Újra utaselégedettségi felmérés a vonatokon és az interneten

2013. július 25. csütörtök, 00.00 / Utolsó módosítás: 2014. augusztus 15. péntek, 19.58

Megismétli a MÁV-START a pontosan egy évvel ezelőtti közvélemény-kutatását, hogy a tavaly ősszel elkezdett járműfelújítási és szolgáltatásfejlesztési programjának köszönhetően változott-e érzékelhetően az utasok véleménye, ha igen, miben, hogyan és milyen mértékben. A véleménynyilvánítási lehetőség minden paraméterében egyezik a tavalyival, hogy a legpontosabban felismerhetők legyenek a tendenciák.

 

Pontosan egy évvel ezelőtt végzett közvélemény-kutatást a MÁV-START az utasai körében, hogy az ügyfélszolgálatra beérkező visszajelzéseken túl is megismerje a véleményüket az utazási körülményekről, az igények és az elvárások fontossági sorrendjéről. Az akkor beérkezett visszajelzések alapján a vasúttársaság az utazási komfort javítását célzó szolgáltatás- és járműfejlesztési tervet dolgozott ki, és a rendelkezésre álló források és lehetőségek figyelembe vételével meghatározta ezek fontossági sorrendjét is. A fejlesztések tavaly ősszel elkezdődtek, azóta is folyamatosak, így mától újra megkérdezi a MÁV-START az utasai véleményét a vonatokon utazva, illetve a www.mav-start.hu oldalon keresztül. A közvélemény-kutatás a legpontosabb összehasonlíthatóság érdekében minden paraméterében megegyezik a tavalyival. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli. Véleménynyilvánításra ezúttal is a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban van lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik. A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek, így minden típusú járműben utazva biztosított a véleménynyilvánítás lehetősége.

2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra. Ennek köszönhetően mára már több mint száz megújult kocsiban lehet utazni, ezek mennyisége folyamatosan nő, az átalakítások idén is és jövőre is folytatódnak. A járműfelújítási program részeként három nagyobb és öt közepes befogadóképességű kerékpárszállító kocsit alakított ki a vasúttársaság, hogy az évről-évre növekvő számú biciklis utasok igényeinek megfeleljen. A nagyobb kapacitású kocsiban akár harminc, a közepesben húsz kerékpár is szállítható. A biciklikkel egy térben a kényelmes utazást hagyományos és az oldalfalról lehajtható ülések is biztosítják. A felrakást és levételt megkönnyítő nagyobb, oldalsó rakodó ajtók csak belülről nyithatók a biztonság érdekében Idén még további három közepes befogadóképességű, kerékpárszállító kocsi készül el.

Aszolgáltatások fejlesztései közül naponta több mint negyvenezer utast érintő az ingyenes internetezési lehetőség biztosítása az InterCity- és az elővárosi járművekben. Jelenleg már négyszázhúsz internetezésre alkalmas járművet közlekedtet a MÁV-START, az összes érintett jármű wifivel való felszerelése után naponta nyolcszáz vonaton lesz elérhető a szolgáltatás.A menetrendi fejlesztéseknek köszönhetően Egerbe hat év után újra hét pár InterCity közlekedik, és a menetidő is csökkent. A békéscsabai vasútvonal óránkénti menetrendjének köszönhetően a csatlakozó mellékvonalak utasainak is bővültek a lehetőségei. Naponta négy vonattal több áll a lajosmizsei vonal ingázóinak a rendelkezésére, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak.

További, folyamatban lévő és tervezett intézkedésekkel is javítani kíván a vasúttársaság a szolgáltatásain, így például - a pénztárak előtti sorban állási időt csökkentve - újabb jegyértékesítő automaták telepítésével és újabb járműtípus felújításával. Az utasok visszajelzéseiről és a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a tendenciákról a MÁV-START tájékoztatást ad. A vasúttársaság ezúton is kéri és köszöni az utasok együttműködését.

MÁV-START Zrt.