Az európai vasutak intercity és távolsági szolgáltatásai az egyes országokban és nemzetközi viszonylatban is a szolgáltatások fő vonalát képezik.
A MÁV csoportnál elmaradt járműfejlesztések, a vasúti személykocsipark elöregedése nem csupán a karbantartás egyre körülményesebb és drágább módját eredményezte, de a 25-35 évvel ezelőtt beépített technika és berendezések által nyújtott szolgáltatások is elmaradnak a mai kor igényeitől és színvonalától.
Szükségessé vált egy olyan új jármű létrehozása, amely a következő évtizedek utazási igényeit magas színvonalon kielégíti, szolgáltatásai és komfortszintje vonzza az utasokat, megvalósítása és későbbi karbantartása gazdaságos az üzemeltető számára.
2011 áprilisában a vasúti személykocsik karbantartásáért felelős MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a feladatainak végrehajtása során naponta szembesült az elöregedett kocsipark miatt adódó műszaki problémákkal, amely jelentkezett a távolsági és az IC-forgalomban közlekedő járművek esetében is.
A teljes anyag elérhető ide kattintva [2].