A MOL felújíttatja tolatómozdonyait

2016. október 4. kedd, 16.39 / Utolsó módosítás: 2018. március 27. kedd, 13.16
M44-es mozdony

A Dunai Finomítóban a MÁV-csoport képviselői ünnepélyes keretek között átadták a MOL-nak az első tolatómozdonyt, amelyet a MÁV-START Zrt. szolnoki vasúti járműjavítási telephelye és a Ganz Motor Kft. szakemberei közösen újítottak fel az MOL igényei szerint. 2017 végéig további hat mozdony esik át a teljes körű felújításon és kap új dízelmotort, a járművek ezt követően a MOL logisztikai telepein teljesítenek szolgálatot. A MOL összesen 1,5 milliárd forint értékben újíttatja fel tolatómozdonyait.

  • A MOL két év alatt hét darab dízel-villamos tolatómozdonyt újíttat fel mintegy fel 1,5 milliárd forint értékben, amelyek a MOL logisztikai telepein üzemelnek.
  • A mozdonyok évente mintegy 80 ezer tartálykocsit mozgatnak, amelyek egymillió tonna olajterméket szállítanak.
  • A MÁV-START ma átadta a MOL első felújított tolatómozdonyát.

 

M44-es mozdonyA MOL jelentős kőolaj- és kőolajtermék-forgalmat bonyolít le vasúton, ezért logisztikai telepein saját mozdonyokkal rendelkezik, amelyek a tartályvagonokat mozgatják a töltő, illetve lefejtő helyekre, valamint összeállítják a megfelelő szerelvényeket. A tolatójárművek évente mintegy 80 ezer tartálykocsit mozgatnak, amelyek egymillió tonna olajterméket szállítanak a hazai és külföldi piacokra.

Mivel a meglévő járművek üzemidejük vége felé közeledtek, ezért a mozdonyok gazdaságosabbá, üzembiztosabbá tétele érdekében a MOL teljes felújításuk mellett döntött. 2016 és 2017 folyamán összesen hét mozdonyt újíttat fel a MOL teljes körűen mintegy 1,5 Mrd Ft értékben, így jövőre az utolsó csavarig kijavított és ellenőrzött, vadonatúj dízelmotorral szerelt mozdonyokkal folytathatják a munkát a MOL logisztikai szakemberei. Négy felújított jármű Százhalombattán a Dunai Finomítóban, egy-egy pedig a szajoli, komáromi, illetve tiszaújvárosi telephelyen dolgozik majd.

Az A25 (MÁV M44) sorozatú dízel-villamos mozdonyok magyar gyártmányú, legendásan megbízható konstrukciónak számítanak, ezért is döntött a MOL a csere helyett a felújítás mellett. Fontos szempont volt a típus jellegének megőrzése is, ami elősegíti a mozdonyok karbantartását.

Schwartz István és Galácz ÁbelA járművekben felújítják az alvázat, a mozdonyszekrényt, a forgóvázat, a főgenerátort, valamennyi pneumatikus és segédüzemi rendszert, a vonó-, ütköző- és kapcsolókészülékeket, az új dízelmotorokhoz új, korszerű vezérlő- és szabályozórendszert építenek be, valamint újrafényezik a mozdonyokat.

 „A MOL Magyarország Downstream arra törekszik, hogy az iparág legjobbjai közé tartozzon. Ennek érdekében folyamosan fejlesztjük, megújítjuk és karbantartjuk az összes eszközünket, amelyre évente több tízmilliárd forintot fordítunk. A felújított mozdonyokkal jelentősen növeljük logisztikai vasúti telepeink üzembiztonságát, így a vásárlói igények kielégítésének színvonalát.” – mondta el Galácz Ábel, a MOL Magyarország Downstream ügyvezető igazgatója a mozdony átvételekor.

Schwartz István„A MÁV-START a MOL mozdonyainak korszerűsítésével  tovább bővítheti meglévő kompetenciáit a vasúti járművek felújítása terén. Szakembereink folyamatos szakmai fejlődésének is jót tesznek az ilyen és ehhez hasonló kihívások. Jóleső érzéssel tölt el minden érintettet, hogy magyar termék újul meg magyar cégek közreműködésével, hazai szürkeállományra támaszkodva” - emelte ki Schwartz István, MÁV-START Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese a mozdony átadásakor.

A MOL tervei között szerepel további négy mozdony motorcseréje és felújítása 2018-2019-ben, így újabb vasúti telephelyek üzemeltetése válik még megbízhatóbbá.

Százhalombatta, 2016. október 4.

MOL Nyrt. – Sajtóiroda, MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság