Augusztus végén befejeződik a ceglédi, 100a vonal felújítása

2020. augusztus 21. péntek, 10.03 / Utolsó módosítás: 2020. augusztus 21. péntek, 15.23
Ceglédi vonal felújítása

A Nyugati pályaudvar és Városligeti elágazás közötti szakasz átépítése ütemtervnek megfelelően halad, és nyár végén befejeződnek a vonatközlekedést is zavaró munkálatok. A felújítás miatti módosított menetrend augusztus 31-ig van érvényben.

Ceglédi vonal felújításaA ceglédi (100a) vonal felújítás keretében, a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás közötti szakaszon 5,6 kilométeren átépítik a vágányokat, hogy megszüntessék a sebességkorlátozásokat. A távközlési eszközöket, a biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket is karbantartják.

Májusban kezdődött a ceglédi vonal átépítése és július elejére befejeződött a felújítás első és második szakasza, akkor mindkét vágányon egy-egy kilométernyi szakaszt építettek át. Jelenleg a bal vágány felújítását végzik a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás között, a szakasz egy részén az alépítményt már megépítették, hétvégenként pedig folytatódnak a váltócserék.

A Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon a még augusztus 31-ig fennálló korlátozásokról, az érvényben lévő menetrendmódosításokról utazás előtt a MÁVINFORM oldalán tájékozódhatnak az utasok.

 

Háttérinformációk:

Ceglédi vonal felújításaA MÁV mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át idén saját forrásból a ceglédi, 100a vonal Nyugati előtti szakaszának felújítására, hogy kevesebb legyen a műszaki hiba és pontosabb legyen a vonatok közlekedése. Az idei beruházás során a vágányok átépítésén túl a távközlési eszközök, a biztosítóberendezések és a felsővezeték karbantartását is elvégzik. A felújításba vont vágányokkal és kitérőkkel összefüggésben a meglévő váltófűtési rendszerek is korszerűbbek lesznek, ennek köszönhetően megelőzhető a váltók lefagyása, és jelentősen csökken az ebből adódó vonatkésés a téli időszakban.

A májustól augusztus végéig tartó munkálatok során a lehető legkisebb környezeti zajterhelésre törekszenek, de a korszerű földmunkagépek, vasúti és közúti tehergépjárművek, illetve pályafenntartási gépek is kelthetnek a szokottnál erősebb zajt. A Városligeti elágazásnál az induló személyszállító vonatoknak és a pályaépítő gépeknek a vasúti hatósági előírások miatt rövid hangjelzést kell adni a munkaterületeknél a hajnali és éjszakai időszak között. A zajterheléssel járó munkavégzés miatt a lakosság megértését és türelmét kéri a vasúttársaság.

Budapest, 2020. augusztus 21.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság