MÁV-csoport
MÁV-csoport (https://www.mavcsoport.hu)

Címlap > Nyomtatóbarát > Utazástervezés, menetrendek, forgalmi változások

Utazástervezés, menetrendek, forgalmi változások

Hogyan tervezhetem meg utazásomat, hol találom a menetrendeket?
  • Legegyszerűbben EMMA [1], a MÁV-csoport integrált utazástervezője segít ebben.
  • Használhatja a MÁV mobilalkalmazást [2] vagy az új Elvirát [3] is, melyekkel jegyét, bérletét is megválthatja.
  • A menetrendek megtekinthetők a MÁV-csoport honlapján [4].
  • A HÉV-menetrendek elérhetők a BudapestGO [5] utazástervezőben és a bkk.hu/menetrendek [6] weboldalon is.
  • A menetrendeket a vasútállomásokon, autóbusz-megállókban, HÉV-állomásokon is megtalálja.
Merre jár a buszom, vonatom, HÉV-em?

Járatainkat figyelemmel követheti az EMMA [1] utazástervezővel, valamint a BudapestGO [7]-val (Budapesten és az agglomerációban). A vasúti és a HÉV-járatok a Vonatinfó [8] térképén is követhetők. A helyi autóbuszjáratokról az adott szolgáltató honlapján tájékozódhat.

Hol tájékozódhatok a forgalmi változásokról?

Előre tervezett karbantartások, felújítási munkálatok miatt ideiglenes menetrendek léphetnek életbe. Ezekről, valamint az aktuális forgalmi változásokról online utazástervezőkkel, a MÁVINFORM weboldalán [9] és Facebook oldalán [10], valamint hirdetményeinkből [11] tájékozódhat.
Kérjük, előre tervezze meg utazását!

Különböző menetrendi információkat találtam, melyik a helyes?

Ha a különböző módon megjelentetett menetrendek tartalma (például az utazástervezőben megjelenő indulások és a menetrendi hirdetményen szereplő információk között ellentmondás van, akkor irányadónak a Társaságunk honlapján [4] adott napra érvényesként közzétett menetrendet kell figyelembe venni.

Szeretnék értesítést kapni a közlekedési változásokról, mi a teendőm?

Javasoljuk, iratkozzon fel hírlevelünkre. A HÉV-közlekedéssel, valamint az agglomerációs buszjáratokkal kapcsolatos változásokról a BudapestGO mobilalkalmazásban [12] is kaphat értesítést.

Változott a menetrend, de nem tudtam erről, emiatt nem értem el a vonatot, buszt, HÉV-et. Mit tehetek ilyen esetben?

Járataink menetrendjéről, továbbá a járat esetleges kimaradásáról, késéséről folyamatos tájékoztatást nyújtunk mobilalkalmazásokkal, honlapunkon, állomási utastájékoztató rendszerekkel, valamint munkatársaink révén. A legfontosabb változásokról a sajtóban is hírt adunk. Amennyiben az utas elmulasztja az előzetes tájékoztatás figyelembe vételét és emiatt kára keletkezik, Társaságunkat nem terheli felelősség.

Honnan tudom, melyik vágányról, kocsiállásról indul a járatom?

A vonatok és a HÉV-ek indulási és érkezési vágányszámát, illetve az autóbuszok indulási kocsiállásszámát megtekintheti a MÁV alkalmazásban [2] és az új Elvirában [13]. Az adatok tájékoztató jellegűek; kérjük, közvetlenül az utazás előtt, az állomáson tájékozódjon.

Mely vonatok számítanak csatlakozó járatoknak?

Csatlakozásnak a belföldi forgalomban csak olyan átszállás tekinthető, ahol a két vonat azonos vasútállomáson tartózkodik és az előírt csatlakozási idők teljesülnek.

Ha az utas a vonat késése vagy kimaradása miatt olyan meghatározott csatlakozó vonatot mulaszt el, melyre érvényes menetjeggyel és helyjeggyel rendelkezik, és utazását folytatni kívánja, kérheti:

  • az elmulasztott vonatra érvényes helyjegye teljes árának visszatérítését,
  • vagy az elmulasztott vonatra érvényes helyjegyének cseréjét a következő alkalmas vonatra érvényes helyjegyre. Ha ez bármely ok miatt nem lehetséges (például nincs nyitva pénztár), akkor a lekésett, helyjegyköteles vonatra szóló helyjegyet a társaság a következő alkalmas vonatra érvényesíti. Ekkor az utas egy szabadon maradt ülőhelyet foglalhat el; ha pedig nincs szabad ülőhely, az elégtelen helybiztosítás szabályait alkalmazza a társaság.
Szabad ülőhely hiányában utazhatok a buszon?

Azon VOLÁN-járatokon, amelyeken álló utas nem szállítható, a jármű férőhely-számának az utasok számára kialakított ülőhelyek számát kell tekinteni. Az utasok elszállításának sorrendjénél a 213/2012. sz. Korm. rendeletben [14] foglaltak az irányadók, az Üzletszabályzat [15] jelen fejezetének kiegészítéseivel.

A csak ülő utast szállító autóbuszjáratok elsősorban a járat indulása előtt, a külön meghirdetett időpontig elővételben megváltott helyjeggyel (helyfoglalást is tartalmazó menetjeggyel) vehetők igénybe. (A nemzetközi járatok elővételben megváltott menetjeggyel – amely ülőhelyfoglalást is tartalmaz – vehetők igénybe.) Az elővételben váltott menetjeggyel nem rendelkező utasoknak az autóbusz-vezető csak akkor ad el menetjegyet a fedélzeten, ha a lefoglalt, valamint a távolabb felszálló és helyfoglalással rendelkező utasok részére fenntartott ülőhelyeken kívül még van az autóbuszon szabad ülőhely.

Minden utas egy ülőhelyet vehet igénybe, ha azt előzetesen biztosította helyjegy vásárlásával, vagy a fennmaradó ülőhelyeket más utasok nem foglalták el. Egy utas számára megvásárolt több helyjegy sem jogosítja az utast több ülőhely elfoglalására.


  << Vissza a kategóriákhoz [16]    Tovább az ügyfélszolgálathoz >> [17]  

Forrás:https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/gyik/utazastervezes-menetrendek-forgalmi-valtozasok

Hivatkozások
[1] https://emma.mav.hu [2] https://www.mavcsoport.hu/mavapp [3] https://jegy.mav.hu [4] https://www.mavcsoport.hu/menetrend [5] https://go.bkk.hu [6] https://bkk.hu/menetrendek [7] https://go.bkk.hu/ [8] https://vonatinfo.mav-start.hu [9] https://www.mavcsoport.hu/mavinform [10] https://fb.com/Mavinform1 [11] https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/belfoldi-utazas/vaganyzar [12] https://bkk.hu/getbudapestgo [13] https://jegy.mav.hu/ [14] https://njt.hu/jogszabaly/2012-213-20-22 [15] https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/belfoldi-utazas/busz [16] https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/gyik/gyakran-ismetelt-kerdesek [17] https://www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/mav-ugyfelszolgalat