Tart a vasúti gépláncos pályafelújítás Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között

2015. augusztus 12. szerda, 09.53 / Utolsó módosítás: 2015. augusztus 12. szerda, 09.54

Módosított menetrend érvényes a miskolci fővonalon és a mellékvonalain

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely fővonal Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti szakaszán megkezdték a vasúti pálya felújítását, amely november közepéig tart. A vágányzári menetrend jelentősen módosítja a vasútvonalon a távolsági és a regionális vonatok menetrendjét, amely csak a Budapest-Keleti–Füzesabony vonalszakaszon marad változatlan augusztus 30-áig. 

A felújítás július 21-től augusztus 30-ig tartó fázisában az utasoknak az alábbi módosításokra kell számítani:

•        Fontos változás, hogy Miskolcról, illetve Szerencsről az IC vonatok 10 perccel korábban indulnak Budapest felé és Füzesabony felől körülbelül 10 perccel később érkeznek meg.

•        A sátoraljaújhelyi sebesvonatok Sátoraljaújhelyről és Miskolcról közel fél órával korábban indulnak Budapest felé, míg ellenkező irányban fél órával később érkeznek.

•        A Kassáról Budapestre tartó Hernád és Rákóczi nemzetközi InterCity vonatok miskolci átszállással közlekednek, a Kassa felől 7 óra 28 perckor érkező Hernád IC utasai csak a Tokaj IC-vel tudnak továbbutazni 8 óra 20 perckor Miskolcról a főváros felé. Este a Rákóczi IC Szlovákiából érkező kocsijaiból Miskolcon egy másik szerelvényre kell átszállni a Budapestig utazóknak.

•        Füzesabony és Mezőkövesd között egy reggeli személyvonat ideiglenesen kimarad a menetrendből, egy késő esti és két hajnali személyvonat helyett pedig vonatpótló autóbuszok közlekednek, melyek Füzesabonyban a vasútállomás mellől, a Vízház utcai ideiglenes megállóhelyről indulnak, illetve érkeznek.

        Szihalom megállóhelyen a Szemerei úti vasúti átjárót augusztus 11-én 7 órától augusztus 24-én 12 óráig lezárják a közúti forgalom elől. Az autóval közlekedők a település vágányoktól délre eső részét a 3-as főút felől a Szihalom és Mezőkövesd között lévő vasúti átjárón át vezető terelőúton közelíthetik meg. A Szemerei úti átjárónál ideiglenesen csak a gyalogosok kelhetnek át.

•        A kapcsolódó vonalak közül a Tiszaújváros–Nyékládháza, a Miskolc–Hidasnémeti, a Miskolc–Kazincbarcika–Bánréve–Ózd és a Miskolc–Tornanádaska vasútvonal menetrendjében is jelentős változások léptek életbe.

•        Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a Mezőzombor–Nyíregyháza szakasz felújítása miatt ugyanebben az időszakban a vonatok helyett az utasokat pótlóbuszok szállítják Szerencs és Nyíregyháza között. Ez a változás a kétóránként Budapest – Nyíregyháza viszonylatban közlekedő InterCity és kör IC vonatok menetrendjét is érinti, azok Budapest felől csak Szerencsig, illetve Szerencs és a főváros közötti szakaszon közlekednek.

 

A részletes menetrendi változásokat a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek menüpontban nézhetik meg az utazók. 


A 80-as számú vasútvonal egyik legnagyobb forgalmú szakasza a Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti, ahol az utóbbi években több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni. A most induló korszerűsítés révén felszámolják a lassújeleket, ezáltal javul a menetrendszerűség és a szolgáltatás színvonala. A beruházás keretében mintegy 42 kilométeren a jobbvágány nyíltvonali szakaszai kerülnek felújításra. Vasúti gépláncok segítségével megtörténik az alépítmény megerősítése és a felépítmény cseréje. Elvégzik a hidak szigetelését és megjavítják a vízelvezetést. A leromlott állapotú felsővezeték-tartó oszlopokat kicserélik, az útátjárók burkolatát felújítják. A megállóhelyeken a Budapest–Miskolc irányú, jobboldali vágány melletti peronokat újjáépítik, valamint a forgalombiztonság növelése érdekében megtörténik a biztosítóberendezési kábelek cseréje is.

A munkálatok befejezése után Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a jobb vágányon, a teljes szakaszon 120 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Az átépítés során alkalmazott modern nagygépes technológia legnagyobb előnye a hagyományos földmunkás technológiához képest, hogy mindössze fele annyi ideig szükséges vágányzárat tartani az érintett szakaszon, tehát a vonatforgalom minimális akadályozása és a menetrend módosítása mellett végezhető a felújítás. A 14 milliárd forintba kerülő kivitelezés 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében. A projekt 2016-ban az állomási vágányok, utasperonok és váltók felújításával folytatódik.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság