöbb értékesítési csatornával bíró, legszélesebb kínálatot nyújtó jegyértékesítési felülete, aminek fejlesztését– a vasúttársaság saját belső erőforrásaira alapozva – a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. végezi. A MÁV-START értékesítésének összes csatornáját kiszolgáló, folyamatosan fejlődő JÉ-ből a 2015. júliusi indulása óta több mint 240 millió díjterméket értékesítettek, több mint bruttó 184 milliárd forint értékben, amely jól mutatja a rendszer súlyát és szerepét a hazai közlekedésben.  Az online csatornák, a MÁV applikáció és az új ELVIRA részesedése mostanra a jegy- és bérleteladások több mint 33 százalékát teszi ki.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság