A menetrendváltástól csökken az Utasellátó kapacitása

2017. augusztus 21. hétfő, 10.40 / Utolsó módosítás: 2017. augusztus 21. hétfő, 10.45
A MÁV-START nem hagyja cserben az ott dolgozókat

A MÁV-START az Utasellátó szervezeti egység gazdaságos működtetése érdekében arról döntött, hogy több nemzetközi vonaton csökkenti, illetve megszünteti az étkező- és hálókocsi szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől.

A nemzetközi utazások folyamatos népszerűsítése ellenére az Utasellátó az elmúlt években – különösképpen 2016-ban – jelentős veszteséget termelt, ezért a személyszállító vasúttársaság részletes gazdaságossági vizsgálatot rendelt el minden nemzetközi járatra vonatkozóan a kihasználtságuk (utasszámok), bevételtermelő képességük és a jövőbeli piaci lehetőségek elemezésével, és az eredményeket összevetette a járatok által felmerülő közvetlen és közvetett költségekkel. A vizsgálatot követően a MÁV-START a nemzetközi járatok optimalizálása mellett döntött, amelyről a külföldi vasútvállalatokat is tájékoztatta, valamint az Utasellátó munkatársainak továbbfoglalkoztatásával kapcsolatban az érdekvédelmi képviseletekkel is egyeztetett.

A vasútvállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdaságossági és üzleti alapon meghozott döntés egyetlen munkavállalója esetében se járjon negatív következménnyel. Az utasellátó szervezeti egység működése zavartalan marad a menetrendváltásig. Addig a munkáltató minden érintett munkavállalója részére méltányos és továbbfoglalkoztatást jelentő munkakört ajánl fel a MÁV-START-on, illetve a MÁV-csoporton belül az alkalmassági feltételek és az átképzési lehetőségek figyelembevételével – a 2017. március 13-án, a szakszervezetek által is aláírt Együttműködési Megállapodásnak megfelelően.

Mivel az Utasellátónál sokan szakács és felszolgáló végzettséggel rendelkeznek, ezért a MÁV-START együttműködésre kéri fel azokat a vendéglátó-ipari cégeket, ahol szakemberhiánnyal küzdenek.

A döntés értelmében több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól, a Metropol EuroNight pedig Berlin helyett csak Prágáig közlekedik. A változások viszont nem érintik az Adria, Beograd, Dacia, Hungária, Kálmán Imre, Varsovia és Wiener Walzer elnevezésű nemzetközi járatokat.

A nemzetközi vonatokat érintő változásokról, amelyekről a vasúttársaság részletesebben tájékoztatja az utazóközönséget a menetrendváltás előtt:

 

Vonatnév

Viszonylat

Változtatás leírása

ADY ENDRE

Budapest

Kolozsvár (Cluj-Napoca)

nem közlekedik étkezőkocsi

AVALA

Bécs

Belgrád

nem közlekedik étkezőkocsi

AVALA

Budapest

Bar

Bárba nem közlekednek kocsik

CITADELLA

Budapest

Ljubljana

nem közlekedik étkezőkocsi

CORONA

Budapest

Brassó (Brașov)

nem közlekedik háló-, étkezőkocsi

HARGITA

Budapest

Brassó/ Marosvásárhely (Târgu Mureș)

nem közlekedik étkezőkocsi, valamint a marosvásárhelyi kocsik nem közlekednek

LEHÁR

Budapest

Bécs

nem közlekedik étkezőkocsi

METROPOL

Budapest

Prága/Berlin/Varsó

Berlinbe nem közlekednek kocsik, a Krakkóba és Varsóba közlekedő kocsikat összevonják

NESEBAR-ALBENA

Budapest

Burgasz/Várna

nem közlekedik a vonat Burgaszba és Várnába

 

Budapest, 2017. augusztus 21. 

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG