Befejeződött a vasúti pálya helyreállítása Újfehértónál

2021. április 23. péntek, 18.20 / Utolsó módosítás: 2021. május 7. péntek, 15.02
Ismét két vágányon, menetrend szerint haladhatnak a vonatok

Frissítés: 2021. 05. 05. 14:15

Ma délután 14 órára befejezték az április 20-án történt balesetet és siklást követő helyreállítást a második sínpáron is, így ismét két vágányon haladhatnak a vonatok Újfehértó és Hajdúhadház között. Már menetrend szerint közlekedhetnek a járatok, nem kell késésekkel számolni a záhonyi vonalon.

Folyamatosan dolgoztak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében április 20-án, kedden történt baleset helyszínén. A baleset másnapján a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre. A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délután és este zajlott: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól, a sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve szállították el, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelték rá, és vasúton vontatták el a mozdonyt a helyszínről. A balesetben érintett valamennyi járművet a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállították Újfehértóról. 22-én, csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoztak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel vágányszabályozást végeztek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartóoszlopot állítottak fel. A daruval végzett mentési munkálatok miatt félrehúzott felsővezetéket visszaépítették a sínpár fölé. Ezen a vágányon 23-án, pénteken hajnalban indult újra a vonatforgalom.

A másik vágányon – amelyiken a szerelvény kisiklott – a pálya nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, amelyet 300 méteres szakaszon kellett cserélni, ezt követően került sor három kilométernyi felsővezeték-hálózat beszabályozására. A sérült betonaljak helyére újabbakat építettek be, ezt követően javították ki a rongálódott útátjárót, és elszállították a sérült betonaljakat, majd pedig szabályozták a vágányt is. Eközben biztosítóberendezési kábeleket fektettek és helyreállították a biztosítóberendezést.

Az Újfehértónál helyreállított pálya

 

Frissítés: 2021. 04. 27. 13:45-kor

A helyreállítás várhatóan jövő hét második feléig tart, addig egy vágányon haladhatnak a vonatok Hajdúhadház és Újfehértó között. Már nem kell pótlóbuszokra átszállni, a záhonyi vonalon esetenként 15-30 perccel hosszabb menetidővel kell számolni.

Zajlik a sérült betonaljak helyére az újabbak beépítése, azt követően javítják ki a rongálódott útátjárót és elszállítják a sérült betonaljakat, majd pedig szabályozzák a vágányt. Eközben elvégezik a biztosítóberendezési kábelek fektetését, a biztosítóberendezés helyreállítását, pótlását is. A baleset helyszínén elbontott felsővezeték-hálózat helyreállításához még mintegy 300 méter hosszan pótolják a tartósodronyt, ezt követően kerülhet sor három kilométernyi felsővezeték-hálózat beszabályozására.

Frissítés péntek hajnalban:
Egy vágányon újraindult a forgalom Hajdúhadház és Újfehértó között. Már nem kell pótlóbuszokra átszállni, a záhonyi vonalon esetenként 15-30 perccel hosszabb menetidővel kell számolni.
Az ideiglenes közlekedési rend szerint a Nyíregyházáról 6:30-kor Debrecenbe induló személyvonat (6139) nem közlekedik. A Debrecenből 14:03-kor Záhonyba induló személyvonat csak Nyíregyházától közlekedik (6234).

Csütörtök késő délutáni információk:

Folyamatosan dolgoznak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében kedden történt vonatbaleset helyszínén. Szerda estére a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre. A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délutáni órákban zajlik: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól. A sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve fogják elszállítani, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelik rá, hogy a helyszínről vasúton tudják elvontatni a mozdonyt. A balesetben érintett valamennyi járművet Újfehértó állomásról néhány nap múlva fogják műszaki kísérettel a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállítani.

Csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoznak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel még egy 50 méteres szakaszon vágányszabályozást végeznek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartó oszlopot állítottak fel, a vasúti átjárót is járhatóvá tették, de az egyelőre továbbra is lezárva marad. A daruval végzett mentési munkálatok miatt elhúzott felsővezetéket visszaépítik a sínpár fölé. Ezen a vágányon várhatóan pénteken indulhat meg a forgalom 60 km/órás sebességkorlátozás mellett.

A másik vágányon, amelyiken a szerelvény kisiklott, a helyreállítási munkálatok befejezése a jövő hét végére várható. A pálya itt nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, melyet 3 kilométeres szakaszon cserélni kell.

A mentési munkálatokról a helyszínen készült videó elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=9gatdidNpbg

A záhonyi vonalon várhatóan péntek hajnaltól újraindulhat a forgalom Hajdúhadház és Újfehértó között, egyelőre csak az egyik vágányon. A bevezetésre kerülő sebességkorlátozás és az egy vágányon, váltakozó irányú közlekedés miatt a menetidő 15-30 perccel megnőhet.
Az ideiglenes közlekedési rend szerint a Nyíregyházáról 6:30-kor Debrecenbe és a Debrecenből 14:03-kor Záhonyba induló személyvonat nem közlekedik (6139-es és 6234-es vonat).

A balesetről és a csütörtök éjszakáig érvényes közlekedési rendről tájékoztatás: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/keddi-ujfehertoi-baleset-miatt-csutortok-ejszakaig-ervenyes-kozlekedesi-rend

Kisiklott kocsi beemelése Újfehértónál

A kisiklott villanymozdony műszaki mentése

 

MÁVINFORM