MÁV applikáció – a mindent tudó vasúti utazástervező!

BérletVegye meg októberi bérletét is a MÁV appon! Kényelmes, gyors, egyszerű vásárlás.

Az appos bérletvásárlásról bővebben olvashat a linkre kattintva.

Google play Android operációs rendszert használó utasaink a linkre kattintva tölthetik le az alkalmazást.
AppStore iOS operációs rendszert használó utasaink a linkre kattintva tölthetik le az alkalmazást. 

A MÁV applikáció hasznos segítséget nyújt utazása megtervezéséhez, és az alkalmazásból vasúti jegyét, bérletét is megvásárolhatja.

Örülünk minden olyan jobbító szándékú észrevételnek, amely segítheti az alkalmazás továbbfejlesztését, új, egyedi, eddig még sehol sem alkalmazott felhasználási lehetőségek, funkciók kialakítását. Elsődleges célunk, hogy szolgáltatásunk színvonalát, utasaink elégedettségét ezzel is növeljük.

A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően, a MÁV applikáción keresztül már lehetőség van megváltani

  • a START Európa típusú nemzetközi vonatjegyeket,
  • HÉV jegyeket Budapest közigazgatási határán kívül,
  • illetve egyes vidéki városok helyi közlekedésében felhasználható napijegyeket, bérleteket.

Újdonság, hogy a belföldi vasúti jegyeket és egyes nemzetközi jegyeket a visszaigazoló e-mail mellékleteként PDF formátumban is megküldjük. A PDF jegyet ellenőrzéskor elektronikusan, arra alkalmas készülék képernyőjén, vagy A/4-es papírra kinyomtatva lehet bemutatni. A PDF jegyet e-mailben tovább küldheti annak, aki a jeggyel utazni fog.

Ismerje meg a MÁV applikáció funkcióit!

A MÁV applikáció az igénybe vehető kedvezmények kiválasztását követően segít az optimális útvonal kiválasztásában is. A menetrend alapján információt ad az esetleges átszállásokról és az állomásokról, megjeleníti a menetjegy árát, jelzi a pótjegyváltási kötelezettséget. A jegyek egy gombnyomással a kosárba tehetők, majd bankkártyával kifizethetők. A vásárlási beállítások, adatok elmenthetők, így a következő alkalommal még egyszerűbb lesz a vásárlás. A MÁV applikáció használatával a vonatok aktuális helyzete is könnyedén nyomon követhető a valós idejű adatokat használó térképen.

A vonatok mozgását térképes felületen is követhetjük, a késéseket, a következő állomásokra történő érkezést is láthajuk. A találati listában ugyanúgy rákattinthatunk a részletekre, mint a honlapos felületen, sőt, a lista akár e-mailben is továbbítható, vagy akár egy gombnyomással naptárbejegyzés készíthető belőle.

A vonatok adatainak elérésén túl az alkalmazás arra is lehetőséget nyújt, hogy az állomásokra fókuszálva megnézhessük a szolgáltatásokat, továbbá az érkező és induló vonatok adatai is láthatóvá válnak.

A késések okáról ugyancsak információt kaphatnak azalkalmazást használó utasaink. A vonatforgalmat érintő fennakadásokról szóló MÁVINFORM közlemények egyetlen kattintással olvashatóak.

Az alkalmazás nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhető, így a Magyarországon tartózkodó turisták tájékozódását is nagyban megkönnyítheti. Kedvenc állomásainkat, avagy vonatainkat el is menthetjük, így még egyszerűbbé és gyorsabbá válik a keresés. Az sem okoz problémát, ha arra vagyunk kíváncsiak, milyen vonatok haladnak el épp most a közelünkben, mivel GPS koordináták, illetve mobilcellák alapján erről is könnyedén kaphatunk információt. Ha időben le szeretnénk szállni a vonatról, rövid, szöveges figyelmeztetést állíthatunk be, amely a kért időpontban üzenetként jelenik meg a telefon képernyőjén.

A HÉV H5-ös, H6-os, H8-as, és H9-es vonalára is váltható menetjegy a MÁV applikációból, a jelzett vonalak Budapest közigazgatási határán kívüli szakaszára. A HÉV-re történő MÁV applikációs jegyvásárlásról részletes információ elérhető a MÁV-HÉV oldalán.

A MÁV applikáció használata

Vásárlás, jegybemutatás:

  • megvásárolhatja jegyeit, bérleteit
  • a jegyek letöltődnek a telefonra, belföldi vasúti jegy esetén PDF formátumban e-mail-ben is megérkeznek, így továbbküldhetők
  • ellenőrzéskor az alkalmazásban a jegylistából bemutatható a jegy (offline is!), belföldi vasúti jegy és egyes nemzetközi jegyek esetén a PDF formátumú jegy kinyomtatva vagy telefon képernyőjén
  • visszatérítés az alkalmazáson belül indítható

A MÁV applikáció használata során jegyvásárláskor az alábbi funkciók is elérhetőek:

  • az utasok adatai elmenthetők, így nem kell minden alkalommal újra megadni az utastípust (korosztályt, kedvezményt) és a konkrét utas nevét, születési dátumát sem
  • a beépített SimplePay fizetési alkalmazásban kívánság szerint a fizetésre használt bankkkártya adatok elmenthetők (ezeket a MÁV-START nem kezeli)
  • az utastípusnál kiválasztható kerékpár vagy kutya is, így biciklije vagy kedvence számára is vásárolhat vonatjegyet
  • a 26 év alattiak 33%-os kedvezményéhez csak az utastípus korosztályát kell beállítania, a kedvezményt nem kell külön kiválasztani, az kor alapján számítódik automatikusan a megfelelő időszakokban
  • @ jellel jelölt peremidős kedvezményű vonathoz kötött ajánlatokat is ki tud választani és kosárba tenni
  • csak pótjegy vásárlása is lehetséges a "Keresési feltételek" menüpontban a "Csak igényelt felár" pontot bejelölve

Mik az alkalmazásban vásárolt e-vonatjegyek felhasználási feltételei?

  • a MÁV applikációban vásárolt jegyek személyhez kötöttek (név, születési dátum)
  • visszatérítésük az érvénytartam kezdete előtt legkésőbb 1 órával lehetséges, az alkalmazáson belül
  • elektronikus számlát állít ki hozzá a MÁV-START
  • az e-vonatjegyek érvénytartama 100 km alatt 4 óra, 100 km fölött 24 óra

Az e-Ticket rendszerben vásárolt jegy nem tölthető le a MÁV applikációba. Ennek oka, hogy a MÁV applikáció már a pénztárakban és a vonatok fedélzetén is használt új jegyértékesítési rendszeren alapul, melyet nemsokára a böngészős változatban is kipróbálhatnak az utasok.

A MÁV applikációban vásárolt belföldi vasúti jegyek árából – az interneten vett e-vonatjegyhez hasonlóan – 10 százalékos kedvezményt biztosítunk. A díjszabásban felsorolt kedvezményeket a MÁV applikációval végzett vásárlás során is igénybe veheti; a jogosultságot továbbra is a vonaton kell igazolni a jegyvizsgálat során. A 10%-os kedvezmény bérletek, nemzetközi jegyek és nem vasúti illetve kombinált termékek vásárlása esetén nem érvényes.

Gyakran Ismételt Kérdések

Az alábbi kérdésekre, témákra kattintva bővebb információt talál a MÁV applikációs jegyvásárlásról.

Hová küldhetem az észrevételeimet, a tapasztalt hibákat?

Az észrevételeit az alkalmazáson belül a Program értékelése menüpontból, vagy e-mail-en az informacio [KUKAC] mav-start.hu címre küldheti. Kérjük, hogy – különösen hibabejelentés esetén – lehetőség szerint képernyőképekkel is segítse a vizsgálatot.

Hogyan használható a MÁV applikációból vásárolt e-vonatjegy?
Az e-vonatjegy névre szól. Ez mit jelent?

A jegyvásárlás során meg kell adni az utas nevét és születési dátumát. Az e-vonatjegy csak a rajta feltüntetett személyt jogosítja utazásra, mást nem. A vonaton a személyazonosságot minden esetben igazolni kell. A jegy nem cserélhető, nem átruházható.

Hogyan kell ellenőrzésnél a MÁV applikációból vásárolt jegyet megmutatni?

A MÁV applikációból vásárolt e-vonatjegyet a MÁV applikációból kell bemutatni. Az Utazás/Jegyek menüpontban a korábban vásárolt és már letöltött jegyek térerő hiányában is megjeleníthetők. Az Ön feladata és felelőssége arról gondoskodni, hogy menetjegy-ellenőrzés alkalmával a készüléke megfelelően üzemeljen. A PDF formátumban is megkapott vasúti jegyeket kinyomtatva vagy okostelefon képernyőjéről is be lehet mutatni.

Az e-vonatjeggyel csak azon a vonaton utazhatok, amit kiválasztottam

Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették). A helyjegy, pót- és helyjegy viszont csak azon a vonaton használható fel, ami a jegyen is jelezve van. A vonathoz kötött kedvezménnyel vásárolt e-vonatjegy is csak a jegyen feltüntetett napon és vonat(ok)on érvényes.

Van e-vonatjegyem, de én nem tudok elutazni, a testvérem menne helyettem. Lehetséges?

Azzal a jeggyel nem. Az e-vonatjegyet csak olyan utas használhatja fel, akinek személyazonosító adatait a MÁV applikációban a vásárlás során megadták és az e-vonatjegyen ezek az adatok olvashatók.

E-vonatjegyem van. Megszakíthatom az utazást?

Az e-vonatjeggyel az útmegszakítás nem megengedett.

Vásárlás
Mi az az utastípus?

Utastípus beállítása a jegyvásárláshoz szükséges. Egy utastípushoz be kell állítani az utas korosztályát és azt, hogy milyen kedvezményre jogosító okmányai vannak. Az utastípust el lehet nevezni és el lehet menteni, így egy későbbi vásárlás során felhasználható. Egy utastípus több utashoz is kiválasztható.

Hogyan kell használni az utastípust a vásárlás során?

Utastípus beállításához válassza ki az utas korosztályát, majd a listáról a kedvezményre jogosító okmányait. A későbbi könnyebb felhasználás érdekében nevezze el és mentse el az utastípust.

Ha valaki különböző utazásoknál különböző kedvezményekkel utazik (pl. gyermekével családos kedvezménnyel, egyébként pedig természetjáró kedvezménnyel), akkor két utastípust kell létrehoznia magának.

Egy utastípus több, egyszerre utazó számára is megfelelő lehet. Tehát ha ketten utaznak és mindkét utasnak azonos a korosztálya és a kedvezményre jogosító okmányainak köre, akkor nem kell két külön utastípust felvenni, hanem az adott utastípusnál az utasok számát növelni az utastípus nevére koppintással.

Egy kiválasztott utastípussal mégsem utazik senki, hogyan állíthatom ezt be?

Ha egy utastípust nem kíván a keresés során használni, vegye ki az utastípus neve előtti jelölőnégyzetből a pipát. Az összes jelölőnégyzet kiürítése nem lehetséges, legalább egy utasnak mindenképp utaznia kell.

Az ajánlati listában áthúzott kosarat látok, nem tudok vásárolni.

Ha az ajánlat valamiért nem megvásárolható (pl.: a kosár összértéke 0 Ft, a beállított utazási időpont múltbeli, elfogytak a helyjegyek, stb.), a keresést tájékoztatási céllal végzi el a rendszer.

Kedvezményes jegyet is tudok a MÁV applikációból vásárolni?

Igen. A MÁV applikációban az Utastípus beállításnál csak olyan kedvezmények állíthatók be, amelyek a MÁV applikációból megvásárolhatók.

Kerékpárjegyet tudok a MÁV applikációból vásárolni?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kerékpárjegy önmagában nem jogosít utazásra, a kerékpárral utazó személynek érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Élőállat jegyet tudok a MÁV applikációból vásárolni?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az élőállatjegy önmagában nem jogosít utazásra, a kutyával utazó személynek érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Csak IC pót- és helyjegyet szeretnék venni, menetjegyet nem. Megvásárolhatom a MÁV applikációból?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az IC pót- és helyjegy önmagában nem jogosít utazásra, érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Hibaüzenetet kaptam, hogy nem sikerült a helyfoglalás az általam kiválasztott vonatra. Mit tegyek?

Az applikáció csak olyan helyjegyköteles vonatokra enged jegyet váltani, amelyeken még van szabad hely. Azonban előfordulhat, hogy a vonat kiválasztása és a fizetés közötti időben a helyjegyek elfogynak (mások megveszik az utolsó helyeket időközben), emiatt kapta a hibaüzenetet. Ha mindenképpen az adott vonattal szeretne utazni, javasoljuk, hogy vegyen másik kocsiosztályra jegyet, vagy próbálkozzon későbbi időpontban jegyet venni, mivel előfordulhat, hogy lemondás vagy vonaterősítés miatt újra lesz elérhető hely a vonaton. Ha van rá lehetősége, választhat másik vonatot is utazásához.

Egyik utastársam ingyen utazhat. Az IC-n együtt szeretnénk utazni. Hogyan vegyek e-vonatjegyet kettőnknek a MÁV applikációból?

Állítsa be, vagy válassza ki az adott utazókhoz tartozó utastípust, és állítsa be a létszámnak megfelelő darabszámot. A helyfoglalás a szabad helyek függvényében lehetőség szerint egymás mellé fog szólni.

Kaptam sms-t, hogy levonták a jegy árát, de a jegyet nem látom az applikációban. Mit tegyek?

Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és a MÁV-START-tól sem kap e-mail értesítést a sikeres vásárlásról, akkor Önnek nincs jegye. Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért kérjük, vásároljon másik jegyet.

A zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára.

Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát kérjük jelezze: informacio [KUKAC] mav-start.hu. A probléma sikeres kivizsgálásához kérjük adja meg alábbi információkat: email cím, amivel az alkalmazásba regisztrált, a sikertelen vásárlás időpontja, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait.

A fizetési szolgáltató elérhetőségei: ugyfelszolgalat [KUKAC] simple.hu (ugyfelszolgalat@@)ugyfelszolgalat@ [KUKAC] simple.hu (simple.hu), Telefon: +36(1)366-6611 +36(20)366-6611 +36(30)366-6611 +36(70)366-6611

Számlázás
Nem akarok számlaadatot rögzíteni. Így is tudok a MÁV applikációban vásárolni?

Nem, a MÁV applikációban történő vásárláshoz feltétlen szükséges a számlaadat rögzítése, a rendszer minden vásárlásról elektronikus számlát állít ki. A számlaadatot a rendszer elmenti, így nem kell minden vásárláskor külön megadni.

Mit jelent a számlaalany típusánál a "Természetes személy" és a "Gazdálkodó szervezet"? Mi alapján válasszak?

A természetes személy opciót válassza, ha a számla alanya élő ember, magánszemély, kivéve, ha egyéni vállalkozóként kéri a számlát. Minden más esetben kérjük, válassza a gazdálkodó szervezet opciót.

Gazdálkodó szervezetnek minősülnek például: gazdasági társaságok (bt., kft., rt. stb.), egyéni vállalkozók, egyesületek, alapítványok, intézmények (iskolák, kórházak stb.), költségvetési szervek (önkormányzatok, minisztériumok stb.), közhasznú társaságok, társadalmi szervezetek, egyházak stb.

Gazdálkodó szervezetként miért nem kaphatunk számlát kedvezményes menetjegyekről?

A kedvezményes menetjegyek kizárólag magáncélú utazásra vásárolhatók, elszámolásuk ezért nem lehetséges. A kedvezményes jegyekről számla kizárólag természetes személy részére állítható ki.

Megadtam a nevemet és beállítottam, hogy természetes személy? Miért nem választhatom ki?

A természetes személyek részére kedvezményes jegyekről is kiállítható számla, ezért az ellenőrző algoritmus számára nem egyértelmű esetekben szükséges egy utólagos ellenőrzés, hogy a megadott név valóban természetes személyre vonatkozik.

Hogyan kaphatom meg az elektronikus számlát?

Az elektronikus számlát a sikeres vásárlást visszaigazoló elektronikus levelünk tartalmazza csatolmányként.

Fizetés
Hogyan lehet kifizetni a jegyeket?

A MÁV applikációban a fizetés bankkártyával lehetséges az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett Simple fizetési rendszeren keresztül. A Simple-ben a fizetés az alábbi típusú bankkártyákkal lehetséges: American Express, Mastercard, Visa, valamint ha a kibocsátó bank engedélyezi az online használatot, Maestro, Visa Electron. A fizetési folyamat közben kérjük, ne lépjen ki az alkalmazásból!

Mit jelent, hogy "Fizetés a kártyaadatok mentésével"? Hol tárolják ilyenkor a kártyaadataimat? Levonhat pénzt akkor is a MÁV-START, amikor én nem használom a rendszert?

A kártyaadat mentése esetén a következő vásárlásnál már nem kell megadnia a kártyaszámát, arra a fizetési rendszer emlékezni fog. Szükség esetén (pl. a kártya lejártakor) van lehetőség új kártyaszám megadására. A MÁV-START a kártyás fizetés során semmilyen banki, bankkártyás adatot nem kér, nem tárol, és nem ismer meg. Banki, bankkártyás adatot a MÁV applikáció alkalmazás sem tárol. A kártyák adatait a Simple tárolja, biztonságos szerveren. A MÁV-START a Simple felé vásárlási tranzakciót önállóan nem kezdeményez, azt kizárólag a felhasználó tud indítani.

Le kell töltenem a Simple alkalmazást a fizetéshez?

Nem, a fizetés akkor is lehetséges, ha a telefonján nincs rajta a Simple alkalmazás.

Kaptam smst a pénz levonásáról, de nem jött visszaigazoló e-mail és a jegyet sem látom. Hogyan kapom meg a jegyemet?

A fizetési rendszer lassulásakor előfordul, hogy akár 5-10 percet is várni kell a fizetés sikeres lezárására. Amennyiben nem kap sikertelen fizetésről visszajelzést, jegyét nagy valószínűséggel meg fogja kapni. Kérjük, mindenképpen várja meg a fizetési rendszer sikeres vagy sikertelen visszaigazolását.

Fizetés közben elment a térerő, és nem kaptam meg a jegyemet, pedig jött e-mail értesítés a sikeres megrendelésről. Hogyan kapom meg a jegyemet?

Amint ismét van térerő, lépjen be az alkalmazásba online módban és a frissítse a jegylistát. Az Utazás/Jegyek menüpontra koppintva megjelenik a jegylista. Ha itt nem látja a keresett jegyet, akkor a Jegylista címsorban jobb felső sarokban található három pöttyre koppintva tudja a Frissítés funkciót elérni.

Mit tegyek, ha nem tudok fizetni az applikációval?

Ha korábban eltárolt bankkártya-adatokkal próbált fizetni, de a fizetés sikertelen, akkor próbáljon meg a kártyaadatok manuális megadásával fizetést indítani. Ha így sem sikerült fizetnie, akkor a jegyét a fizetési szolgáltatónál fellépő hiba miatt átmenetileg sajnos nem tudja az applikációban megvenni. A problémát jelezheti: informacio [KUKAC] mav-start.hu 

A fizetési szolgáltató elérhetőségei: ugyfelszolgalat [KUKAC] simple.hu, Telefon: +36(1)366-6611 +36(20)366-6611 +36(30)366-6611 +36(70)366-6611

Utazás, jegyellenőrzés
Be fogom tudni mutatni a jegyemet ellenőrzésre ott is, ahol nincs térerő?

Igen, sikeres vásárláskor letöltődik a jegy a telefonra, így az az Utazás/Jegyek menüpontból akkor is elérhető, ha nincs térerő. Hacsak a vásárlásnál másképp nem jelezzük, jegyét PDF formátumban a visszaigazoló e-mailhez csatoltan is megkapja. A PDF jegyet elektronikusan arra alkalmas készülék képernyőjén, vagy A/4-es papírra kinyomtatva mutathatja be.

Nem működik az applikáció, nem tudtam így jegyet venni. Felszállhatok a vonatra jegy nélkül? 
  • Ha a felszállás helyén van más jegyvásárlási lehetőség (pénztár vagy automata), akkor a jegyet ott kell megváltani.

  • Ha nincs a felszállás helyén más jegyvásárlási lehetőség, a vonat fedélzetén pótdíj nélkül válthat jegyet.

Az összes jegyemet Wallet alkalmazásban tartom? Át tudom tölteni a vonatjegyeimet is?

Sajnos erre nincs lehetőség, a MÁV applikációban tárolt jegy csak a MÁV applikációban mutatható be. A PDF formátumú jegyet elektronikusan készüléke képernyőjén, vagy A/4-es papírra kinyomtatva mutathatja be.

Én vettem meg a jegyeket a MÁV applikációban, de nem tudok a többiekkel együtt utazni. Hogyan juttathatom el nekik a jegyeiket?

Bérletet, helyi jegyeket csak a vásárlást végző felhasználó fiókjából lehet bemutatni. A PDF formátumban megkapott vonatjegyek azonban tovább küldhetők a többi résztvevő számára. Utazás során mindenkinek a saját nevére szóló jeggyel kell utaznia. Ha nem azzal a vonattal szeretnék elutazni, mint ami a jegyemen szerepel, felszállhatok? 

Az e-vonatjegy - a meghatározott vonatra érvényes helyjegy, pót-, és helyjegy, valamint a vonathoz kötött kedvezménnyel vásárolt e-vonatjegyek kivételével - a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármelyik vonaton felhasználható.

Késik a vonat, aminek az indulási idejével a jegyem érvényessége kezdődik. Elutazhatok egy korábbi vonattal?

Ha az utazásra kiválasztott vonat késik, akkor az utazást a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel másik, alkalmas vonattal megkezdheti. A korábbi vonatra a megfelelő felárat az utazás megkezdése előtt meg kell vásárolni.

Kimaradt a vonatom. Mi a teendő?

A vonat kimaradásáról igazolást kell kiállíttatni a kimaradt vonatra vezényelt jegyvizsgálóval vagy a kimaradásról tudomással bíró, a kimaradt vonat által érintett állomáson szolgálatot teljesítő pénztárossal vagy más ügyeletes munkavállalóval. Ezzel az igazolással és az e-vonatjeggyel a következő alkalmas vonatra akkor is fel lehet szállni, ha az felárköteles. Helyjegyköteles vonaton csak a szabadon maradó ülőhelyek foglalhatók el. Ha a következő alkalmas vonat nem felárköteles, az e-vonatjegy külön igazolás nélkül is érvényes. A fel nem használt felár árát az Ügyfélszolgálat a fel nem használás igazolása esetén kezelési költség levonása nélkül visszatéríti.

Sokat késik a vonatom, le fogom késni, vagy lekéstem a csatlakozásomat. Mi a teendő?

A késésről a késést elszenvedő vonat jegyvizsgálójával igazolást kell kiállíttatni. Ezzel az igazolással és az e-vonatjeggyel a következő alkalmas vonatra akkor is fel lehet szállni, ha az felárköteles. Helyjegyköteles vonaton csak a szabadon maradó ülőhelyek foglalhatók el. Ha a következő alkalmas vonat nem felárköteles, az e-vonatjegy külön igazolás nélkül is érvényes. A fel nem használt felár árát az Ügyfélszolgálat a fel nem használás igazolása esetén kezelési költség levonása nélkül visszatéríti.

Visszaváltás
Nem kívánok elutazni, a jegyemet a pénztárban vissza tudom váltani?

Nem, a MÁV applikációból vásárolt e-vonatjegy pénztárban nem váltható vissza. A MÁV applikációból vásárolt jegy visszaváltását a MÁV applikációból lehet kezdeményezni, legkésőbb az e-vonatjegy érvényességének kezdete előtt 1 órával; a bérletek visszaváltása az érvényesség kezdetéig lehetséges. A visszaváltásra kijelölt jegyek utazásra érvénytelenek.

Kevesebben utazunk, mint ahány embernek e-vonatjegyet és helyjegyet vettem. Hogyan tudom visszaváltani a nem utazók jegyeit?

Ha több együtt utazó jegye közül nem mindegyik visszaváltására van szükség, elegendő kijelölni a nem utazók jegyeit, azonban a rendszer ekkor is visszaváltja a teljes rendelést, majd újból előállítja a szükséges számú új menetjegyet és felárat. Ezért az eredeti vásárlás során előállított jegyek utazásra érvénytelenek lesznek.

Kimaradt a vonatom. A jegyemet vissza tudom váltani?

A MÁV-START hibájából nem vagy részben felhasznált e-vonatjegy visszatérítését az általános szabályok szerint az Ügyfélszolgálat végzi. A vonat kimaradásáról (vasúti hibáról) és az utazásról való lemondásról a lemondás helyén igazolást kell kiállíttatni az érintett vonatra vezényelt jegyvizsgálóval vagy az eseményről tudomással bíró más ügyeletes munkavállalóval.

A MÁV applikációból történő visszaváltásnak milyen díja van? A pénzemet hogy kapom vissza?

A visszatérített e-vonatjegyek 10% kezelési költséggel csökkentett ellenértékét a vasúti társaság a vásárlásnál használt bankkártyához tartozó bankszámlára írja jóvá, kizárólag a visszatérítendő menetjegy érvénytartamának lejárta után 7 nappal. Ha a visszaváltásra kijelölt jegyet az érvénytartam lejárta előtt bármikor ellenőrzik, a jegy árát az ellenőrzés eredményétől függetlenül mindaddig visszatartjuk, amíg a jegy fel nem használását más módon (pl. az adott vonaton kiállított pótdíjjal, az adott vonaton érvényes és kezelt másik jeggyel) nem igazolja.

Jegyvásárlás a HÉV-re

Jelenleg a H5-ös HÉV vonalra vásárolható jegy a MÁV applikációból. A HÉV-re történő MÁV applikációs jegyvásárlásról részletes információ elérhető a MÁV-HÉV oldalán.

Tudnivalók a MÁV appos bérletvásárlásról
Milyen bérletek vásárolhatók a MÁV applikációból?

A MÁV- START szolgáltatási területére vonatkozó havi, félhavi és 30 napos érvénytartamú, 2. osztályú teljesárú és tanuló vasúti bérletek vásárlására van lehetőség. Élőállat és kerékpárbérlet jelenleg nem elérhető az applikációból.

Hogyan mutathatom be a MÁV applikációban vásárolt bérletemet?

A vásárlás során kiválasztható, hogy a bérletet a telefon képernyőjén szeretné majd bemutatni, vagy hozzárendeli az eSZIG-jéhez (elektronikus személyi igazolványához). Első esetben a bérletet az applikációban megjelenítve kell bemutatni ellenőrzés során, a jegyvizsgáló a képernyőn megjelenő vonalkód leolvasásával ellenőrzi azt. eSZIG választása esetén jegyellenőrzés során csak a személyi igazolványt kell átadni a jegyvizsgálónak.

Mi az a "bérletigazolvány" a MÁV appban? Miért szükséges ez?

Az elektronikus bérletigazolvány a régi, fényképes, papír alapú bérletigazolványok (bérlettokok) modern megfelelője. Azért szükséges, hogy a feltöltött fénykép alapján a jegyvizsgáló gyorsabban tudja beazonosítani a bérlettel utazó felhasználót. Emiatt a bérletigazolvány fotóján kötelezően az utas arcképének kell szerepelnie. A fényképet csak a telefon tárolja. Vasúti bérletek és Térségi és helyi jegyek esetén az applikáció jelzi, ha a bérletet, jegyet bérletigazolvánnyal lehet felhasználni.

Mi az az "utazási tájékoztató"?

Ha a felhasználó a bérletét eSZIG-hez rendeli hozzá, akkor a vásárlás során egy utazási tájékoztatót kap a megvásárolt bérletéről. Ezen olvashatóak a bérlet adatai (utas neve, igazolványszáma, bérlet típusa, érvényességi ideje), azonban ez a dokumentum utazásra nem jogosít. Az utazási tájékoztató a megvásárolt jegyek között, a "Jegyeim" menüpontban található.

Hogyan számolhatom el a munkáltatóm felé a MÁV applikációban a vásárolt bérletemet?

A fizetés után a regisztrált email címre kiküldésre kerül az elektronikus számla és a bérlet (vonalkód nélkül) PDF fájlként. Ezeket elektronikusan leadhatja a munkáltatójának. eSZIG-hez rendelt bérlet esetén az utazási tájékoztató kerül kiküldésre a számla mellett.

Ha a MÁV appban vásárolok menetjegyet, akkor 10% kedvezményt kapok rá a pénztári árhoz képest. Ez a kedvezmény bérlet vásárlása esetén is érvényes?

A 10%-os jegyvásárlási kedvezmény bérletek vásárlása esetén nem érvényes.