Eredményesen zárult a Vác – Budapest vasútvonalat érintő tárgyalás

2013. október 18. péntek, 00.00 / Utolsó módosítás: 2014. augusztus 19. kedd, 11.47

A Vác-Budapest vasútvonalon tapasztalható probléma megoldása érdekében október 15-én délelőtt Dunakeszin találkozott Dióssi Csaba polgármester, Erdész Zoltán alpolgármester, Tuzson Bence területi fejlesztési biztos, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója és Ughy Kálmán technológiatervezés vezető. A találkozó célja az volt, hogy az önkormányzat és a MÁV közösen megtalálja a legjobb megoldást arra, hogy az itt élőket a lehető legkevésbé terhelje a Váci vasútállomás 2015-ig tartó felújítása.

Tárgyalás Vác-Budapest vasútvonalrólBár a műszaki állapotok 10 éve indokolják, csak most nyílt lehetőség jelentős vasúti felújításokra, ezért az országban jelenleg több helyen zajlanak munkálatok. Van, ahol az utas szállítás teljes szüneteltetése mellett folyik az építkezés, de mivel a Vác – Budapest szakasz az ország egyik legforgalmasabb elővárosi vonala (napi 180 járaton 23.000 ember utazik), itt a felújításokat a járatok üzemeltetése mellett végzik.

A projekt vége várhatóan 2015 szeptembere, azonban a legkritikusabb időszak idén november 25-ig fog tartani. A MÁV képviselői elmondták, hogy a legnagyobb gondot a vágányzár jelenti, azonban Göd-Vác között a vágánycsere miatt már most hétfőtől is jelentős javulás tapasztalható a vonalon. Jelenleg a felújítási munkálatok alatt 5-10 perces késések fordulnak elő a Göd – Budapest szakaszon, ami egy ilyen mértékű fejlesztés alatt a lakosság számára is elfogadható mértékű.

Dióssi Csaba polgármester hangsúlyozta, hogy az itt élők számára az a legfontosabb, hogy bejussanak dolgozni, a gyerekek beérjenek az iskolába, így kiemelten fontosnak tartja a rendkívüli késésekre vonatkozó intézkedéseket és a gyors tájékoztatást. Tárgyalás Vác-Budapest vasútvonalrólEz azért különösen indokolt, mivel egy vágányt használnak, így ha ott történik valami (műszaki hiba, baleset) rögtön megbénul a közlekedés. Dávid Ilona erre azt a választ adta, hogy a november 25-ig tartó kritikus időszakban Göd és Vác között mentesítő buszjáratok állnak készenlétben, a mai egyeztetésnek köszönhetően pedig a Nyugati pályaudvaron is készenlétben tartanak szerelvényeket arra az esetre, ha a Vácról Pest felé tartó vonat Gödnél elakad.

Kifejezetten Dunakeszi vonatkozású információ, hogy a reggeli csúcsidőszakban jelenleg szűkített menetrenddel közlekednek a vonatok, ugyanis Dunakeszi-Gyártelepen óránként a két személyvonaton kívül eddig egy gyorsított vonat is megállt, amelyre a felújítás ideje alatt nincs lehetőség. Ennek eredményeként a vonatok nem megszokott idejükben közlekednek, így egyes időszakokban az addigi követési idő meghosszabbodott. Dunakeszi-Gyártelep kiszolgálása jelenleg úgy lett megoldva, hogy Budapest felé reggel 6-9 óra között óránként három vonat, előtte-után (azaz csúcsidőszakon kívül) óránként két vonat közlekedik. Azért, hogy a kapacitáskiesést pótolják, több kocsis szerelvények szolgálják ki az óránként kétszer közlekedő járatokat, mint eddig. (310 ülőhely helyett átlagosan 480) Az egyeztetésen Dióssi Csaba kérte, hogy a MÁV munkatársai továbbra is folyamatosan figyeljék a vonatok telítettségét, és amennyiben indokolt, további kocsikat kapcsoljanak a szerelvényhez.

Ungvári Csaba elmondta, a felújítás egy tágabb fejlesztési koncepció része. A technológiai megújítás keretében a jövő év második felétől motorvonatokat szeretnének járatni a vonalon. Az infrastrukturális fejlesztésnek, korszerűbb eszközöknek köszönhetően 2015-től nagyban javulni fog a menetrendszerűség, pontosság és komfortosabb utazást tudnak majd biztosítani az itt élőknek.

MÁV - Kommunikációs Igazgatóság