Menetrendi változások
Mecsek InterCityk
- A Budapest és Pécs közötti Mecsek InterCityk helyett Sárbogárd és Dombóvár között pótlóbuszok szállítják az utasainkat.
- A vonatok csak Kelenföldtől közlekednek, onnan 40 perccel korábban indulnak, Pécsre az eredeti menetrendjük szerint érkeznek.
- Pécsről a megszokott időpontban indulnak a Budapestre tartó Mecsek InterCityk, a pótlóbuszos átszállás miatt azonban kb. háromnegyed órával később érkeznek Kelenföldre.
Kaposvári InterCityk
- A Budapestről Kaposvárra tartó Kresz Géza, Rippl-Rónai, Somogy InterCityk helyett Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között pótlóbuszok közlekednek.
- A vonatok csak Kelenföldtől közlekednek, onnan 40 perccel korábban indulnak, Kaposvárra az eredeti menetrendjük szerint érkeznek.
- Kaposvárról módosított menetrend szerint, jellemzően fél-háromnegyed órával később indulnak a főváros irányába.
S40-es vonatok
Az S40-es vonatok helyett Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között pótlóbusz közlekedik, az átszállás és a módosított menetrend miatt kb. egy órával hosszabb eljutási időre kell számítani.
- Pusztaszabolcsról Dombóvár irányába mintegy egy órával hamarabb indulnak a vonatok.
- Dombóvárról a megszokott menetrend szerint indulnak Pusztaszabolcs felé, azonban Sárbogárdtól körülbelül egy órával később közlekednek.
A Dunaújváros–Simontornya közötti S431-es vonatok a szekszárdi vonalon Cecéig közlekednek, ahonnan pótlóbusszal utazhatnak Simontornyára.
- Az átszállás miatt a Dunaújváros–Simontornya közötti utasoknak közel 20 perccel hosszabb eljutási időre kell számítani.
Szekszárdi eljutás
- Budapestről a napi 3 pár kaposvári InterCityt javasoljuk, melyekről a megszokott átszállási idővel biztosítjuk a továbbutazást sárbogárdi átszállással.
- A megváltozott menetrend miatt a Mecsek InterCityk és a Szekszárd felé tartó Gemenc InterRégiók közötti csatlakozás ideje 40 percre nő, ezért javasoljuk a VOLÁN járatok igénybe vételét. Budapesten a Népliget autóbusz-pályaudvarról Szekszárdra közvetlenül az 1125-ös, 1131-es és 1134-es vonalon jellemzően 30-60 perces követési időkkel induló buszjáratokkal lehet eljutni.
Alternatív buszos eljutási lehetőségek a Volán járataival
Simontornya és Pincehely között az 5555-ös, Pincehely és Gyönk között az 5560-as buszokat ajánljuk, melyek a vasútvonal mentén lévő településeket érintik és jellemzően 60-120 percenként indulnak.
Hirdetmények:
Pécsi fővonal (40-es vonal)
Pusztaszabolcsi szakasz (40a)
Dombóvár-Gyékényes vonal, kaposvári IC-k
A felújítási munkálatokról
A Rétszilas és Keszőhidegkút-Gyönk között teljesen leállítjuk a vonatforgalmat június 21-től július 18-ig, ugyanis Simontornya állomás több vágányát átépítjük, a település szélén található Sió-hídon felújítási munkálatokat végzünk, Pincehelynél pedig a 61-es főút három vágányt átszelő közúti-vasúti átjáróját is újjá építjük.
A simontornyai vasútállomás III. fővágányában több mint 600 méteren cseréljük, átrostáljuk az ágyazatot egy ágyazatrostáló géppel, pótoljuk a zúzottkövet, majd pedig vágányszabályozásokat végzünk itt és a IV. vágányon is, 150 méteres szakaszon pedig földmunkás technológiával megerősítjük a III. vágány alépítményét teljes ágyazatcserével együtt. A munkálatok során 12 darab 120 méteres ún. hosszúsínt fektetünk le és további síneket is cserélünk, ezenkívül a váltókon is elvégezzük a szükséges karbantartásokat.
Ugyanezen időszakban a Simontornya határában található vasúti Sió-hídnál 45 méteren cseréljük a vágányokat a teljes ágyazattal, betonaljakkal együtt, valamint a Csilléry-féle szerkezet cseréjére is sort kerítünk. Ez a síndilatációs konstrukció teszi lehetővé a csatlakozó sínszálak elmozdulását, azáltal, hogy felveszi a felépítmény és a híd dilatációs mozgásait, így biztosítva a vonatok biztonságos áthaladását a hídon változó hőmérsékleti körülmények közepette is.
Pincehelyen június 23-tól július 13-ig teljesen felújítjuk a 61-es főutat három vágánnyal keresztező vasúti átjárót: kicseréljük a vágányokat, alépítményi védőréteget építünk be, váltót cserélünk, valamint új vízelvezető-rendszert építünk ki, és természetesen új burkolati elemeket építünk be a közúton és az átjáró melletti gyalogos átjáróban is, ezáltal kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosítva az arra közlekedőknek.
A saját forrásból végzett rekonstrukció során 14 darab 120 méteres és 10 darab 24 méteres hosszúsínt fektetünk le, csaknem 4 ezer tonna zúzottkövet dolgozunk be a pályába, több mint 300 vasbetonaljat cserélünk, és 230 tonna aszfaltot, útalapot, továbbá 90 tonna transzportbetont használunk fel.
A technológiai előírásoknak megfelelően az utószabályozásokat augusztus 10-13-ig éjszakánként végezzük el, így akkor már nem kell módosítani napközbeni vonatok menetrendjét. A szabályozásokat követően Simontornya állomáson 300 méteren 120 km/órára, Pincehely állomás II. vágányán pedig 100 km/órára emeljük az engedélyezett pályasebességet.
A vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében – mintegy 80-100 szakember közreműködésével – nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd a kivitelezés, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 700 millió forintból valósít meg.
Zajhatások, útlezárások
A felújítás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt nagyobb zajhatásra lehet számítani Rétszilas és Keszőhidegkút-Gyönk közötti szakaszon a vasútvonal menti lakott területeken is.
Pincehelyen teljes szélességében lezárják a 61-es főutat keresztező átjárót június 26-án 10 órától július 8-án 10 óráig, majd pedig augusztus 12-én 8 órától 13-án 15 óráig. Mindkét alkalommal Pincehely belterületén keresztül, a kijelölt kerülőúton lehet közlekedni.
Az utasoktól és a lakosságtól türelmet és megértést kérünk a felújítás idejére.