Lezárult a sárvári vasútállomás felújításának jelentős része az „50 megújuló állomás” program keretében. A projekt során megújult az állomás teljes homlokzata, illetve a fedett peron teljes mértékű felújítása, mely magában foglalja a tetőszerkezet és a térburkolatának cseréjét is.
Naponta átlagosan több mint 1200-an fordulnak meg a sárvári vasútállomáson, ahol megszépült homlokzatú vasútállomás fogadja a lakosokat és a turistákat. Letisztultabb, korszerűbb lett a peron is, az utazóközönség kényelmét szolgáló új padokat, szemeteseket helyeztek ki. Az állomásépület közvetlen szomszédságában lévő vízház bontása is befejeződött, a hozzá csatlakozó épülettel együtt, így több mint 1600 négyzetméternyi terület szabadul fel további fejlesztéseknek teret adva.
Az állomásépület homlokzatának felújításával végződő felújítási, karbantartási munka 2019 augusztusában kezdődött és nagy része december végéig befejeződött. A mintegy 200 millió forintból megvalósuló beruházásból már csak kisebb befejező munkálatok vannak hátra.
Ágh Péter, Vas megyei 2. sz. választókerület országgyűlési képviselője kiemelte: „Az M86 os megépítése révén a közúti kapcsolatok fejlődtek, emellett a vasúti elérhetőség javítása is megtörtént az elmúlt években Észak-Vas megyében. Ezt a célt szolgálta a Porpác-Hegyeshalom vonal villamosítása és Sárvárt érintően a Bakony IC indítása. A vasútállomás felújításával Sárvár kapuja újult meg, amely mind a város lakóinak, mind az ide látogató nagy számú turista szempontjából kulcsfontosságú beruházás. A MÁV révén a felújítási munka Celldömölkön folytatódhat választókerületemben.”
Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója elmondta: „2020-ban tovább folytatódik az „50 MEGÚJULÓ ÁLLOMÁS” program, ami idén elsősorban a főváros elővárosi vonalaira koncentrálódik (győri, esztergomi, ceglédi, újszászi, hatvani, szobi, veresegyházi, és a székesfehérvári vonalakra). A projekt keretében hasonlóan az előző évhez az utasforgalmi területek megújítása, P+R, B+R parkolók létesítése a cél.”
Sárvárt érintő menetrendi fejlesztések
A decemberi menetrendváltás óta Bakony InterCity elnevezéssel kétóránként, 7 pár vonat közlekedik Budapest – Székesfehérvár – Szombathely között, amelyek Sárvár állomáson is megállnak. A vonatok InterCity kocsijaiban a korábbinál kényelmesebbé, komfortosabbá vált az utazás. A szolgáltatásfejlesztéssel még több utas választhatja a vasúti közlekedést.
A Bakony InterCity kétféle vonatrészt továbbít (gyorsvonati és InterCity rész), melyek komfort- és árszintje eltérő: a vonatokban egy darab 2. osztályú IC-kocsi közlekedik, melyre pót- és helyjegy váltása kötelező, így ebben a kocsiban garantált ülőhelyet biztosítanak a forgalmasabb napokon is. A WiFi-vel és légjavító berendezéssel felszerelt, csendes utazást biztosító kocsik a gyorsvonati résznél kényelmesebbek, nagyobb lábtérrel rendelkeznek. A vonat gyorsvonati szakasza gyorsvonati pótjeggyel vehető igénybe. Az első vagy az utolsó kocsi peronján (előterében) kerékpárok is szállíthatók korlátozott számban. Egyes csúcsidőn kívüli (peremidős) vonatokra MÁV applikációval vagy interneten vett jegy esetében 20 százalékos online kedvezményt biztosítanak, ezeket a vonatokat a menetrendi keresőben @ jellel jelöli a vasúttársaság.