A Lyon – Trieszt / Koper – Ljubljana – Budapest – Ungvár – Lvov – Moszkva vasúti tengely (6. számú TEN-T prioritásos tengely) fontos szerepet játszik Európában. Összeköti Magyarországot a Földközi-tengerrel, illetve Kelet-Európával, továbbá jelentős tranzitútvonalként is funkcionál. E folyosó része a szlovén határt Bobán keresztül Budapesttel összekötő egyvágányú vasútvonal. A folyosó fejlesztését, illetve a hálózatok átjárhatóvá tételét az Európai Unió kiemelten támogatja.
A közlekedés sebességének, illetve a vonal kapacitásának növelése érdekében szükségessé vált a szakasz felújítása, villamosítása és néhány szakaszon új nyomvonal kiépítése.
Lezárult kivitelezési munkák:
- Zalalövő – Zalacséb-Salomvár alépítmény építése /2004-2005/
- Zalalövő – Bagod al- és felépítmény építése /2004-2006/
- Bagod (kiz.) – Zalaegerszeg delta (kiz.) pályaépítés /2006-2009/
- Zalaegerszeg deltavágány építése /2002-2003/
- Zalaegerszeg (kiz.) – Ukk (kiz.) pályarehabilitáció /2006-2009/
- Zalalövő – Boba biztosítóberendezési és távközlési munkák /2004-2010/
- Ukk (bez.) – Boba-delta (bez.) pályarehabilitáció /2008-2010/
- Bajánsenye – Boba felsővezeték építési munkák /2008-2010/
Fenti fejlesztések megvalósulása lehetővé teszi a vonalszakaszon a 100-120 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű vonatközlekedést, ezzel egyrészt az Országhatár és Boba között a személyszállító vonatok menetideje csökkent, másrészt a bobai és zalaegerszegi deltavágányok kiépítésével lehetővé vált a tehervonatok menetidejének jelentős csökkentése.
Az átépítés az Európai Unió ISPA előcsatlakozási alapjának támogatásával valósult meg, a szükséges forrás legfeljebb 50%-át /83,6 M EUR-t/ biztosítja az Európai Unió, a fennmaradó 120,2 M EUR hazai hányad a Központi Költségvetéséből került finanszírozásra.
Külön projektben, várhatóan 2015-re fog megtörténni az ETCS L2 egységes, európai vonatbefolyásoló rendszer kiépítése, szintén az Európai Unió társfinanszírozásában.
Jelenleg a projekt az előkészítési fázisban van, a megvalósítása még nem kezdődött el.