Az április ezúttal is szélsőséges időjárással tette próbára a közlekedőket: korai hőség és heves viharok váltakoztak egymással, ami szerepet játszott abban, hogy számos közúti baleset, a vasút esetében pedig több felsővezetéki és biztosítóberendezési zavar is kedvezőtlenül befolyásolta a menetrendszerűség alakulását.
Az adatokból ugyanakkor jól látszik, hogy az Országos Haváriaközpont irányítása mellett hatékonyabbá vált a „szezonális” rendkívüli helyzetek kezelése. A tavalyi áprilisi adatokhoz képest ugyanis 0,6%-os mértékben javult a menetrendszerűség.
Jó hír, hogy a legfontosabb, pozitív változást épp a húsvéti hosszú hétvége közlekedésével kapcsolatban tükrözik vissza az adatok. A hónap három, legforgalmasabb közlekedésű napja (nagyszombat, húsvétvasárnap és húsvéthétfő) egyaránt átlag feletti menetrendszerűséget hozott – nem függetlenül a többletkapacitásoktól és a megerősített ügyeleti szolgálattól, amelyekkel a MÁV-csoport az ünnepekre készült.
Áprilisban tovább csökkent a 30 perc feletti késéssel közlekedő vonatok száma.A korszerű, nagyteljesítményű villanymozdonyokból álló flotta ezekben a hetekben-hónapokban folyamatosan bővül, ami az InterCityk és a csatlakozó vonatok menetrendtartásának javulásában is mérhető.
További javulást hozhat, hogy a tavaszi időjárás beköszöntével a pályafenntartó gépek is elkezdték a lassújelek felszámolását célzó munkát. A főszezonra való felkészülés szempontjából ez kiemelkedően fontos a Balaton déli és északi partjának vasútvonalain.
A közlekedési jegyek, bérletek értékesítése kivétel nélkül minden terméket illetően növekedett márciushoz képest, a bejelentett csoportos utasok száma pedig 65%-kal ugrott meg, jól mutatva, hogy az előszezoni időszak kezdete is egyre korábbi időpontra csúszik.
A teljes havi riport itt tekinthető meg.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság