A H5-ös vonalon csütörtök délután útjára indult az első Mikulás HÉV, a Batthyány térről Szentendréig.

2018. december 7. péntek, 09.02 / Utolsó módosítás: 2018. december 7. péntek, 10.01
Megérkezett a Mikulás

December 6-án, délután útjára indult az első Mikulás HÉV a H5-ös vonalon, a Batthyány térről Szentendréig. A Mikuláson és a krampuszokon kívül ajándékcsomag is várta a járatra jegyet váltó gyerekeket és kísérőiket, akik felújított és feldíszített, 1943 és 1956 között gyártott nosztalgiakocsikon utazhattak. A járműállományban megmaradt egyedi járműveket az teszi különösen látványossá, hogy 800 méter hosszúságú, 8000 LED-ből álló fényfüzér világít rajtuk menetközben.

Mikulás a héven

A MÁV-HÉV célkitűzése, hogy a mindennapi menetrendszerű közlekedés mellett, a vállalatra bízott vagyont képező ipartörténeti jelentőségű nosztalgiajárművek állapotán a működőképesség fenntartását biztosító állagmegőrzést elvégezze. Ezért számos szakember dolgozott azon az elmúlt hetekben, hogy a kevésbé ismert L VII-es, P XV-ös és M VIII-as járművek forgalomba állhassanak a nosztalgiaszerelvényhez a Mikulás-napra, így igazi meglepetést és örömet okozva a gyerekeknek.

A szerelvény december 6-án és 11-én közlekedik, de a MÁV-HÉV nagyobb utasforgalmi igény esetén decemberben még további napokon is forgalomba állítja a Mikulás HÉV-et.  A nosztalgiajáratok esetében nem a napi rendszeres közlekedtetés a cél, hanem az, hogy jeles eseményekhez kötve élményeket és nosztalgiahangulatot nyújtson az utazóközönségnek.

Köszöntő

A december 11-én, 16:25-kor a Batthyány térről induló karácsonyi fényekkel világíró nosztalgiajáratra még válthatók menetjegyek – elővételben, 1900 forintért – a BMEJEGY.HU weboldalon keresztül. A megvásárolt jegyeket okostelefon vagy táblagép képernyőjén, illetve kinyomtatva is be lehet mutatni az indulóállomáson. A helyszínen egységesen 2000 forintért – csak készpénzes fizetéssel – vásárolható jegy.

 

Háttér-információk:

  • M VIII motorkocsi:

Gyártási év: 1952–53

gyártási darabszám: 14 (jelenleg ez az egyetlen működőképes darab)

tömege: 39 tonna

ülőhely/férőhely: 44/132

  • P XV pótkocsi:

Gyártási év: 1943–56

gyártási darabszám: 72 (jelenleg ez az egyetlen működőképes darab)

tömege: 18,4 tonna

ülőhely/férőhely: 60/165

  • L VII mozdony:

Gyártási év: 1943, 1951

gyártási darabszám: 10

tömege: 34 tonna

Budapest, 2018. december 6.

MÁV-HÉV Zrt.