2019.09.29. Velencei-tó bringatúra

2019. december 9. hétfő, 10.50 / Utolsó módosítás: 2019. december 9. hétfő, 10.51
Táv: 60 km

Már a korábbi túraszervezésnél elhatároztam, hogy ha megoldható a túra helyszíneire való eljutást, vonattal fogom szervezni, így a Déli pu.-ról 9 óra 10 perckor induló 4542 személyvonattal érkeztem Velencére.

Kényelmes FLIRT típusú, alacsonypadlós szerelvényen utaztam, a benne kialakított kerékpáros részen. A kerékpárosoknak kialakított helyeknél a szerelvény egyik ajtaja nem működött, de szerencsére két ajtón is fel lehet szállni, így ott volt a másik. :O)

Budapest-Déli pályaudvar, a FLIRT szerelvénye

Aznap a „kis” 4 fős csapatunk vállalkozott a Velencei-tó megkerülésére, amely körbe tekerve 30 km hosszú. A találkozó helyszíne vasárnap 10 órakkor a Rialto Étterem előtt volt. Kis várakozás és néhány telefonos egyeztetés után elindultunk a Béke utcán Gárdony irányába.

Úgy döntöttünk, hogy útközben megállunk egy fotóra a Kereszt kilátónál.

Csoportkép a Kereszt kilátónál.

A napsütéses időben a kilátóból igen szép tájkép fogadott minket.

Velencei tó madárrezervátum. Velencei tó madárrezervátum.

Egy rövid nézelődés után a továbbhaladás mellett döntöttünk, de a kilátó meredek lépcsőfokain a kerékpáros stoplis cipőben lejönni nekem egyfajta kihívás volt. Szerencsére kapaszkodtam a korlátban, így nem sikerült a családdal kiránduló gyereksereg előtt elesni, hogy ők majd jót mulassanak rajtam. :O))

A kiépített kerékpárút kényelmessé tette a további utat, amíg az északi rész felé hajtottunk. Egyszer-egyszer voltak kisebb emelkedők, amik kb. 2-4% meredekségűek, majd utána következtek a jó kis gurulások a leejtőn.

Időnként nézelődtünk, beszélgettünk, kicsit gyorsítottunk és a világ legnagyobb huszár szobrával, Miskahuszárral is készült egy felejthetetlen kép. A szobor 100 tonna betonból készült és 13,01 m magas. Itt található több információ róla: http://www.miskahuszar.hu/.

Útközben Pákozd felé. Pihenő a Pákozdi Miskahuszár szobornál.

Az első kör végén Rita és Attila kiszálltak, majd ketten még egy kört tekertünk. A második körben már a szél erősebben fújt, de haladtunk, így lett egy kis sportértéke is a túrának. Remélem a csoport másik két tagjának is tetszett! Ők ezúttal is kemping bringával teljesítették a kört. :o))

A tókerülés végére ebéd volt tervezve, amiből cukrászdázás lett, ahol megkóstoltuk a jeges kávét, amit Rita javasolt. Nagyon finom, köszönjük a tippet!

Kalória pótlás az Édes Velence Cukrászdában.

Úgy tervezem, hogy a következő túrán kötelező megállási helyszín lesz. :o))

A kis fagylaltozóba a Drótszamár kempinggel szemben felvezető lépcsősoron jutottunk el. Itt a forró kávéba egy gombóc fagylatot tesznek, majd finom tejszínhabbal díszítik.

Utunk során, a jó időnek is köszönhetően nagyon sok kerékpárossal találkoztunk. Jó érzés volt látni a sok családot gyerekkel, baráti társaságokat, nyugdíjas házaspárokat kerékpárral kirándulni. Nem csoda, hiszen a tó könnyen megközelíthető autóval és vonattal is. Én is csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy túrázzanak itt, és ha elég erősek, kitartóak elindulhatnak a Velence 10 teljesítménytúrán is. Csupán tízszer kell körbe tekerni a tavat szintidőn belül és a jutalom egy emléklap és emlékérem. :o)