A terveknek megfelelően halad a MÁV-csoport átalakítása

2014. május 9. péntek, 12.33 / Utolsó módosítás: 2014. augusztus 15. péntek, 20.00

Új szervezeti felépítésű MÁV-START Zrt. működik január elsejétől, egyesítve magában az egykori MÁV-TRAKCIÓ Zrt.-t és MÁV-GÉPÉSZET Zrt.-t is. 2014 év végéig több mint ötmilliárd forint megtakarítás várható a vasúti személyszállításhoz kapcsolódó vállalatok integrációjának, és a belső folyamatok átalakításának köszönhetően.

Budapest, 2014. január 15. – Az előzetes terveknek megfelelően, folyamatosan halad a MÁV-csoport átalakítása. Ennek egyik jelentős lépcsőfoka, hogy január elsejétől egységes leányvállalatként működik a MÁV-START, a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Az új leányvállalat neve MÁV-START Zrt., vezetője Ungvári Csaba vezérigazgató, a munkavállalók száma nagyságrendileg tizenötezer. A vállalat továbbra is a MÁV Zrt. tulajdonában marad, a közszolgáltatás megrendelését és ellenőrzését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium végzi.

Az integráció révén a MÁV-START Zrt. a térség egyik legnagyobb szolgáltatóvállalata és munkáltatója lett,integrált vasúti személyszállító vállalatként olyan elengedhetetlenül szükséges tevékenységeket is magába tömörít, mint a vontatási, valamint a járműkarbantartási és -fejlesztési szolgáltatások. Az alaptevékenységek magas színvonalú ellátásának az – utasok szempontjából –legfontosabb szakmacsoportjai a személypénztárosok, jegyvizsgálók, kocsivizsgálók, mozdonyvezetők, járműjavítók, járműkarbantartók; eredményes munkájukhoz azonban elengedhetetlen a további munkakörökben dolgozók pontos munkavégzése is. Az egyesítés a mindennapi életben költséghatékonyabb, gyorsabb és egyszerűbb működést tesz lehetővé. Az új szervezetben csökkent a vezetők létszáma, létrejött az integrált működéshez igazodó új központi és területi irányítási struktúra. Az integráció és a pályavasúttal történő hatékonyabb együttműködés érdekében hat régióban (Budapest, Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs, Szombathely + szolnoki Járműjavító) a korábbi, külön vállalatokhoz tartozó, eltérő tevékenységet végző végrehajtási központok átszervezésével, összevonásával újak alakultak (Területi Személyszállítási és Vontatási Központok, Járműbiztosítási Központok), amelyek a munkaköri struktúrájukban is a közszolgáltatási szerződésben rögzített célkitűzések hatékonyabb megvalósítását szolgálják. A szétdaraboltságból adódó párhuzamos munkakörök és munkavégzési folyamatok megszűntek, az átadás-átvételi feladatok egyszerűsödtek, továbbá csökkent az adminisztráció mértéke is. Mindez az idei évben várhatóan több mint ötmilliárd forint megtakarítást eredményez a vállalat működésében, és négy éves időtávon az állami szerepvállalás tíz százalékos csökkentését eredményezheti a szolgáltatási színvonal folyamatos fejlesztése mellett.

A vasútvállalat felelős munkáltatóként – a lehetőségeit kihasználva – mindent megtett és megtesz annak érdekében, hogy a változásokban érintett dolgozóinak átképzéssel vagy áthelyezéssel folyamatosan biztosítsa a munkalehetőséget.

Az újra egységesített személyszállítás a csökkenő működési költségeken és a hatékonyabb, rugalmasabb belső munkafolyamatokon túl a MÁV-START Zrt. szolgáltatásainak folyamatos fejlesztéséhez is hozzájárul. Mindez annak a szerteágazó és összetett folyamatnak a része, amely elősegíti a felzárkózást a modern, európai vasutakhoz.

MÁV-START Zrt.