Csere, visszaváltás

Mi a különbség a menetjegy cseréje és visszaváltása között?

A menetjegy cseréjekor annak visszatérítésével egyidejűleg egy másik menetjegy váltása is történik; erre a Társaság jegypénztáraiban és ügyfélközpontjaiban van lehetőség. Ekkor a Társaság nem számít fel kezelési költséget.

A BKK értékesítési pontjain vásárolt termékek cseréjére, visszaváltására a BKK jegypénztáraiban és ügyfélközpontjaiban van lehetőség. Ennek szabályairól a társaság honlapján tájékozódhat.

Milyen esetekben válthatom vissza az automatából vagy jegypénztárban váltott jegyemet?

A jegyautomatából, valamint a jegypénztárban váltott jegy annak érvénytartamán belül a kiindulási állomáson, az érvénytartam kezdete előtt pedig bármely vasútállomás jegypénztárában visszaváltható. IC-helyjegyet visszaváltani legkésőbb az adott vonat menetrend szerinti indulásáig lehet. A jegyek visszaváltásakor a Társaság kezelési költséget számít fel.

A Vármegye24 és Magyarország24 napijegyek visszatérítése minden esetben csak azok érvénytartamának kezdete előtt lehetséges.

Nemzetközi menetjegy visszaváltása a megváltott jegyhez tartozó egyedi feltételek szerint lehetséges.

A visszatérítés teljesítésekor a vasúttársaság a visszaváltandó jegyet bevonja. A menetjegy mellé esetlegesen kiadott számlát vagy annak jól olvasható másolatát az utasnak be kell mutatnia.

A visszatérítéskor kifizetett összeg átvételét az utasnak neve, lakcíme megadásával el kell ismernie; a vasút az átvevő személyazonosságát arra alkalmas igazolvány alapján vizsgálja. A jegypénztár nyitvatartási idején kívül a visszaváltási igény vagy a menetjegy fel nem használásának igazolása Ügyfélszolgálatunkhoz nyújtható be. A visszaváltási igény leírásában meg kell adni, mikor, mely állomáson, milyen módon kísérelte meg a visszaváltást.

Hogyan válthatom vissza elektronikus úton váltott jegyemet?

MÁV mobilalkalmazással, valamint az új Elvirával vásárolt menetjegyek, helyjegyek azok érvényességének kezdetéig válthatók vissza. Ekkor a Társaság kezelési költséget számít fel.

Az elővételben váltott Okosjegy legkésőbb a menetjegyen feltüntetett érvénytartam kezdete előtt 12 órával váltható vissza, az utazás napján váltott Okosjegy pedig az adott vonat menetrend szerinti indulásáig téríthető vissza az önkiszolgáló felületen.

Nemzetközi menetjegy visszaváltása a megváltott jegyhez tartozó egyedi feltételek szerint lehetséges.

Elektronikus úton történt vásárlás esetén, ha jegyét, bérletét regisztrált felhasználóként vásárolta, a visszaváltás az alábbiak szerint kezdeményezhető:

  • a MÁV alkalmazásban az adott menetjegy melletti helyi menüben (ha a jegy az alkalmazással nem tölthető le, akkor a visszaváltás csak az új Elvirával lehetséges);
  • az új Elvirában pedig a Korábbi vásárlásaim menüpontban, az adott vásárlásban a visszaváltandó menetjegyeket kiválasztva.

Profil Korábbi vásárlásaim menüpontban válassza ki azt az utazást, amelyiknek a jegyeit vissza kívánja váltani. Itt utasonként csoportosítva találja meg a jegyeket. Amennyiben egy utas összes jegyét szeretné visszaváltani, jelölje ki az utas nevét. Ha csak egy-egy tételt szeretne visszaváltani, akkor egyesével jelölje ki azokat. Bizonyos jegyek csak együtt válthatók vissza: az ilyen igényt előjegyzésbe vesszük, és a visszaváltandó menetjegy érvényességének lejárta után 7 nappal indítjuk a jóváírást.

Regisztráció nélkül vásárolt jegyek esetében csak a teljes vásárlás visszaváltására van lehetőség. Az ilyen igényt az informacio [KUKAC] mavcsoport.hu (subject: Regisztr%C3%A1ci%C3%B3%20n%C3%A9lk%C3%BCl%20v%C3%A1s%C3%A1rolt%20jegy%20visszav%C3%A1lt%C3%A1sa)  e-mail címen vagy telefonon, a MÁVDIREKT-nek jelezheti, legkésőbb a jegy érvényességének kezdetéig (Okosjegy esetén a jegy érvényességének kezdete előtt 12 órával). Az ügyintézéshez szükséges megadni a vásárolt jegy(ek) sorszámát és lehetőség szerint a vásárlási azonosítót is. A visszaváltási igényt előjegyzésbe vesszük és 1 hónapon belül elbíráljuk.

A visszaváltásra kijelölt jegy nem használható utazásra.

A rendszer nem engedi az online váltott jegyek visszaváltását:

  • ha az adott jegyfajta nem visszaváltható;
  • ha a jegyet regisztráció nélkül vásárolták;
  • ha az adott jegyre vonatkozó visszatérítési határidő letelt.
Visszaválthatom a vármegyebérletemet, országbérletemet?

Igen; a visszaváltás minden esetben az érvénytartam kezdete előtt lehetséges.

A MÁV-csoport hibája (késés, kimaradó járat) miatt nem tudok elutazni, mit tehetek?

Vasúti jegy esetén a vasút hibájáról (például 10 percet meghaladó késés vagy a vonat kimaradása), elektronikus úton váltott, VOLÁN-járatra szóló jegy esetében a szolgáltatói hibáról (például a járat kimaradása, férőhely hiánya, forgalmi akadály) és ennek következményeként az utazásról való lemondásról az érintett vonat, busz, vagy az állomás személyzete kérésre igazolást állít ki, mely alapján a Társaság kezelési költség felszámítása nélkül visszatéríti az utas menetjegyének árát.

A MÁV-csoport hibája miatti visszaváltási igényét elektronikus úton is jelezheti Ügyfélszolgálatunkon. Kérjük, hogy igényéhez – a MÁV-csoport hibájáról kapott igazoláson felül – PDF formátumú jegyét is mellékelje (ha az rendelkezésre áll), vagy – ha jegyét regisztrált felhasználóként váltotta – a beazonosításhoz adja meg felhasználónevét vagy e-mail címét, valamint a vásárlás időpontját.

Az online felületeken kezdeményezett visszatérítésnél a rendszer minden esetben felszámítja a kezelési költséget. Ha a MÁV-csoport hibája miatt ilyen módon kezdeményezte jegye visszatérítését, a kezelési költség jóváírása érdekében kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.

Úgy alakul, hogy nem utazom végig. Mit tehetek?

Amennyiben az utas az utazás megkezdése után, a vonat indulási állomásáról elindulását követően mond le az utazásról, jogosult a kifizetett és a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásért fizetendő menetdíj különbözetének visszatérítésére.

Visszaváltottam az online vásárolt jegyemet. Hogyan kapom meg a pénzemet?

A visszatérítési igényt előjegyzésbe vesszük, és a menetjegy érvényességének lejárta után 7 nappal indítjuk a jóváírást. A visszaváltott jegyek kezelési költséggel csökkentett összegét a vásárláskor használt bankkártyához tartozó bankszámlára utaljuk vissza. Az összeg azután válik elérhetővé a számláján, hogy azt a számlavezető bank könyvelte, ami néhány napot igénybe vehet.

Ha a visszaváltásra kijelölt jegyet az érvényesség lejárta előtt ellenőrzik, a jegy árát – az ellenőrzés eredményétől függetlenül – mindaddig visszatartjuk, amíg a jegy fel nem használását az utas más módon (például az adott vonaton kiszabott pótdíjjal, vagy másik, az adott vonatra érvényes és azon kezelt jeggyel) nem igazolja.

Visszaváltás esetén mekkora a kezelési költség mértéke?

A MÁV Személyszállítási Zrt. mindhárom üzletágánál (vasút, autóbusz, HÉV) az alábbi mértékű kezelési költséget számítja fel visszaváltáskor:

  • Pénztárban vásárolt jegyek esetén: 20%
  • Jegyautomatából vásárolt jegyek esetén: 20%
  • Online vásárolt jegyek esetén: 10%

Csoportos elszámolás esetén személyenként kell megállapítani a kezelési költséget a csoport egy-egy tagjára eső menetdíj alapján.

A MÁV Személyszállítási Zrt. az általa értékesített BKK termékek visszaváltásakor egységesen 1000 Ft kezelési költséget számít fel.

Helyi termékek (pl. városi helyi bérletek) esetén az adott önkormányzat vagy helyi szolgáltató szabályzata határozza meg a kezelési költséget.

Egyes belföldi menetjegyekre a fentiektől eltérő visszaváltási szabályok vonatkozhatnak. Erről, valamint a nemzetközi menetjegyekre vonatkozó külön szabályokról a jegyváltás során az adott menetjegyre vonatkozó egyedi feltételekben tájékozódhat.

Regisztráció nélkül történő online vásárlás esetében csak a teljes vásárlás visszaváltására van lehetősége.

A MÁV Csoport hibája miatti visszaváltás esetén a társaság nem számít fel kezelési költséget, azonban az online felületeken kezdeményezett visszatérítésnél a rendszer ekkor is alkalmazza a kezelési költséget. Ha online felületen kezdeményezte a vasúti társaság hibája miatti visszatérítést, a kezelési költség jóváírása érdekében kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.

Jegyváltáskor kértem számlát. Visszaváltás esetén hogyan kapom meg a helyesbítést?

Pénztári jegyvisszaváltás esetén a helyesbítő számlát a pénztárban kapja meg.

Online vásárolt jegy visszaváltásakor a rendszer automatikusan helyesbítő számlát állít ki, és azt elküldi a fiókhoz tartozó vagy a más módon történő vásárlás alkalmával megadott e-mail címre. Regisztrált felhasználóként a helyesbítő számlák az új Elvirában, a Korábbi vásárlásaim menüpontban érhetők el.


  << Vissza a kategóriákhoz    Tovább az ügyfélszolgálathoz >>  
Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére