Mai naptól a Bakony IC járatán is találkozhatunk az új belföldi, másodosztályú IC+ kocsival

2020. február 14. péntek, 13.08
IC+ beltér

Ma reggel indult először útnak az új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsi a Bakony IC járatán. Az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése.

 

A hetven darabos, belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első osztályú járműből áll.  Január végéig a 20. „nyers” komplett kocsiszekrény készült el az összeállító készülékben, és 10 fényezett többcélú jármű szerelése, üzembe helyezése van folyamatban a szerelő soron. Három jármű készült el teljesen, ezek megkapták a próbaüzemi hatósági engedélyt, az első tegnap indult el Zalaegerszegre, mától pedig a másik kettő is forgalomba áll. Az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik.

Az első 12 másodosztályú IC+ kocsi, a Göcsej és Bakony IC-kben fog járni. A következő három kocsi műszakilag február végére lesz kész, hatósági engedélyeztetésük márciusban várható, ezt követően állhatnak majd forgalomba.

Ágh Péter, Vas megyei 2. sz. választókerület országgyűlési képviselője a Bakony IC-n tartott sajtótájékoztatón elmondta: „Választókerületem mindhárom nagy vasútállomását, Kőszeget, Sárvárt és Celldömölköt komoly fejlesztés érinti. A vasútállomások megszépülése mellett tovább javítja Észak-Vas megye minőségi megközelítését az új és hazai gyártású Intercity kocsi. Celldömölknek tradicionális vasutas városként, Sárvárnak pedig, mint az ország turisztikailag egyik legnépszerűbb településeként újabb előrelépést jelent mindez, amely megadja az utazási mód megválasztásnak lehetőségét.”

A MÁV-START hosszú távú célja legalább 300 új IC+ kocsi legyártása a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig. A tavaly decemberi kormányhatározat támogatja a vasúti személyszállítás ellátását biztosító járműpark fejlesztését, illetve a közszolgáltatás színvonalának javítását, ennek érdekében rendelte meg két ütemben 35+35 korszerű, nemzetközi forgalomban is használható IC+ vasúti személyvagon gyártását. Ez a hetvenes széria 31 milliárd forintból valósul meg, a vasúttársaság saját forrás mellett 15,3 milliárd forint kormányzati költségtérítést is kap.

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz – az elöregedett járműflotta kiváltása mellett – az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Sárvár, 2020. február 14.

MÁV Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG