27%-kal több jegyet és bérletet vásároltak a HÉV-ekre

2018. november 7. szerda, 10.01 / Utolsó módosítás: 2018. november 7. szerda, 10.19

BKK jegyautomata

Budapest, 2018. november 7. – Huszonhét százalékkal több HÉV-jegyet, illetve -bérletet vesznek az utasok az üzletszabályzat szeptemberi módosítása óta. A MÁV-HÉV új automaták telepítésével, mobil értékesítési ponttal, külön jegyértékesítőkés diákmunkás segítők „bevetésével” készült a novemberi bérletvásárlási időszakra.

A MÁV-HÉV Zrt. szeptemberben vezette be új jegyvásárlási szabályait; a módosításnak megfelelően a Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatokra. Az új üzletszabályzat bevezetése után egy hónap türelmi időszak volt; a HÉV-en dolgozó ellenőrök felhívták az utasok figyelmét a változásra, de a szabályváltozás miatt nem bírságoltak.

Az intézkedés bevezetése óta eltelt időszak eredményei igazolták a lépés helyességét. A jegy- és bérletvásárlások száma 27%-kal nőtt, az utasok pedig – az első egy-két nap átállási nehézségei után – megszokták az új rendszert: a BKK ügyfélszolgálatán szeptember eleje óta a témában regisztrált megkeresések 90%-a az október első felével zárult időszakban érkezett.

A BKK már az intézkedések bevezetése előtt új jegy- és bérletautomatákat telepített Pannóniatelep és Szentistvántelep megállókba. A munkatársak azóta is folyamatosan figyelik az utazóközönség visszajelzéseit, ezek alapján a MÁV-HÉV – a BKK-val együttműködve – október elején új jegykiadó automatákat helyezett ki Pomázra és Szentendrére, és diákmunkásokkal, jegyellenőrökkel segíti az automatás vásárlást.

A novemberi bérletvásárlási időszakra a MÁV-HÉV és a BKK a következő intézkedésekkel készült:

• a pomázi automata mellé november 12-én (reggel 6-tól 10 óráig) MobilTruck – BKK mobil értékesítési pontot telepít,

• a pomázi és a szentendrei automaták mellett november 10-ig, illetve november 12-én (reggel 6-tól 9 óráig) külön jegyértékesítők dolgoznak,

• Szentendre, Pomáz, Békásmegyer, Szentlélek tér, Margit híd, Batthyány tér, Közvágóhíd, Dunaharaszti külső, Szigetszentmiklós–Gyártelep, Örs vezér tere, illetve Gödöllő, Szabadság tér állomásokon november 10-ig, illetve november 12-én (reggel 6:30 és 10:30 között) diákmunkásokkal segíti az automatás jegy- és bérletvásárlást, illetve az utasok tájékozódását. A pomázi és a szentendrei állomásokon, egész novemberben az utasok a biztonsági őröktől is kérhetnek segítséget, információt,

• a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. folyamatosan figyeli a helyszíneket, hogy – a gördülékeny kiszolgálás érdekében – hol lehet szükség kiegészítő helyszíni értékesítésre.

A tapasztalatok szerint a legtöbben a hónap elején vásárolják meg bérletüket, így ebben az időszakban a jegykiadó automatáknál megnövekedhet a várakozási idő. Ezért a MÁV-HÉV felhívja a figyelmet, hogy a bérleteket és a kiegészítő jegyeket nem kizárólag a felszállás helyén és napján lehet megváltani; erre – akár már 30 nappal korábban is – Budapesten és az agglomerációban több mint 300 ponton, a BKK Zrt. valamennyi automatájánál, jegypénztáránál és ügyfélközpontjánál is van lehetőség. A BKK-automaták bármelyikéből lehetséges az összes HÉV-vonalra érvényes jegy-és bérlettípus vásárlása. (Az automata használatáról szóló ismertető és a legfontosabb tudnivalók a www.bkk.hu/automata oldalon olvashatók. Vásárláskor a HÉV-jegyek és -bérletek az „Egyéb jegyek és bérletek” menüpontból érhetők el.) Az utasok a hozzájuk legközelebb eső értékesítési pontot a www.bkk.hu/pontkereso oldalon találhatják meg.

 


MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Telefon: (06-1) 511-3186  l  E-mail: sajto [KUKAC] mav.hu l www.mavcsoport.hu