A vasútállomások rendben tartása érdekében állomási gondnoki rendszert állított föl a MÁV

2019. június 17. hétfő, 10.41 / Utolsó módosítás: 2019. július 2. kedd, 09.00

Budapest, 2019. június 17. – A vasútállomások utasforgalmi létesítményeiben és az üzemi területeken a rendezett és kulturált környezet biztosítása, valamint a településekhez kapcsolódó területek gondozottságának javítása érdekében, a MÁV 2019 tavaszától állomási gondnoki szolgálatot működtet.

Állomási gondnok Keleti pályaudvar 1

Ide kattintva térképen láthatók az állomási gondnoki tevékenység helyszínei.

 

A vasúttársaság jelenleg 696 állomást és 698 megállóhelyet üzemeltet. Ezek közül első ütemben 277 helyszínen 78 munkatárs foglalkoztatásával indult el az állomási gondnoki szolgálat. Ezt a tevékenységet a MÁV a jövőben további állomásokra és megállóhelyekre is ki kívánja terjeszteni.

Állomási gondnok Keleti pályaudvar 2

Az állomási gondnoki munka célja az utasforgalmi területek és létesítmények elvárt szintű tisztán tartásával és karbantartásával összefüggő kiegészítő tevékenységek folyamatos ellátása, a zöldterületek rendszeres ápolása, a burkolt és burkolatlan területek gyommentesítése. E munka célja, hogy az utazóközönség komfortérzete és a települések környezeti rendje érezhetően növekedjen.

Az állomási gondnokok adott helyszíneken és időszakokban hozzájárulnak az utazóközönség akadálymentes közlekedésének támogatásához, ugyanakkor részt vesznek az utazóközönség tájékoztatását szolgáló hirdetmények aktualizálásában is.

A vasúttársaság reményei szerint – az állomási gondnokok munkájának is köszönhetően – rövid időn belül országszerte érzékelhetően gondozottabbak lesznek a vasútállomások, az utazóközönség és a lakosság megelégedésére.

Állomási gondnok Keleti pályaudvar 3

MÁV Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG