Péntekre virradóan az új applikáció használói fontos rendszerüzenetet kapnak majd arról, hogy az alkalmazást frissíteni kell, ennek hiányában ugyanis az applikációk korábbi verziója tovább nem fog működni. A frissítés tartalmazza majd a legújabb funkciókat is.
Az applikáció tesztüzemének elindulása óta utasaink részéről nagy igény mutatkozott arra, hogy az új MÁV+ [1] appban is legyenek elérhetők a buszokra, vonatokra érvényes viszonylati jegyek.
A tavaszi bevezetésre tett ígéretünket betartva ez mostantól elérhető, így új viszonylati jegytípust is lehet vásárolni, amely a tavaly debütált napijegyekhez hasonlóan felhasználható az integrált MÁV-csoport helyközi járatain, buszon, vonaton egyaránt. Az új applikációban már elérhetők a HÉV budapesti közigazgatási határon kívül a HÉV jegyek, valamint a TramTrain jegyek is.
Busszal vagy vonattal történő utazások esetén már nem kell külön-külön útvonalat tervezni és a régi MÁV appban megvásárolni a jegyet. Mostantól a MÁV+-ban ezt egy gyors tervezéssel meg lehet oldani, és a jegyértékesítési rendszer egyetlen, kombinált jegyet állít elő, amely az érvényesség ideje alatt gyorsan elérhető a Jegyeim fülre kattintva. Utasaink kérésének megfelelően a vonatjegyekhez hasonlóan az online vásárolt buszjegyek és kombinált jegyek is kinyomtathatók.
A sokak által használt díjtermékeink – a vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyek – már az élesítés óta megvásárolhatók, bemutathatók a MÁV+-ban. Ezeket változatlanul ki lehet választani, amennyiben azok kedvezőbbek az utas számára hosszabb távú, több vármegyét érintő, esetleg napon belüli oda és vissza utazások esetén. Tanulóknak továbbra is kifizetődőbb és kényelmesebb megoldás a 90%-os kedvezményű országbérletet választani a MÁV+-ban is. Előnye az új alkalmazásnak, hogy már nem kell bérletigazolványt sem használni, illetve beállítani.
A városi termékek, nemzetközi ajánlatok jelenleg még nem érhetők el, a kombinált jegyek csak helyközi járatokra érvényesek.
Június 1-jétől a 10 vállalás [2]egyik legfontosabbja, a [3]késési biztosítás [3]is megérkezik az új appba! Ennek kapcsán a visszatérítés leggyorsabb és legkényelmesebb módja is az új mobilalkamazás lesz – már csak ezért is megéri majd használni a MÁV+ appot, de a kárpótlás természetesen mindenkinek jár, aki 20 percnél nagyobb késést szenvedett el valamelyik járatunkon, függetlenül attól, hogy online, pénztárban vagy automatában vette a jegyét. Nyárig még kiegészül a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkciókkal is.
Háttér-információk:
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport januárban 10 vállalást tett közzé, amelyek egyike az, hogy a több mint hatéves MÁV mobilalkalmazást fokozatosan új applikáció váltja fel. Betartva ígéretünket, már április elején elhoztuk vadonatúj mobilalkalmazásunkat, a MÁV+ applikációt, amely az App Store-ban és a Google Playen is letölthető.
A MÁV+ segítségével valóban minden – a MÁV-csoport járataival és egyéb közösségi közlekedéssel megtehető – utazás a lehető legkevesebb kattintással, gépeléssel megtervezhető, és fürgén állítja össze a kívánt utazást akár háztól házig, aktuális pozíciótól vagy beírt címtől például a munkahelyig, iskoláig, rokonok, barátok címéig vagy különböző közintézményekig, szolgáltatókig, és természetesen ellenkező irányban is. Több ezer tömegközlekedési állomással és megállóhellyel, valamint milliónyi címmel, POI-val kalkulál, hogy a helyközi vasúti, busz és HÉV, illetve helyi városi, fővárosi járatokat ajánlva a legkedvezőbb, leggyorsabb eljutási ajánlatokat listázza. Itt fontos megjegyeznünk, hogy a térkép funkció csak később érkezik a MÁV+ appba.
Mit tud a MÁV+ app?
Az új app egyik előnye, hogy a már meglévő felhasználói fiókkal és jelszóval is be lehet lépni, amit korábban a régi MÁV appon vagy a jegy.mav.hu oldalon regisztráltak maguknak utasaink. A közösségi fiókokkal (Apple, Google és Facebook) történő bejelentkezési lehetőség is elérhető. És már nem kell napi szinten újra meg újra bejelentkezni a felhasználóknak, a bejelentkezést követően az alkalmazás használatra – pl. gyors bérlet- vagy jegybemutatásra – kész állapotban marad.
Az első bejelentkezéskor a profil kitöltésével létre kell hozni az első mentett utast, ezt természetesen a jegy.mav.hu/profil oldalon is meg lehet tenni. Az itt beállított utas lesz az alapértelmezett a gyorsabb vásárlás érdekében. Fontos a saját adatokat, a személyi azonosító igazolványokban megjelenített nevet pontosan kell megadni, hogy a megvásárolt bérlet érvényes legyen, mivel ezt a jegyvizsgálók ellenőrzik az utazás során. A regisztrációt követően több utast is el lehet menteni, arra az esetre, ha mások részére akar jegyet vásárolni utasunk. Minden esetben az utas teljes, hivatalos nevét, születési idejét is meg kell adni. Az utasadatok rögzítése során van lehetőség kiválasztani a kedvezményeket.
A MÁV+ appban a viszonylati jegyek mellett az országbérlet, vármegyebérlet, Magyarország24 és a Vármegye24 napijegyek érhetők el, és váltható az utazáshoz helyjegy is. A városi termékek, nemzetközi ajánlatok jelenleg még nem elérhetők. Ezek a későbbi fejlesztési ciklusokban kerülnek majd be.
A díjtermék kiválasztása után a fizetéskor a SimplePay fizetési felületen keresztül lehet kiegyenlíteni a számlát a Simple-fiókkal, bankkártyával és digitális tárcával (ApplePay, GooglePay). A bankkártya adatokat el is lehet menteni a gyorsabb és kényelmesebb vásárlás érdekében, illetve aki a korábbi MÁV appos regisztrációját használja, annak a mentett kártyaadatokat is betölti.
Ha egyszerre több jegyet vesz meg utasunk az utazásához (pl: együtt utazik a család, vagy csak helyjegyeket vásárol), akkor az adott utazáshoz tartozó jegyek egy közös csempén belül találhatók meg a Jegyeim menüpontban. A jegyképek között változatlanul oldalirányú lapozással lehet navigálni. A Jegyeim / Érvényes menüpontban találhatók meg a megvásárolt díjtermékek. Kék színű jelölést kapnak a bérlet, illetve napijegy típusú termékek, a viszonylat alapú jegyek pedig sárgát. A korábban már betöltött jegyek pedig akkor is bemutathatók az appon, ha a telefon átmenetileg offline állapotba kerül.
A régi alkalmazást használók egyik leggyakoribb kívánsága volt, hogy sötét témával is lehessen használni. Az új applikációban eleget tettünk a kéréseknek, így a téma lehet világos vagy sötét, esetleg a készülék beállításaihoz alkalmazkodó, azaz automatikus.
Ha egy járat útját vagy állomást valamilyen késést okozó rendkívüli esemény, változás vagy karbantartás miatti vágányzár érint, akkor arra is felhívja a figyelmet, ahogy teszi azt a régi MÁV applikáció, a jegy.mav.hu vagy EMMA is.
Használhatom-e a régi MÁV applikációt?
Az új alkalmazás egyelőre a leggyakrabban igénybe vett funkciókat kínálja, ám az év során hónapról-hónapra érkeznek majd az újabb funkciókat, díjtermékeket tartalmazó frissítések, így fokozatosan éri majd el a tervezett végleges változatát. A teljes funkcionalitás eléréséig is egyszerűbben, kényelmesebb és korszerűbb megoldásokkal szolgálja ki a felhasználókat a régi, már csak nehezen fejleszthető MÁV mobilalkalmazáshoz képest, amely addig is elérhető marad. Ezenkívül a meglévő funkciók mindegyike változatlanul elérhető – a régi MÁV appon túl – a jegy.mav.hu [4] oldalon is.
Egy komplex útvonaltervezéssel, árkalkulációval dolgozó alkalmazásnál előfordulhatnak átmeneti kisebb hibák, ezért továbbra is várjuk ezek jelzését vagy a fejlesztési ötleteket, javaslatokat a visszajelzésre kijelölt jegy.mav.hu/feedback [5] felületen keresztül (bejelentkezés szükséges).
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság