Utasellátó

A MÁV-START vendéglátó szervezete

A MÁV-START étkező-, háló- és fekvőhelyes kocsijaiban, valamint az Üzleti váróteremben a társaság keretén belül működő Utasellátó biztosítja a vendéglátási szolgáltatást. A nagy múltra visszatekintő szervezet stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas vasúti vendéglátás megvalósítása, ezzel a vonatok minőségének és versenyképességének növelése.

Utasellátó

A több mint 70 éves múltra visszatekintő szervezet elődje, az önálló Utasellátó Vállalat 1948-ban alakult meg. Feladata kezdettől fogva elsősorban a háló- és étkezőkocsik szolgáltatásának biztosítása, valamint a vasútállomások kereskedelmi és vendéglátó-létesítményeinek üzemeltetése volt, de fénykorában a távolsági autóbuszok, hajók, sőt repülők utasai és a Parlament vagy a Hungaroring látogatói is találkozhattak a szolgáltatásaival.

Az Utasellátó a ’60-as, ’70-es években a különféle, egyedi csomagolással rendelkező árucikkekről (csokoládék, üdítők), az állomási étel- és italautomatákról, valamint az állomási mozgó büfékről és a szinte minden üzleten és használati tárgyon megjelenő, ikonikus szárnyas logóról vált széles körben ismertté. A rendszerváltást követő évtizedekben a fedélzeti vendéglátás a MÁV tulajdonában működött tovább,  az étkező-, fekvőhelyes- és hálókocsik szolgáltatásáért felelős szervezetként a később létrejövő MÁV-csoport szervezetébe integrálva.

Az Utasellátó 2020. június 1. óta a MÁV-START önálló igazgatóságaként dolgozik a vasúti vendéglátás megújításán. A szervezet célja, hogy a MÁV-csoport keretén belül olyan fenntarthatóan üzemeltethető vendéglátó szervezetet alakítson ki, amely a járművek fedélzetén, és az állomásokon is minőségi, a kor igényeinek és az utasok elvárásainak egyaránt megfelelő, nemzetközi szinten is versenyképes szolgáltatást tud biztosítani, folyamatosan növelve ezzel a MÁV-START szolgáltatási színvonalát is.

Utasellátó

Utasellátó szolgáltatások

Utasellátó
Étkezőkocsik

- a hét hat napján Pozsonyon, Prágán és Berlinen át Hamburgba (Hungária EC)
- heti egyszer Pozsonyon át Prágába és vissza (EC 280/EC 281, Metropolitan);
- naponta Pozsonyon, Ostraván és Varsón át Terespolba (Báthory EC);
- naponta Kolozsváron és Székelyföldön át Brassóba (Corona IC).

Étkezőkocsi

Bisztrókocsi
Bisztrókocsik

- a Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza – Miskolc – Budapest és ellenirányú Tokaj IC-kben;
- Budapest és Nyíregyháza között az IC 608 és IC 628 sz., valamint Záhony és Budapest között az IC 619 sz. Nyírség IC-kben;
- október 1-jétől Budapest – Szeged – Budapest között valamennyi Napfény InterCity vonatban, valamint a 7020 és 7009 sz. vonatokban.

IC+ bisztró

Utasellátó
Fekvőhelyes kocsik

- Kolozsváron és a Székelyföldön át Brassóba (Corona IC)
- Berlinbe (Metropol EN)
- Münchenbe és Zürichbe (Kálmán Imre EN)

Fekvőkocsi

Utasellátó
Hálókocsik

- Kolozsváron és a Székelyföldön át Brassóba (Corona IC)
- Berlinbe (Metropol EN)
- Münchenbe és Zürichbe (Kálmán Imre EN)

Fekvőkocsi

Utasellátó
Üzleti váróterem

Budapest-Keleti pályaudvaron

Üzleti váró


Önt is várjuk, vendégül látjuk!