Bevált az átnevezés - sikeres volt a MÁV app nyári kampánya

2019. október 17. csütörtök, 12.14 / Utolsó módosítás: 2019. október 17. csütörtök, 13.08
38 ezren töltötték le az alkalmazást egy hónap alatt
MÁV app sajtótájékoztató

Sikeres volt a július végétől augusztus legvégéig zajló, MÁV app-ot népszerűsítő figyelemfelhívó kampány. Ebben az időszakban, a korábbi átlagosan 4100-as számot jócskán felülmúlva, hetente 9500-an töltötték le az alkalmazást, és az eladott jegyek száma is jelentősen nőtt, a 10 százalékos napi átlag 27 százalékra ugrott. A közeljövőben bérletvásárlási funkcióval bővül az alkalmazás.

A vasúti utazást segítő mobilalkalmazás 2015-ben indult az olyan legfontosabb funkciókkal, mint az utazástervezés, élő térképes vonatkövetés, érkezés előtti riasztás, chat vagy a vonatok értékelése. A pozitív felhasználói fogadtatás mellett a kezdetektől fontos igénye volt az utasoknak, hogy jegyvásárlási funkcióval bővüljön a szolgáltatás, melyet már 2018 nyarától használhatnak is az utasok.

Mára az applikáció legfrissebb változata közel 390 ezer készüléken fut, a jegyvásárlási funkciót több mint 210 ezer regisztrált felhasználó alkalmazza a mindennapokban, amivel a pénztári jegyárhoz képest 10 százalékos kedvezmény is érvényesíthető. Mára minden harmadik jegyet önkiszolgáló csatornából váltanak az utasok, a MÁV app részesedése az online értékesítés bevételéből 28 százalék, az eladott jegyek darabszámát tekintve közel 35 százalék, és ez a részesedés folyamatosan növekszik.

A modern kor igényeinek megfelelő, egyszerű, gyors és kedvezményt jelentő jegyvásárlás térnyerésének elősegítésére a vasúttársaság integrált reklámkampányt bonyolított le, melyhez reklámarcként Szabó Simont sikerült megnyerni. Július 29. és augusztus 31. között 6 nyomtatott sajtótermékben, a közösségi felületek mellett 24 online portálon, 3 országos rádióadón, valamint 210 óriásplakáton és 180 citylight felületen jelent meg az alkalmazás letöltésére buzdító üzenet. Ennek eredményeként a vasúttársaság weboldalán található részletes leíró oldalt közel 300 000 felhasználó tekintette meg, melyek csaknem fele közösségi felületekről érkezett.

dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese beszámolt róla: „A kampány előtti időszakban átlagosan hetente 4100-as növekedést tapasztaltunk a regisztrált felhasználók számában, ami a kampányidőszakban heti 9500-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a mobilalkalmazás 153 ezres letöltési száma 38 ezerrel nőtt, az új felhasználók több mint fele a figyelemfelhívó kampány hatásának tudható be. Az eladott jegyek száma is jelentősen nőtt, a korábbi 10 százalékos napi átlag a kampányidőszakban 27 százalékra ugrott.”

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója kifejtette: „Folyamatosan dolgozunk az újabb fejlesztéseken. Így még ebben az évben a menetjegyeken kívül bérletet is lehet majd váltani. A H5-ös és a H8/H9-es mellett szintén jövő hónaptól a H6-os HÉV vonalra is lehet kiegészítő jegyet vásárolni. A jövő év első felétől pedig lehetséges lesz menetjegyet váltani a felszállási állomásra a menetrendi idejénél később érkező vonatra is az alkalmazáson keresztül. Várhatóan jövő év első felétől nem kell majd külön regisztráció az internetes jegyvásárlási felülethez és a MÁV applikációhoz, ezeket egységesítjük, valamint továbbfejlesztjük az alkalmazáson belüli utastájékoztatási funkciókat is.”

Szabó Simon, a kampány arca elmondta: „Örülök, hogy sikerül modernebbé válnia a jegyvásárlásnak, hiszen, amikor már mozijegyet és pizzát is tudunk rendelni online, egyértelmű, hogy vonatjegyet is tudjunk vásárolni. Személy szerint sokkal jobban örültem volna, ha már korábban is megismertem volna ezt az applikációt, mert akkor megkímélhettem volna magam egy-egy hosszú forgatási nap után a pénztárnál való sorban állástól.”

A kiemelt fejlesztések mellett továbbá tervben van a Budapesten kívüli szakaszokra érvényes bérlet és a budapesti szakaszokra váltandó BKK vonaljegy értékesítésének lehetősége is. A közlekedési társaságok integrációs törekvései mentén a MÁV appban külön menüpontban helyi közlekedési társaságok jegyei is megvásárolhatók lesznek. Emellett 2020. márciustól a Bécs-Budapest viszonylatra nemzetközi menetjegy vásárlására is lehetőség lesz.

Technikai információk:

A jegyvásárláshoz aktív internetkapcsolat szükséges, azonban a korábban vásárolt jegyek térerő nélkül is elérhetők és bemutathatók a vonaton az ellenőrzésnél. A jegyvásárlással egyidejűleg elektronikus számlát kap az utas a regisztrált e-mail címére. Utólagos számlaigényt nem lehet benyújtani, és a kiadott számla sem módosítható.

Letöltés és regisztráció

A MÁV alkalmazás a Google Play Áruházból és az AppStore-ból tölthető le, a jegyvásárláshoz regisztráció is szükséges, az utastájékoztatási funkciók azonban anélkül is elérhetőek.

Jegyvásárlás és a jegy felhasználása

Első lépésként be kell állítani az induló és érkező állomást. A MÁV alkalmazásban több utast (pl. családtagokat) és azok életkorát, kedvezményeit is lehet rögzíteni, ígyegy későbbi utazás alkalmával az utasnak azok nevét kell csak kiválasztani, akiknek jegyet kíván venni. Minden megvásárolt jegyen külön szerepel az azt felhasználó utas neve, és csak az az utas használhatja fel, akinek személyazonosító adatait a vásárlási felületen megadták. A jegyellenőrzéskor ezért minden esetben fel kell tudni mutatni a személyazonosításra alkalmas okmányt is.

Fizetés

A bankkártyás fizetés az OTP SimplePay online fizetési rendszerében történik, ahol lehetőség van a kártyaadatok elmentésére is a későbbi vásárlásokhoz. A MÁV-START a rendszerből nem ismer meg és nem tárol semmilyen banki adatot, azokat csak a fizetési szolgáltató kezeli.

Visszatérítés

A MÁV alkalmazással vásárolt jegy csak az érvénytartam kezdetét megelőzően, a vásárlási felületen közzétett feltételek szerint, és csak az alkalmazással téríthető vissza. Pénztári visszatérítés nem lehetséges. Különleges esetekben és a vasúttársaság hibájából szükségessé vált visszatérítés esetén a MÁV-START ügyfélszolgálatához kell fordulni. Online visszatérítés esetén a kezelési költség mértéke kedvezőbb az üzletszabályzatban előírtnál – a visszatérítendő menetdíj 10 százaléka.

Utastájékoztatás

A vonatok teljes vonalára lekérdezhető a menetrend az Állomásinformáció, illetve a Vonatinformáció menüből. Elérhető az egyes állomások induló-érkező vonatainak táblázata is. A vonatok közlekedése térképes felületen is nyomon követhető. Külön menüpontban olvashatóak a MÁVINFORM aktuális közleményei.