Jegyvásárlás a Vonatinfó mobilapplikáción

Jegyvásárlás a Vonatinfó mobilapplikáción2017. november 10-től kipróbálható a MÁV-START mobiltelefonos applikációjából történő jegyvásárlás. Ha szokott vonattal utazni, jelentkezzen Ön is, tesztelje a Vonatinfó alkalmazás béta verzióját, hogy jegyvásárlása során felmerülő észrevételeit beépíthessük fejlesztésünkbe. A tesztelésen résztvevők száma limitált, 1000 fő jelentkezését várjuk.

Ha Android-os telefonja van, töltse le a MÁV-START Vonatinfó alkalmazást és regisztráljon az alábbi linken: https://play.google.com/apps/testing/hu.mavszk.vonatinfo. A link elérhető az alkalmazás Értékelés/Program értékelése menüpontjában, az alkalmazás Google Play adatlapján. A tesztelői regisztráció után válik letölthetővé az alkalmazás frissítése, ami már tartalmazza a jegyvásárlás funkciót is.

Jegyvásárlás a Vonatinfó mobilapplikációnA tesztelhető Vonatinfó alkalmazás új funkciói:

  • megvásárolhatja belföldi egyúti jegyeit

  • a jegyek letöltődnek a telefonra

  • ellenőrzéskor az alkalmazásban a jegylistából bemutatható a jegy (offline is!)

  • visszatérítés az alkalmazáson belül indítható

Mik az alkalmazásban vásárolt e-vonatjegyek felhasználási feltételei?

  • a Vonatinfós jegyek személyhez kötöttek (név, születési dátum)

  • visszatérítésük az érvénytartam kezdete előtt legkésőbb 1 órával lehetséges

  • elektronikus számlát állít ki hozzá a MÁV-START

Fontos tudni, hogy a Vonatinfó-s regisztráció az e-Ticket rendszerben nem használható és fordítva!

Az internetes jegyvásárlási rendszer és a Vonatinfó nem átjárható, vagyis az internetes jegyértékesítési rendszerben élő regisztráció nem használható a Vonatinfóban és az interneten vásárolt jegy sem tölthető le a Vonatinfóba, illetve fordítva. Ennek oka, hogy a Vonatinfó alkalmazás már a pénztárakban és a vonatok fedélzetén is használt új jegyértékesítési rendszeren alapul.

A Vonatinfó alkalmazásban vásárolt jegyek árából – az interneten vett e-vonatjegyhez hasonlóan – 3 százalékos kedvezményt biztosítunk minden jegy esetében. A díjszabásban felsorolt kedvezményeket a Vonatinfóval végzett vásárlás során is igénybe veheti; a jogosultságot továbbra is a vonaton kell igazolni a jegyvizsgálat során.

Az alábbi linkekre kattintva bővebb információt talál a Vonatinfós jegyvásárlásról.

Vonatinfó használata

Androidon használom a vonatinfót, de nekem nincs benne jegyvásárlás. Hogyan érhető el a jegyvásárlásos változat?

A jegyvásárlási funkció jelenleg egy korlátozott számban kiadott, bétateszt változatban érhető el. A Google Play áruházban az alábbi linken tud jelentkezni az alkalmazás tesztelésére: https://play.google.com/apps/testing/hu.mavszk.vonatinfo. Ha az engedélyezett létszám már betelt, kérjük, figyelje honlapunkat, mert tervezzük a tesztelők számának bővítését.

iOS készüléken használom a Vonatinfót, de nekem nincs benne jegyvásárlás. Hogyan érhető el a jegyvásárlásos változat? 

A jegyvásárlási funkció jelenleg csak Androidos készülékekre érhető el. Készül iOS-es változat is, ami első lépésben szintén béta tesztre lesz bocsátva. Kérjük, hogy figyelje honlapunkat a megjelenésről.

Mit jelent az, hogy "béta teszt"?

A béta teszt célja, hogy valós környezetben és helyzetekben lehessen az alkalmazás működését ellenőrizni. A tömeges használat révén a még rejtett hibák felderíthetők, de a visszajelzések révén az alkalmazás használhatósága is javítható. A béta tesztben vásárolt jegyek valódiak, azokat ténylegesen ki kell fizetni, utazásra felhasználhatóak, vagy a vonatkozó szabályok szerint visszaválthatók.

Hova küldhetem az észrevételeimet, a tapasztalt hibákat?

A béta teszt alatt észrevételeit közvetlenül a fejlesztőnek küldheti az alkalmazáson belül a Program értékelése menüpontból vagy e-mail-en az informacio [KUKAC] mav-start.hu címre. Kérjük, hogy – különösen hibabejelentés esetén – lehetőség szerint képernyőképekkel is segítse a vizsgálatot.

e-Ticket felhasználó vagyok. Be tudok lépni a Vonatinfóba az e-Ticketes felhasználó nevemmel?

Nem, az e-Ticket rendszer és a Vonatinfó alkalmazásba külön-külön szükséges regisztrálni. Az egyikben vásárolt jegyek a másik rendszerben nem láthatók. Tervezzük az internetes vásárlási felület megújítását, azután lesz lehetőség a regisztráció összevonására.

Hogyan használható a Vonatinfóból vásárolt e-vonatjegy?

Az e-vonatjegy névre szól. Ez mit jelent?

A jegyvásárlás során meg kell adni az utas nevét és születési dátumát. Az e-vonatjegy csak a rajta feltüntetett személyt jogosítja utazásra, mást nem. A vonaton a személyazonosságot minden esetben igazolni kell. A jegy nem cserélhető, nem átruházható.

Hogyan kell ellenőrzésnél a Vonatinfóból vásárolt jegyet megmutatni?

A Vonatinfóból vásárolt e-vonatjegyet a Vonatinfó alkalmazásból kell bemutatni. Az Utazás/Jegyek menüpontban a korábban vásárolt és már letöltött jegyek térerő hiányában is megjeleníthetők. Az Ön feladata és felelőssége arról gondoskodni, hogy menetjegy-ellenőrzés alkalmával a készüléke megfelelően üzemeljen.

Az e-vonatjeggyel csak azon a vonaton utazhatok, amit kiválasztottam?

Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették). A helyjegy, pót- és helyjegy viszont csak azon a vonaton használható fel, ami a jegyen is jelezve van.

Van egy e-vonatjegyem, de egy nappal korábban/később szeretnék elutazni. Lehetséges?

Azzal a jeggyel nem. Az e-vonatjegy csak a rajta feltüntetett időszakban érvényes, a megkezdett utazás a következő nap 3:00-ig fejezhető be.

Van egy e-vonatjegyem, de én nem tudok elutazni, a testvérem menne helyettem. Lehetséges?

Azzal a jeggyel nem. Az e-vonatjegyet csak olyan utas használhatja fel, akinek személyazonosító adatait a Vonatinfó alkalmazásban a vásárlás során megadták és az e-vonatjegyen ezek az adatok olvashatók.

E-vonatjegyem van. Megszakíthatom az utazást?

Az e-vonatjeggyel az útmegszakítás nem megengedett.

Vásárlás

Mi az az utastípus?

Utastípus beállítása a jegyvásárláshoz szükséges. Egy utastípushoz be kell állítani az utas korosztályát és azt, hogy milyen kedvezményre jogosító okmányai vannak. Az utastípust el lehet nevezni és el lehet menteni, így egy későbbi vásárlás során felhasználható. Egy utastípus több utashoz is kiválasztható.

Hogyan kell használni az utastípust a vásárlás során?

Utastípus beállításához válassza ki az utas korosztályát, majd a listáról a kedvezményre jogosító okmányait. A későbbi könnyebb felhasználás érdekében nevezze el és mentse el az utastípust.

Ha valaki különböző utazásoknál különböző kedvezményekkel utazik (pl. gyermekével családos kedvezménnyel, egyébként pedig természetjáró kedvezménnyel), akkor két utastípust kell létrehoznia magának.

Egy utastípus több, egyszerre utazó számára is megfelelő lehet. Tehát ha ketten utaznak és mindkét utasnak azonos a korosztálya és a kedvezményre jogosító okmányainak köre, akkor nem kell két külön utastípust felvenni, hanem az adott utastípusnál az utasok számát emelni az utastípus nevére koppintással.

Egy kiválasztott utastípussal mégsem utazik senki, hogyan állíthatom ezt be?

Ha egy utastípust nem kíván a keresés során használni, vegye ki az utastípus neve előtti jelölőnégyzetből a pipát. Az összes jelölőnégyzet kiürítése nem lehetséges, legalább egy utasnak mindenképp utaznia kell.

Minden visszalépésnél eltűnnek a keresési beállításaim (dátum, szolgáltatások). Mit tegyek?

Az Android-os okostelefonokon a telefon Vissza gombját használva az alkalmazások általában elfelejtik a korábbi beállításokat. Használja a Vonatinfó címsorában a felső bal sarokban található Vissza gombot, és az alkalmazás megtartja a korábban beállított feltételeket.

Az ajánlati listában áthúzott kosarat látok, nem tudok vásárolni.

Ha az ajánlat valamiért nem megvásárolható (pl.: a kosár összértéke 0 Ft, a beállított utazási időpont múltbeli, stb.), a keresést tájékoztatási céllal végzi el a rendszer.

Kedvezményes jegyet is tudok a vonatinfóból vásárolni?

Igen. A Vonatinfóban az Utastípus beállításnál csak olyan kedvezmények állíthatók be, amelyek a Vonatinfóból megvásárolhatók.

Kerékpárjegyet tudok a Vonatinfóból vásárolni?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kerékpárjegy önmagában nem jogosít utazásra, érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Élőállat jegyet tudok a Vonatinfóból vásárolni?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az élőállatjegy önmagában nem jogosít utazásra, érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Csak IC pót- és helyjegyet szeretnék venni, menetjegyet nem. Megvásárolhatom a Vonatinfóból?

Igen. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az IC pót- és helyjegy önmagában nem jogosít utazásra, érvényes menetjeggyel, bérlettel, vagy egyéb, utazásra jogosító okmánnyal rendelkeznie kell.

Egyik utastársam ingyen utazhat. Az IC-n együtt szeretnénk utazni. Hogyan vegyek e-vonatjegyet kettőnknek a Vonatinfóból?

Állítsa be, vagy válassza ki az adott utazókhoz tartozó utastípust, és állítsa be a létszámnak megfelelő darabszámot. A helyfoglalás a szabad helyek függvényében lehetőség szerint egymás mellé fog szólni.

Számlázás

Nem akarok számlaadatot rögzíteni. Így is tudok a Vonatinfóban vásárolni?

Nem, a Vonatinfóban történő vásárláshoz feltétlen szükséges a számlaadat rögzítése, a rendszer minden vásárlásról elektronikus számlát állít ki. A számlaadatot a rendszer elmenti, így nem kell minden vásárláskor külön megadni.

Mit jelent a számlaalany típusánál a "Természetes személy" és a "Gazdálkodó szervezet"? Mi alapján válasszak?

A természetes személy opciót válassza, ha a számla alanya élő ember, magánszemély, kivéve, ha egyéni vállalkozóként kéri a számlát. Minden más esetben kérjük, válassza a gazdálkodó szervezet opciót.

Gazdálkodó szervezetnek minősülnek például: gazdasági társaságok (bt., kft., rt. stb.), egyéni vállalkozók, egyesületek, alapítványok, intézmények (iskolák, kórházak stb.), költségvetési szervek (önkormányzatok, minisztériumok stb.), közhasznú társaságok, társadalmi szervezetek, egyházak stb.

Gazdálkodó szervezetként miért nem kaphatunk számlát kedvezményes menetjegyekről?

A kedvezményes menetjegyek kizárólag magáncélú utazásra vásárolhatók, elszámolásuk ezért nem lehetséges. A kedvezményes jegyekről számla kizárólag természetes személy részére állítható ki.

Megadtam nevemet és beállítottam, hogy természetes személy. Miért nem választhatom ki?

A természetes személyek részére kedvezményes jegyekről is kiállítható számla, ezért az ellenőrző algoritmus számára nem egyértelmű esetekben szükséges egy utólagos ellenőrzés, hogy a megadott név valóban természetes személyre vonatkozik.

Hogyan kapom meg az elektronikus számlát?

Az elektronikus számla a sikeres vásárlást visszaigazoló oldalról tölthető le. Későbbi bejelentkezésnél az Utazás/Jegyek menüpontból az adott vásárlás kiválasztása után lehet a vásárláshoz tartozó számlát letölteni.

Hogyan tudom leadni az elektronikus számlát?

Elektronikus számla esetén a letöltött fájlt kell leadnia könyvelésre. Kérjük, hogy a Vonatinfóból történő vásárlás előtt érdeklődjön arról, hogy az e-számlát a leadás helyén be tudják-e fogadni.

Fizetés

Hogyan lehet kifizetni a jegyeket?

A Vonatinfóban a fizetés bankkártyával lehetséges az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett Simple fizetési rendszeren keresztül. A Simple-ben a fizetés az alábbi típusú bankkártyákkal lehetséges: American Express, Mastercard, Visa, valamint ha a kibocsátó bank engedélyezi az online használatot, Maestro, Visa Electron.

Mit jelent, hogy "Fizetés a kártyaadatok mentésével"? Hol tárolják ilyenkor a kártyaadataimat? Levonhat pénzt akkor is a MÁV-START, amikor én nem használom a rendszert?

A kártyaadat mentése esetén a következő vásárlásnál már nem kell megadnia a kártyaszámát, arra a fizetési rendszer emlékezni fog. Szükség esetén (pl. a kártya lejártakor) van lehetőség új kártyaszám megadására. A MÁV-START a kártyás fizetés során semmilyen banki, bankkártyás adatot nem kér, nem tárol, és nem ismer meg. Banki, bankkártyás adatot a Vonatinfó alkalmazás sem tárol. A kártyák adatait a Simple tárolja, biztonságos szerveren. A MÁV-START a Simple felé vásárlási tranzakciót önállóan nem kezdeményez, azt kizárólag a felhasználó tud indítani.

Le kell töltenem a Simple alkalmazást a fizetéshez?

Nem, a fizetés akkor is lehetséges, ha a telefonján nincs rajta a Simple alkalmazás.

Fizetés közben elment a térerő, és nem kaptam meg se a jegyet, se e-mailt, csak sms-t a pénz levonásáról. Hogyan kapom meg a jegyemet?

Ha nem kap visszaigazolást az alkalmazásban, és a térerő visszaállásakor e-mail sem érkezik észszerű időn belül, akkor a vásárlás sikertelen. Ebben az esetben az utazáshoz másik jegyet kell vásárolnia. A rendszer a félbeszakadt tranzakciót 48 óra elteltével automatikusan sztornózza.

Fizetés közben elment a térerő, és nem kaptam meg a jegyemet, pedig jött e-mail értesítés a sikeres megrendelésről. Hogyan kapom meg a jegyemet?

Amint ismét van térerő, lépjen be az alkalmazásba online módban és a frissítse a jegylistát. Az Utazás/Jegyek menüpontra koppintva megjelenik a jegylista. Ha itt nem látja a keresett jegyet, akkor a Jegylista címsorban jobb felső sarokban található három pöttyre koppintva tudja a Frissítés funkciót elérni.

Utazás, jegyellenőrzés

Be fogom tudni mutatni a jegyemet ellenőrzésre ott is, ahol nincs térerő?

Igen, sikeres vásárláskor letöltődik a jegy a telefonra, így az az Utazás/Jegyek menüpontból akkor is elérhető, ha nincs térerő.

Az összes jegyemet Wallet alkalmazásban tartom. Át tudom tölteni a vonatjegyeimet is? 

Sajnos erre nincs lehetőség, a Vonatinfóból vásárolt jegy csak a Vonatinfó alkalmazásban tárolható és mutatható be.

Én vettem meg a jegyeket a Vonatinfóban, de nem tudok a többiekkel együtt utazni. Hogyan juttathatom el nekik a jegyeiket?

A jegyeket csak abba a felhasználói fiókba bejelentkezve lehet letölteni, amelyikből azokat vásárolták. A letöltött jegyek bejelentkezés nélkül is megjeleníthetők, függetlenül attól, hogy ki vásárolta őket. A jegyvásárlásra is alkalmas Vonatinfó alkalmazásnak azonban a másik készüléken is futnia kell.

Ha nem azzal a vonattal szeretnék elutazni, mint ami a jegyemen szerepel, felszállhatok? 

Az e-vonatjegy - a meghatározott vonatra érvényes helyjegy, pót-, és helyjegy kivételével - a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármelyik vonaton felhasználható.

Késik az a vonat, aminek indulási idejével a jegyem érvényessége kezdődik. Elutazhatok egy korábbi vonattal?

Ha az utazásra kiválasztott vonat az utazás kiindulási állomásán több mint 10 percet késik, akkor az utazást a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel másik, alkalmas vonattal megkezdheti. A korábbi vonatra a megfelelő felárat az utazás megkezdése előtt meg kell vásárolni.

Kimaradt a vonatom. Mi a teendő?

A vonat kimaradásáról igazolást kell kiállíttatni a kimaradt vonatra vezényelt jegyvizsgálóval vagy a kimaradásról tudomással bíró, a kimaradt vonat által érintett állomáson szolgálatot teljesítő pénztárossal vagy más ügyeletes munkavállalóval. Ezzel az igazolással és az e-vonatjeggyel a következő alkalmas vonatra akkor is fel lehet szállni, ha az felárköteles. Helyjegyköteles vonaton csak a szabadon maradó ülőhelyek foglalhatók el. Ha a következő alkalmas vonat nem felárköteles, az e-vonatjegy külön igazolás nélkül is érvényes. A fel nem használt felár árát az Ügyfélszolgálat a fel nem használás igazolása esetén kezelési költség levonása nélkül visszatéríti.

Sokat késik a vonatom, le fogom késni, vagy lekéstem a csatlakozásomat. Mi a teendő?

A késésről a késést elszenvedő vonat jegyvizsgálójával igazolást kell kiállíttatni. Ezzel az igazolással és az e-vonatjeggyel a következő alkalmas vonatra akkor is fel lehet szállni, ha az felárköteles. Helyjegyköteles vonaton csak a szabadon maradó ülőhelyek foglalhatók el. Ha a következő alkalmas vonat nem felárköteles, az e-vonatjegy külön igazolás nélkül is érvényes. A fel nem használt felár árát az Ügyfélszolgálat a fel nem használás igazolása esetén kezelési költség levonása nélkül visszatéríti.

Visszaváltás

Nem kívánok elutazni, a jegyemet a pénztárbaan vissza tudom váltani?

Nem, a Vonatinfóból vásárolt e-vonatjegy pénztárban nem váltható vissza. A Vonatinfóból vásárolt jegy visszaváltását a Vonatinfóból lehet kezdeményezni, legkésőbb az e-vonatjegy érvényességének kezdete előtt 1 órával. A visszaváltásra kijelölt jegyek utazásra érvénytelenek.

Kevesebben utazunk, mint ahány embernek e-vonatjegyet és helyjegyet vettem. Hogyan tudom visszaváltani a nem utazók jegyeit?

Ha több együtt utazó jegye közül nem mindegyik visszaváltására van szükség, elegendő kijelölni a nem utazók jegyeit, azonban a rendszer ekkor is visszaváltja a teljes rendelést, majd újból előállítja a szükséges számú új menetjegyet és felárat. Ezért az eredeti vásárlás során előállított jegyek utazásra érvénytelenek lesznek.

Kimaradt a vonatom. A jegyemet vissza tudom váltani?

A MÁV-START hibájából nem vagy részben felhasznált e-vonatjegy visszatérítését az általános szabályok szerint az Ügyfélszolgálat végzi. A vonat kimaradásáról (vasúti hibáról) és az utazásról való lemondásról a lemondás helyén igazolást kell kiállíttatni az érintett vonatra vezényelt jegyvizsgálóval vagy az eseményről tudomással bíró más ügyeletes munkavállalóval.

A vonatinfóból történő visszaváltásnak milyen díja van? A pénzemet hogy kapom vissza?

A visszatérített e-vonatjegyek 10% kezelési költséggel csökkentett ellenértékét a vasúti társaság a vásárlásnál használt bankkártyához tartozó bankszámlára írja jóvá, kizárólag a visszatérítendő menetjegy érvénytartamának lejárta után 7 nappal.

 

Letölthető dokumentumokMéretDátum
PDF icon Felhasználási feltételek366.93 KB2017.11.10.