Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővült. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve. A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni.