A MÁV-START üzemeltetésű nemzetközi vonatok fekvőhelyes- és hálókocsijaiban, valamint – belföldi és nemzetközi forgalomban egyaránt – az étkezőkocsikban a vállalat saját működtetésében lévő Utasellátó biztosítja a fedélzeti szolgáltatást. A nagy múltú szolgáltató 2020-ban elkezdődött megújításának célja az utasaink és a kor elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas vasúti vendéglátási szolgáltató szervezet létrehozása és fenntartása.
A több mint 70 éves múltra visszatekintő szervezet elődje, az önálló Utasellátó Vállalat 1948-ban alakult meg. Feladata kezdettől fogva elsősorban a korábban a Nemzetközi Hálókocsi Társaság (CIWL) és a MÁV közönségszolgálata által üzemeltetett háló- és étkezőkocsik szolgáltatásának biztosítása valamint a vasútállomások kereskedelmi és vendéglátó-létesítményeinek (állomási éttermek, büfék, dohány-, ajándék-, édesség- és virágárusító pavilonok) üzemeltetése volt, de fénykorában a távolsági autóbuszok, hajók, sőt repülők utasai és a Hungaroring látogatói is találkozhattak a szolgáltatásaival.
A cég ’60-as, ’70-es években a különféle, egyedi csomagolással rendelkező árucikkekről (csokoládék, üdítők), az állomási étel- és italautomatákról, valamint az állomási mozgó büfékről és a szinte minden üzleten és használati tárgyon megjelenő, ikonikus szárnyas logóról vált széles körben ismertté. A rendszerváltást követő évtizedekben a MÁV tulajdonában működött tovább, először önállóan, MÁV Utasellátó Rt.-ként, majd – az étkező-, fekvőhelyes- és hálókocsik szolgáltatásáért felelős szervezetként – a MÁV-csoport szervezetébe integrálva.
2020. június 1-től a szolgáltatási színvonal emelésének, a versenyképesség növelésének érdekében az utasellátási tevékenység modernizálása a MÁV-START önálló Utasellátó Igazgatóságával kezdődött meg.
Utasellátó szolgáltatások
Az üzleti váróterem felújítás miatt átmenetileg zárva tart!
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |