Pályafelújítás a miskolci vonalon

2015. július 16. csütörtök, 16.12
Még júliusban elkezdik a munkát Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között

A Budapest−Hatvan−Miskolc−Szerencs−Sátoraljaújhely fővonal mintegy 42 kilométeres szakaszán kezdődik pályafelújítás, melynek célja a szolgáltatási színvonal javítása. A 14 milliárd forintba kerülő kivitelezés 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében.

Garamvölgyi Mihály és Horváth ZoltánA Budapest−Hatvan−Miskolc−Szerencs−Sátoraljaújhely fővonal az ország egyik kiemelt fontosságú vasúti viszonylata, a regionális és a távolsági személyszállításban mutatkozó jelentőségén kívül a Záhonyig tartó 6-os számú európai árufuvarozási folyosó (Spanyolország−Franciaország−Olaszország−Szlovénia−Magyarország) szakaszaként is fontos része a vasúthálózatnak.

A 80-as számú vasútvonal egyik legnagyobb forgalmú szakasza a Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti pályaszakasz, ahol az utóbbi években több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni. A most induló projekt célja a vasúti pályakapacitásban jelentkező szűk keresztmetszetek felszámolása által a menetrendszerűség növelése, amelynek eredményeképpen a szolgáltatási színvonal számottevően javul. A beruházás keretében mintegy 42 kilométeren a jobbvágány nyíltvonali szakaszai kerülnek felújításra. Vasúti gépláncok segítségével megtörténik az alépítmény megerősítése és a felépítmény cseréje. Elvégzik a hidak szigetelését és javítják a vízelvezetést. A leromlott állapotú felsővezeték-tartó oszlopokat kicserélik, az útátjárók burkolatát felújítják. A megállóhelyeken a jobbvágány melletti peronokat újjáépítik, valamint a forgalombiztonság növelése érdekében megtörténik a biztosítóberendezési kábelek cseréje is.

Füzesabonyi állomásA munkálatok befejezése után Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a jobbvágányon a teljes szakaszon 120 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Az átépítés során alkalmazott modern nagygépes technológia legnagyobb előnye a hagyományos földmunkás technológiához képest, hogy mindössze fele annyi ideig szükséges vágányzárat tartani az érintett szakaszon, tehát a vonatforgalom minimális akadályozása és a menetrend módosítása mellett végezhető a felújítás.

A rekonstrukció miatt november végéig lesznek korlátozások a vasúti közlekedésben. A projekt 2016-ban az állomási vágányok, utasperonok és váltók felújításával folytatódik.

Budapest, 2015. július 16.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG