A pécsi fővonalon befejeződött a pályakarbantartás

2025. július 18. péntek, 14.32
Szombattól közlekednek a vonatok Sárbogárd és Dombóvár között is

Budapest, 2025. július 18. – A pécsi fővonalon – az ütemtervet tartva – ma befejeződtek a pályakarbantartási munkálatok, így július 19-től, szombattól ismét közlekednek a vonatok, ezért már nem kell átszállni pótlóbuszra Sárbogárd és Dombóvár, Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között. A karbantartásoknak köszönhetően megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés a pécsi fővonalon.

Az elmúlt közel egy hónapban a simontornyai Sió-hídon végeztünk felújítási munkálatokat, valamint karbantartást a vasútállomás vágányhálózatán, továbbá Pincehelynél átépítettük a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját. Az augusztus közepi utószabályozást követően Simontornya és Tolnanémedi között 200 méteren megszűnik a sebességkorlátozás, így ismét 120 km/órás engedélyezett pályasebességgel haladhatnak a vonatok.

A MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, – mintegy 80-100 szakember közreműködésével – nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával végeztük a felújítást, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 700 millió forintból valósított meg:

  • A simontornyai vasútállomás 3. vágányában több mint 600 méteren cseréltük az ágyazatot. A munkálatok során 12 darab 120 méteres ún. hosszúsínt fektettünk le, ezenkívül a váltókon is elvégeztük a szükséges karbantartásokat. A 2. és a 3. vágányok, valamint a 3-4. vágányok között felújítottuk a peronokat
  • A Simontornya határában található vasúti Sió-hídnál cseréltük a vágányokat a teljes ágyazattal, betonaljakkal együtt, valamint a síndilatációs szerkezetet.
  • A saját forrásból végzett rekonstrukció során 14 darab 120 méteres és 10 darab 24 méteres hosszúsínt fektetünk le, csaknem 4 ezer tonna zúzottkövet dolgoztunk be a pályába, több mint 300 vasbetonaljat cseréltünk, és 230 tonna aszfaltot, útalapot, továbbá 90 tonna transzportbetont használtunk fel.

A technológiai előírásoknak megfelelően az utószabályozásokat augusztus 10-13-ig éjszakánként végezzük el, így akkor már nem kell módosítani napközbeni vonatok menetrendjét. A szabályozásokat követően Simontornya és Tolnanémedi között mintegy 200 méteren 120 km/órára, Pincehely 2. vágányán pedig 100 km/órára emeljük az engedélyezett pályasebességet.

Pincehelyen felújítottuk a 61-es főutat három vágánnyal keresztező vasúti átjárót: kicseréltük a váltót és a vágányokat, új vízelvezető-rendszert alakítottunk ki, és természetesen új burkolati elemeket  építettünk be a közúton és az átjáró melletti gyalogos átjáróban is, ezáltal kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosítva az arra közlekedőknek. Az augusztus közepi utószabályozást követően Simontornya és Tolnanémedi között 200 méteren megszűnik a sebességkorlátozás, így ismét 120 km/órás engedélyezett pályasebességgel haladhatnak a vonatok. Az utószabályozási munkálatok miatt teljes szélességében lezárjuk a 61-es főutat keresztező átjárót még augusztus 12-én 8 órától 13-án 15 óráig. Pincehely belterületén keresztül, a kijelölt kerülőúton lehet közlekedni.

Máshol végzett felújítások miatt továbbra is kell módosított menetrendre számítani

A budapesti Déli Körvasút vágányépítési munkálatai július 21-től 25-ig, július 28-tól 30-ig, augusztus 4-től 8-ig, majd pedig a Keleti pályaudvar vágányhálózatának nyárvégi felújítása miatt továbbra is kérjük utasaink türelmét és megértését a módosított menetrend miatt. (Ezzel kapcsolatban hamarosan részletes tájékoztatást nyújtunk.) Az őszi időszakban, szeptember 23. és október 12. között Szentlőrinc és Pécs között lesz komplex karbantartás, ekkor pótlóbuszos közlekedésre kell számítani.

Menetrendi módosítások a Déli Körvasút építése miatt

Július 30-ig munkanapokon, valamint augusztus 4-től 8-ig Ferencváros és Kelenföld között a 3. vágány építéséhez kapcsolódó munkálatok miatt változott a közlekedési rend a pécsi fővonalon is, ezért a napközbeni Mecsek InterCityk és a kaposvári IC-k kiindulási és végállomása Budapest-Kelenföld állomás:

  • A 9 és 18 óra között Budapestről Pécsre induló Mecsek InterCityk a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről indulnak (IC 812, IC 804, IC 814, IC 806, IC 808).
  • A Pécsről 5 órától 14 óráig a Keleti pályaudvarra induló Mecsek IC vonatok csak Budapest-Kelenföldig közlekednek (IC 809, IC 807, IC 817, IC 805, IC 815).
  • A Keleti pályaudvarról Kaposvárra 12:30-kor induló Rippl-Rónai InterCity (IC 824), illetve a Keleti pályaudvarról Gyékényesre 16:30-kor induló Somogy InterCity (IC 826) a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről indul.
  • A Gyékényesről 4:48-kor a Keleti pályaudvarra induló Somogy InterCity (IC 829), valamint a Kaposvárról a Keleti pályaudvarra 12 órakor induló Kresz Géza InterCity (IC 825) csak Budapest-Kelenföld állomásig közlekedik.

Két éjszakai vonat helyett pótlóbusz július 21-től augusztus 2-ig

Godisa és Bükkösd között pótlóbusz közlekedik éjszaka végzett síncserék miatt a Szentlőrincről Dombóvárra 23:07-kor (8071) és a Dombóvárról Pécsre 3:33-kor (8050) induló vonatok helyett július 21-től 26-ig, továbbá július 28-tól augusztus 2-án hajnalig.

Köszönjük az utasaink és a lakosság türelmét!

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Pályakarbantartás

Pályakarbantartás

Pályakarbantartás

Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére