A magyar vasút Európa fókuszában

2014. május 9. péntek, 12.33 / Utolsó módosítás: 2014. augusztus 19. kedd, 11.47

Meghatározó helyen a MÁV a kontinens vasúti térképén.

A magyar nemzeti vasúttársaság az utóbbi években jelentősen erősítette nemzetközi kapcsolatait, célozva hazánk kelet–nyugat és észak–dél irányú tranzitszerepének fokozását. Ennek is köszönhető, hogy a MÁV kiemelt szerepet kapott a Londonban kedden kezdődött 18. Európai Vasúti Konferencián.

Ma kezdődött meg Londonban – Az európai vasút jövője címet viselő – 18. Európai Vasúti Konferencia, közel száz vasúttársaság, szabályozó, logisztikai vállalkozás, vasúti gyártó, szolgáltató felsővezetőinek részvételével. A MÁV utóbbi években végzett aktív nemzetközi tevékenységét elismerve, közvetlenül a felvezető előadást követően elsőként Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette a magyar vasút megújításának lépéseit, hangsúlyozva Magyarország központi szerepét a kelet–nyugat és észak–dél irányú vasúti kapcsolatokban. A Fényes jövő: a vasút virágzása egy új korban című, angolul tartott prezentációjában így fogalmazott: „Magyarország és a MÁV határozott lépéseket tett a vasúti közlekedés rendszerének átalakításában, az infrastruktúra megújításában. Az utóbbi időszak kormányzati intézkedési lehetővé tették számunkra a vasúti közlekedés kiszámítható és stabil működtetését.” A MÁV vezetője kiemelte továbbá, hogy a vállalat az elmúlt időszak intézkedéseinek köszönhetően – hosszú évtizedek után először – csoport és tagvállalati szinten is pozitív üzemi eredményt ért el.

A MÁV a versenyképességét növelni kívánó európai vasúti személy- és árufuvarozásban számos nemzetközileg jelentős feladatot magára vállalt. A magyar nemzeti vasúttársaság irányításával kezdte meg működését 2013 novemberében az Európai Unió 7-es vasúti árufuvarozási korridora. A hét ország határain átnyúló folyosó Prága–Bécs/Pozsony–Budapest–Bukarest–Constanta, illetve Budapest–Vidin–Szófia–Theszaloniki–Athén útvonalon biztosítja a vasútvonalak átjárhatóságát, valamint a versenyképes vasúti árufuvarozási szolgáltatás megteremtését. Ugyancsak a MÁV közreműködésével megkezdte működését a Spanyolországtól Záhonyig húzódó 6-os európai vasúti árufuvarozási korridor, aminek létrehozásában a MÁV együttműködő partnerként vett részt Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Szlovénia pályahálózat-működtető és kapacitás-elosztó vállalatival közösen.

Mindemellett a MÁV Budapestre hozta tavaly év végén a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa – a transzszibériai útvonalon megvalósuló fuvarozások volumenének növelésére és koordinálására hivatott szervezet – plenáris ülését. A konferencia hazai megrendezése fokozottan ráirányította a figyelmet a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségekre.

A MÁV proaktivitását elismerve tavaly Dávid Ilonát, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) vezető bizottsági taggá választotta; a MÁV első embere egyúttal a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) európai vezető bizottsági tagja is.

A konferenciáról további részletek megtalálhatóak ezen az oldalon.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság