108 FLIRT már közlekedik a jövőre 123 darabosra bővülő flottából

2015. december 16. szerda, 16.20 / Utolsó módosítás: 2016. január 5. kedd, 13.31
Az új motorvonatok EU-s színvonalúra emelik a hazai vasúti szolgáltatást
Csépke András vágja fel a tortát

Munkanapokon a Budapest–Kunszentmiklós–Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között közlekedik a MÁV-START által idén beszerzett, ősszel forgalomba állított újabb hat FLIRT motorvonat. A vasúttársaság és a Stadler Bussnang AG júliusban kötött szerződése értelmében az októberben érkezett járművekkel együtt jelenleg 108 vonatból álló flotta 2016 decemberéig 123 darabosra bővülhet. A már leszállított 48 és a jövőre várt 15 FLIRT beszerzése az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. 

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkáraA vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala az új motorvonatoknak is köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedik, hiszen a FLIRT-ök a kényelmi jellemzőik mellett csökkentik a környezet terhelését is, hozzájárulva a fenntartható közlekedés kialakításához.

A 2007-2010 között forgalomba állított „piros FLIRT” vonatok Budapest–Győr–Hegyeshalom–Rajka, Tatabánya–Oroszlány, Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár/Kaposvár, Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros, Budapest–Hatvan/Füzesabony, Hatvan–Szolnok és Budapest–Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest–Monor–Szolnok, Budapest–Sülysáp–Szolnok, Budapest–Hatvan–Eger és Budapest–Záhony között is közlekednek. Az új, 48 darabos flottába tartozó „kék FLIRT-ök” a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Vác–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és Budapest–Monor–Cegléd, továbbá a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vonalakon teszik ugyanezt.

Dunai Zoltán, a Stadler országigazgatójaValamennyi meglévő jármű igen népszerű az utasok körében: ahol ezek a motorvonatok közlekednek, ott 6-12 százalékkal nőtt az utasszám. Az új járművek érkezésének ráadásul nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek jártak. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban a tervek szerint újabb motorvonat-beszerzésekre is sor kerül majd.

A korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer per óra. A járművek modern utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WiFi-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja őket, amely lehetővé teszi, hogy az uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 kilométer per órával közlekedjenek. A járműveket egyenként 5,788 millió euróért szállítja a svájci cég.

További információk és fotók: http://motorvonatok.hu/

Budapest, 2015. december 16.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG