Jegyvásárlás

Mi a teendő, ha a jegypénztárban nincs váltópénz?

Amennyiben Ön nem rendelkezik bankkártyával és nincs megfelelő aprópénze, illetve ha a jegypénztáros vagy a jegyvizsgáló nem tud visszaadni, a vasúttársaság a fennmaradt tartozásáról igazolást ad. Ezzel párhuzamosan feljegyzi az Ön által megadott címet, ahová a visszajáró pénzt a menetjegyváltástól számított 5 naptári napon belül a vasúttársaság megküldi.

GYIK az otthon nyomtatott jegy vásárlásával és felhasználásával kapcsolatban

Kattintson ide.

GYIK az e-Tickettel és az e-Ticket-M-mel kapcsolatban

Kattintson ide.

Budapest-Debrecen viszonylatú menettérti jeggyel utazhatok először Debrecen és Budapest között, majd fordítva?

Nem. A menettérti jeggyel, ha a visszautazás megkezdődött, az a menetjegy odaútra érvényét veszti. Először mindig az odaúti jeggyel kell utazni. A visszaúti jegy csak az oda úti jegy felmutatása mellett érvényes.

IC helybiztosítás nélküli pótjegy - Miért nincs rajta helyszám?

A vonatpótló buszos vágányzári menetrend idején alkalmazzuk, mivel a buszok helyszámot nem tartalmaznak. A helybiztosítás nélküli pótjegyekből nem értékesítünk többet, mint amennyi hely az adott vasúti járműben rendelkezésre áll, vagyis az ülőhely továbbra is ugyanúgy garantált, mint akkor, amikor a jegyen konkrét helyszám is szerepel.

Jegyek érvényessége

A menetjegyek érvénytartamának kezdete:

  •  a vásárlás napjával kezdődő nap 00:00, vagy
  •  legfeljebb 100 km-es utazási távolságnál az utas döntése szerinti
Adott állomáson van-e automata, hol találhatók

Kattintson ide.

Hogyan tud számlát kapni az automatás vásárlásról?

Az automata számlát csak előzetesen regisztrált számlázási adattal tud kiállítani. Számlázási adat regisztrálásához és az ehhez tartozó ügyfélkód előállításához használja a MÁV-START internetes jegyértékesítési rendszerét (e-Ticket), vagy hívja a MÁVDIREKT-et.

Február hónapban miért nem 30 napot fed le a 30 napos bérletem?

A Magyar Állam és Társaságunk között létrejött Közszolgáltatási Szerződés szerint a 30 napos bérlet bármely kezdőnappal kiváltható, és a kezdőnapon 0.00 órától a tárgyhónapot követő hónap azonos napját megelőző napon 24.00 óráig jogosít utazásra. A szabályozás nem tesz különbséget a 30, 31 illetve 28 (29) napos hónapok esetében, ezért a rendelet valamennyi hónapra általános érvényű. Éves időtávban tekintve, a 31 napos hónapok következtében, a februárban bekövetkező hátrány eltűnik. A 30 napos bérlet előnye, hogy – mivel az érvényesség kezdőnapját a vásárló választhatja meg – e bérlettípus nagyobb mozgásteret biztosít utasaink részére, mindemellett a hosszadalmas pénztári sorban állás is elkerülhetővé válik. Természetesen a tárgyhónap első napján 0.00 órától a következő hónap 5. napján 24.00 óráig érvényes havibérlet – a 30 napos bérlettel megegyező áron - igény szerint továbbra is megváltható jegypénztárainknál.

Mit kínál a Budapest-bérlet, és milyen kedvezményes jegy vagy havijegy váltható hozzá?

A Budapest-bérlettel (ide értve a dolgozóknak, a nyugdíjasoknak, a tanulóknak, valamint a kismamáknak kiadott Budapest-bérletet) rendelkező utas Budapest közigazgatási határán belül (a főváros közigazgatási területén található utolsó budapesti állomásig, a továbbiakban: közigazgatási határállomás), korlátlan számú díjtalan utazásra, a fővárosból a BKSZ területén található állomásra történő utazása esetén a közigazgatási határállomástól BKSZ csatlakozó menetjegy vásárlására jogosult.

A vasút csak a bérletigazolvány tulajdonosának személyazonosságát vizsgálja. A nyugdíjasok esetében a bérletigazolványra való jogosultságot a vasút nem ellenőrzi.

Az éves Budapest-bérlet és a kedvezményes éves Budapest-bérlet naptári éves változata a tárgyév 1. napjának 0.00 órájától a követő év január hónap 6. napjának 02.00 órájáig érvényes. A kedvezményes éves Budapest-bérlet csúszó érvényességű (tetszőleges kezdőnappal váltható) változata a feltüntetett kezdőnaptól számított 1 évig érvényes.

A negyedéves, a havi illetve a félhavi (15 napos) Budapest-bérlet a rajta feltüntetett időszakban érvényes. (Az érvényesség első napja +99 nap, + 1 hónap, illetve +14 nap)

A Budapest-bérlettel rendelkező utas díjfizetés nélkül utazhat a főváros közigazgatási területén belül a BKK Zrt., a VOLÁNBUSZ Zrt. és a MÁV-START Zrt. kijelölt járatain.

A Budapest-bérlet nem érvényes az EN, EC, rj, IC, ICR, IP és Expressz vonatokon (kivéve a helybiztosítás nélküli kocsikkal is közlekedő IC-ken). A Budapest-bérlet kizárólag 2. kocsiosztályon érvényes. Az 1. kocsiosztály igénybevétele esetén az utasnak a budapesti helyi forgalomban érvényes kilométer-távolságok alapján teljesárú 2-1. kocsiosztály-különbözeti jegyet kell kiadni. A Budapest-bérlethez kiadott 2.-1. kocsiosztály-különbözeti jeggyel az utazást az érvényesség első napján be kell fejezni. A Budapest bérlet a gyorsvonati pótjegy köteles vonatok esetén a felár megváltása alól nem mentesít.

A Budapest-bérlet hosszabb út részbeni fedezésére csak a BKSZ területén belül használható fel, ilyen esetben a vasút BKSZ csatlakozó menetjegyet vagy bérletet szolgáltat ki. A Budapest-bérlettel az utazás korlátlan számban igazoltatás nélkül megszakítható.

A MÁV-START által értékesített bérletszelvények típusai és árai:

Havi Budapest-bérlet természetes személyeknek 9 500 Ft

Havi Budapest-bérlet nem természetes személyeknek 10 500 Ft

Havi Budapest-bérlet tanulóknak 3 450 Ft

Havi Budapest-bérlet nyugdíjasoknak 3 330 Ft

Budapest-bérlettel igénybe vehető járatok, viszonylatok (gyorsvonat, IC)

A menetrendben külön szimbólummal megjelölt járatok, a BKSZ területén belül történő utazás esetén vehetők igénybe, a közigazgatási határállomásig jegy nélkül, onnan a BKSZ területén belül levő célállomásig kiegészítő mentejegy/bérlet váltásával. A gyorsvonatokra, ha pótjegy kötelesek, gyorsvonati pótjegy váltása mellett használható, az IC-k általában nem vehetőek igénybe, kivéve az olyan rendkívüli eseteket, mint pl. az M3 metró jelenleg tartó felújítása miatt a Budapest-Nyugati - Ferihegy közötti szakasz.

Nem sikerült a fizetés, nem kaptam visszaigazolást

Ha korábban eltárolt bankkártya-adatokkal próbált fizetni, de a fizetés sikertelen, akkor próbáljon meg a kártyaadatok manuális megadásával fizetést indítani. Ha így sem sikerült fizetnie, akkor a jegyét a fizetési szolgáltatónál fellépő hiba miatt átmenetileg sajnos nem tudja az applikációban megvenni. A problémát jelezheti: informacio [KUKAC] mav-start.hu

Hogyan számoltathatom el a MÁV applikációban vásárolt jegyemet a munkáltatóm felé?

Az applikáció elektronikus számlát állít ki, illetve egy igazolást a fizetésről a jegy QR kód nélküli képével, melyet az utas sikeres vásárlás esetén megkap, ezeket tudja a munkáltató felé benyújtani.

Nem működik az applikáció. Mi a teendő?

Ha a felszállás helyén van más jegyvásárlási lehetőség (pénztár vagy automata), akkor a jegyet ott kell megváltani.
Ha nincs a felszállás helyén más jegyvásárlási lehetőség, a vonat fedélzetén pótdíj nélkül válthat jegyet.
E-vonatjegyet válthat a MÁV-START internetes jegyvásárlási rendszeréből is.

Fizető felületen lévő probléma esetén

Ha korábban eltárolt bankkártya-adatokkal próbált fizetni, de a fizetés sikertelen, akkor próbáljon meg a kártyaadatok manuális megadásával fizetést indítani. Ha így sem sikerült fizetnie, akkor a jegyét a fizetési szolgáltatónál fellépő hiba miatt átmenetileg sajnos nem tudja az applikációban megvenni. A problémát jelezheti: informacio [KUKAC] mav-start.hu
Ha a felszállás helyén van más jegyvásárlási lehetőség (pénztár vagy automata), akkor a jegyet ott kell megváltani.
Ha nincs a felszállás helyén más jegyvásárlási lehetőség, a vonat fedélzetén pótdíj nélkül válthat jegyet.
E-vonatjegyet válthat a MÁV-START internetes jegyvásárlási rendszeréből is a www.mavcsoport.hu honlapról.
A fizetési szolgáltató elérhetőségei: ugyfelszolgalat [KUKAC] simple.hu, Telefon: +36(1)366-6611 +36(20)366-6611 +36(30)366-6611 +36(70)366-6611

Fizetés után nem kapja meg a jegyet?

Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és a MÁV-START-tól sem kap e-mail értesítést a sikeres vásárlásról, akkor Önnek nincs jegye. Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért kérjük, vásároljon másik jegyet. A zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára.

Fejlesztési javaslatok

Az észrevételeit az alkalmazáson belül a Program értékelése menüpontból, vagy e-mail-en az informacio [KUKAC] mav-start.hu címre küldheti. Kérjük, hogy – különösen hibabejelentés esetén – lehetőség szerint képernyőképekkel is segítse a vizsgálatot.

Hogyan tud számlát kapni az online vásárlásról

A MÁV applikációban vagy az interneten történő vásárlás esetén emailben küld számlát a rendszer a tranzakcióról.