Amikor valaki a vonatot választja, egyúttal felelősségteljes döntést is hoz: a vasút a szárazföldi közlekedési formák közül a leginkább fenntartható, hiszen a közlekedési szektor szén-dioxid kibocsátásának mindössze elenyésző, 0,4 százalékáért felel az EU-ban. A nagyfokú villamosításnak köszönhetően jelentősen alacsonyabb a környezeti terhelés, amely egy magyarországi felmérés szerint akár 70 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátást eredményezhet egy azonos távolságon megtett személyautós utazáshoz képest. A vasút emellett nemcsak az egyik legbiztonságosabb, de a legkényelmesebb utazási forma is, az éjszakai járatok révén még a kontinensen belüli utazások esetében is: az utasok ezeknek köszönhetően az út egy részét ágyban töltve, másnap reggel kipihenve érkezhetnek meg a városközpontokban található célállomásukra, elkerülve természetesen a dugókat és a parkolási nehézségeket is.
Továbbra is szeretnénk arra ösztönözni az utazókat, hogy a kényelem, a biztonság és a kedvező árak mellett a környezetvédelem szempontjait is vegyék figyelembe, és válasszák a vasutat következő külföldi utazásukhoz. [1] A vasút választásával mindenki hozzájárul egy fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez.
A szomszédos országok és közeli nagyvárosok irányába sűrűn közlekednek a MÁV-csoport vonatai.
- Bécs gyorsan és kényelmesen elérhető, ahol a legkedvezőbb árú retúr jegyek már 26 eurótól kaphatók. A kedvező jegyár és az óránkénti közlekedés eredménye egyértelmű: tavaly közel 765 ezren választották a vasúti utazást a szomszédos fővárosba. Érdemes azonban tovább is utazni Ausztriában, Linzbe most kedvezményes jegyeket biztosítunk, osztálykirándulást tervezők számára. A kedvezményes jeggyel 50 fős csoport felett már 80 euróért lehet megfordulni a jövő osztrák városából, de kisebb csoportok is olcsóbban vonatozhatnak.
- Pozsony átszállás nélkül, kétóránként 2,5 óra alatt érhető el. Ide a legkedvezőbb árú retúrjegyek már 19 eurótól kaphatók. A szlovák főváros a második legnépszerűbb desztináció vasúton: több mint 200 ezren utaztak ide.
- Prága nappali és éjszakai vonattal is megközelíthető, nappali utazáshoz jegyek 26 eurótól érhetők el, és kétóránként indulnak a szerelvények, míg az éjszakai fekvőhelyes kocsiban 58 eurótól utazhatunk oda-vissza. Csehországi utazásukhoz tavaly 160 ezren választották a MÁV-járatait.
- Németország népszerű nagyvárosaiba Münchenbe és Berlinbe is naponta indítunk közvetlen járatokat. A kétóránként elérhető Münchenbe a MÁV-csoport és az ÖBB által közösen üzemteltetett railjet vonatokkal több mint 140 ezren utaztak tavaly. Berlinbe Budapestről napi egy nappali és egy éjszakai vonat indul, a Hungária EuroCityn az Utasellátó étlapjának kínálatát is megkóstolhatjuk útközben. Tavaly 44 ezren utaztak Budapest és Berlin között, ebből 22 ezren választották éjszakai járatainkat.
- Bécsen és Innsbruckon keresztül juthatunk el vonattal Zürichbe. A Svájc legélhetőbb legélhetőbb városának tartott település ugyancsak elérhető több nappali railjet-járattal, valamint az éjszaka közlekedő Kálmán Imre EuroNight vonattal. Svájci járatainkat 18 ezren vették igénybe tavaly, ebből 10 ezren utaztak éjszakai vonattal.
- A Lengyelország fővárosába, Varsóba utazók kedvező áron válthatnak START Europa jegyet . A naponta közlekedő Báthory EuroCityvel meglátogathatjuk Krakkót is, és az út során igénybe vehetjük az Utasellátó szolgáltatásait is. Nappali vonatunkon 20 ezren utaztak Lengyelországba, ebből 7 ezren éjszakai vonattal.
A nyári szezon ugyan már véget ért, de idén is rendkívüli népszerűek voltak a tengerparti járataink. A Splitbe közlekedő Adria InterCityt több mint 10 ezren választották idén is, míg a retró életérzést hozó, naponta közlekedő Retró Istria Expresszt, ami Rijekába és Koperbe közlekedett, 14 ezren próbálták ki.
A jegyárak a korlátozott számban kapható, vonathoz kötött START Europa jegyekre vonatkoznak, csak tájékoztató jellegűek, és az árfolyam függvényében változhatnak. Jegyeket a MÁV-csoport nemzetközi pénztáraiban, illetve a jegy.mav.hu oldalon, továbbá a MÁV applikációban lehet megvásárolni.