A Balaton egyik legszebb vasútállomása lett a balatonszentgyörgyi

2016. szeptember 15. csütörtök, 17.16 / Utolsó módosítás: 2016. szeptember 15. csütörtök, 17.23
A felújított balatonszentgyörgyi vasútállomás

MÁV ZRT. ÁLLOMÁSFEJLESZTÉSI ÉS INTEGRÁLT

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT-FEJLESZTÉSI PROGRAM (KORMÁNYABLAKOK) PROJEKT

(IKOP-2.1.0-15-2016-00015)

Befejeződött az 1895-ben épült balatonszentgyörgyi vasútállomás műemlékvédelmi szempontok szerinti teljes felújítása. A beruházást a MÁV az állomásfejlesztési program keretében döntő részt uniós forrásból hajtotta végre. A rekonstrukció részleteit, a projekt eredményeit Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese, Peresztegi Imre, a ZÁÉV Építőipari Zrt. vezérigazgatója, valamint Farkas László Nándor, Balatonszentgyörgy polgármestere mutatta be.

A felújított balatonszentgyörgyi vasútállomásHivatalosan is átadták a Balaton egyik legszebb vasútállomását: a balatonszentgyörgyi csomóponti vasútállomáson a személyszállítás szempontjából két fontos vasútvonal is találkozik (Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes és Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk), így kiemelt szerepe van a vasútüzem szempontjából. Az állomáson állandó forgalmi szolgálat működik, a jegykiadás folyamatos, a teherforgalom is jelentős. A múlt év tavaszán indított rekonstrukció fő célja az állomás külső és belső utasforgalmi tereinek fejlesztése, megújítása, az utaskiszolgálás színvonalának emelése, a munkahelyek komfortfokozatának javítása volt. A projekt tartalmazta az állomás környezetének (előtér, gyalogos felületek) rendezését, valamint utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek kiépítését is. A beruházás keretében a kivitelező a felvételi épület oldalszárnyait újraépítette, a perontetőt az eredeti állapotába visszaállította, az épületen még fellelhető kiegészítő szerkezeteket (nyílászárókat, spalettákat) újragyártotta. A tervezés és a kivitelezés során kiemelt figyelmet fordított az akadálymentesítésre is.

Pál László vezérigazgató-helyettesAz állomás területén szétszórt kisebb, rossz állapotú épületekben elhelyezett szakszolgálatok a felvételi épületbe, illetve a csatlakozó úgynevezett „laktanya” épületbe kerültek. A felszabaduló, kiüresedő épületek lebontásával pedig rendezték a teljes környezetet: a tereprendezés során zöldfelületeket, gépkocsiparkolót és kerékpártárolót alakított ki kivitelező. A végső simításokkal, virágosítással és muskátlikkal a Balaton talán legszebb állomásává varázsolták a csomópontot. Az állomás központi, felvételi épülete egyébként 1895-ben épült az egykori Déli Vasút I. osztályú állomásépületének típusterve szerint. A Déli Vasút akkori indóházait ugyanis az osztrák Carl Schlimp építészmérnök és építési vállalkozó tervei alapján készítették.

A rekonstrukciós munkálatokat a vasútüzem zavartalan fenntartása mellett kellett elvégeznie a ZÁÉV-nek, mellyel nyílt közbeszerzési eljárást követően szerződött a MÁV Zrt. a beruházás elvégzésére. A vasútállomás döntő részt uniós forrásból, összesen közel 615 millió forintból újult meg. A MÁV több mint 100 millió forinttal járult hozzá a kivitelezés költségeihez.

Műsor az átadásról

A felújított balatonszentgyörgyi vasútállomás

Balatonszentgyörgy, 2016. szeptember 15. 

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

USZT Széchenyi 2020 logó